جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

آنچه باید بدانید.

 

نکات مهم پیش از تعمیر کاربراتور خودرو

هنگامی که کاربراتور خودرو را دیگر نمی‌توان برای کارکرد نرم موتور تنظیم کرد، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.  

قبل از اینکه سیستم‌های تزریق سوخت به جریان اصلی تبدیل شوند، مخلوط هوا/سوخت توسط کاربراتور کنترل می‌شد. کاربراتور ترکیبی از هوا و سوخت را برای موتور آماده می کند و این جز مهمترین نقش‌های کاربراتور است، به همین خاطر در تعمیر کاربراتور خودرو بسیار باید وسواس به خرج داد.

کاربراتور در بالای منیفولد ورودی نصب شده است و دارای ورودی هوا و سوخت است. ورودی هوا گاهی یک مجرای متصل به کاربراتور است یا می‌تواند فقط یک محفظه فیلتر هوا باشد که مستقیماً در بالای کاربراتور نصب شده است. سوخت توسط خط سوختی که از مخزن سوخت می‌آید تامین می‌شود.

کاربراتور وظیفه تمیز کردن سوخت و پاشش آن به هوای ورودی منیفولد ورودی را بر عهده دارد. دو پیچ تنظیم روی کاربراتور وجود دارد که سرعت دور آرام و مخلوط سوخت را هنگام کار کنترل می‌کند. هنگامی که کاربراتور را دیگر نمی‌توان برای کارکرد نرم موتور تنظیم کرد، ممکن است زمان تعویض کاربراتور فرا رسیده باشد. کاربراتور پرفورمنس را می‌توان برای افزایش قدرت نصب کرد، یا کاربراتوری با مصرف سوخت را می‌توان برای صرفه جویی در هزینه‌های جاری نصب کرد.

چگونه این کار انجام می‌شود؟: باتری قطع شده و فیلتر هوا خارج می‌شود، کاربراتور خارج شده و کاربراتور جدید نصب می‌شود، فیلتر بنزین جدید نصب شده و کاربراتور از نظر نشتی و تنظیمات بررسی می‌شود؛ باتری وصل شده و فیلتر هوا نصب شده و در نهایت خودرو برای عملکرد صحیح در جاده تست می شود.

کاربراتور را در هر بازه نگهداری تنظیم کنید. اگر کاربراتور به درستی تنظیم نمی‌شود، آن را با یک قطعه با کیفیت بالا تعویض کنید. هزینه نیروی کار برای بازسازی کاربراتور بسیار زیاد است و اغلب گرانتر از نصب جایگزین است.

موتور به سختی کار می‌کند و متوقف می‌شود، موتور روشن نمی‌شود، موتور نشتی دارد یا بوی سوخت خام می‌دهد، عمل معکوس یا خروج از اگزوز از علائم رایجی هستند که نشان می‌دهد ممکن است نیاز به تعویض کاربراتور داشته باشید.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟: بدون کاربراتوری که به درستی کار می‌کند، کارکرد مطمئن موتور می‌تواند بسیار دشوار باشد. این می‌تواند منجر به موقعیت‌های خطرناک در هنگام رانندگی یا یدک کش‌های پرهزینه در صورت از کار افتادن موتور شود.

منبع خبر: