جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون .

 

معرفی سدان پلاگین‌هیبریدی جدید BYD با نام عجیب ناوشکن!

چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی گوانگژو، BYD سدان پلاگین‌هیبریدی جدید خود بنام Destroyer 05 به معنای ناوشکن 05 را معرفی کرد و حالا این شرکت برای اولین بار از داخل این خودرو پرده‌برداری کرده که تکنولوژی‌های فراوان و نمایشگر بزرگی به سبک تسلا را نشان می‌دهد.  

نام فانتزی این خودرو بخشی از سری خودروهای پلاگین‌هیبریدی موسوم به «کشتی جنگی» BYD است که در کنار خودروهای الکتریکی «زندگی دریایی» از طریق شبکه فروش جدید این شرکت بنام «اقیانوس» به بازار عرضه می‌شود.

اصلی‌ترین ویژگی در داخل ناوشکن 05 یک نمایشگر بزرگ لمسی 15.6 اینچی است که می‌تواند از حالت افقی به عمودی بچرخد. در کنار این نمایشگر بزرگ هم یک صفحه آمپر دیجیتالی 8.8 اینچی قرار گرفته است. روی کنسول مرکزی خودرو چندین دکمه، یک شیفتر دوار برای گیربکس، یک انتخاب‌گر حالات رانندگی، یک دکمهٔ استارت و دو جا لیوانی دیده می‌شود. نورپردازی داخلی، تریم قرمزرنگ در اطراف دریچه‌های تهویه و صندلی‌های سفید با پشت‌سری یکپارچه هم از دیگر ویژگی‌های کابین این سدان پلاگین‌هیبریدی چینی هستند.

ناوشکن 05 با 4,780 میلی‌متر طول، 1,837 میلی‌متر عرض و 1,495 میلی‌متر ارتفاع و همین‌طور فاصله محوری 2,718 میلی‌متری، از لحاظ اندازه بین تویوتا کرولا و کمری قرار می‌گیرد. طراحی بیرونی این خودرو با چراغ‌های LED باریک، جلوپنجره بزرگی که بخش عمده‌ای از سپر را پوشش داده و استایل کلی آئرودینامیک، برای خودرویی چینی کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

ناوشکن 05 با دو نوع قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی مختلف و دو ظرفیت مختلف باطری به بازار عرضه می‌شود. هردو نسخه از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی با 110 اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند اما این پیشرانه می‌تواند با یک یا دو موتور الکتریکی همراه شود که مجموعاً به ترتیب 179 یا 197 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. باطری‌های کوچک‌تر نیز برد تمام الکتریکی 55 کیلومتری را فراهم می‌کنند درحالی‌که باطری‌های بزرگ‌تر این عدد را به 120 کیلومتر افزایش می‌دهند.

قیمت دقیق ناوشکن 05 هنوز مشخص نیست اما BYD بازه قیمتی آن‌را بین 120 تا 150 هزار یوآن معادل 18,800 تا 23,500 دلار اعلام کرده است.

منبع خبر: