پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون .

 

مدل کاملا جدید هاوال رسما در بازارهای چین عرضه شد.

در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱، مدل کاملا جدید هاوال، با نام شن‌شو به‌صورت رسمی عرضه شد. شن‌شو در زبان چینی به معنای یک حیوان افسانه‌ای است. در مجموع ۶ مدل از این خودرو در محدوده قیمتی ۲۰۳۹۷ تا ۲۶۲۰۲ دلار عرضه شده است. این خودرو یک اس‌یو‌‌وی جمع‌و‌جور است که از موتورهای سوختی ۱.۵ و ۲ لیتری توربو‌شارژ نیرو می‌گیرد.  

 این خودرو یک اس‌یو‌‌وی جمع‌و‌جور است که از موتورهای سوختی ۱.۵ و ۲ لیتری توربو‌شارژ نیرو می‌گیرد.طراحی ظاهری شن‌شو بسیار جسورانه است. قسمت جلوی خودرو کاملا چشمگیر است. جلو‌پنجره بزرگ با طراحی بدون قاب و با روکش‌های کرومی در‌ نظر‌ گرفته شده برای قسمت‌های مختلف آن،‌ یک حس قوی از آینده را در بیننده ایجاد می‌کند. علاوه‌بر‌این، اس‌یو‌وی جدید به چراغ‌های مجزا و تقسیم‌شده جلو مجهز است که نور‌پایین آن کاملا در جلو‌پنجره ادغام شده است.

خطوط جانبی در شن‌شو به‌صورت تیز با لایه‌هایی واضح از افکت‌های نور و سایه طراحی شده است. در‌مورد ابعاد بدنه، خودروی جدید، دارای طول،‌ عرض و ارتفاع ۴۷۸۰/۱۸۹۰/۱۶۷۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۰۰ میلیمتر است. سقف خودرو دارای یک طراحی با شیب ملایم است که حالتی اسپورت به آن می‌دهد. همچنین این خودرو بسته به نوع آن دارای رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی است.

چراغ‌های عقب شن‌شو کاملا تیز طراحی شده‌اند و برای اسپورت‌تر شدن، یک اسپویلر در انتهای بالایی و یک دیفیوزر و دو خروجی اگزوز در‌نظر گرفته شده است.

در داخل کابین، از طراحی مینیمالی استفاده شده است. قسمت کلاستر از یک صفحه نمایش استفاده شده است که به صفحه نمایش لمسی مرکزی متصل است. این‌ نوع روش طراحی، جدیدا کاملا رایج شده که باعث می‌گردد در کل کنسول مرکزی، دکمه‌های فیزیکی به سختی پیدا شود. نوع قرارگیری صفحه‌نمایش مرکزی به‌گونه‌ای است که سمت آن متمایل به راننده است.

از‌نظر قوای فنی، موتور ۱.۵ لیتری توربو توان تولید حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر را دارد. همچنین هاوال نسخه ۲ لیتری توربوی شن‌شو با حداکثر قدرت ۲۲۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۵ نیوتن‌متر را نیز،‌روانه بازار کرده است. سیستم انتقال قدرت همه مدل‌ها گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه تَر است.

 
منبع خبر: