چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

چانگان CS75 پلاس؛ مدل 2022 با چهره جدید معرفی شد

سال 2019 چانگان برای اولین‌بار، تیپ «پلاس» را برای خانواده CS75 معرفی کرد. حجم تغییرات در چانگان CS75 Plus آنقدر زیاد بود که همه تصور می‌کردند چانگان، با معرفی تیپ پلاس، از تیپ استاندارد CS75 دست می‌کشد و تولیدش را متوقف می‌کند اما در واقعیت، اتفاق دیگری رخ داد و چانگان جلوی تولید هیچکدام از محصولاتش را نگرفت و حتی در این روزها، چانگان هردو تیپ را برای فروش، به بازار چین می‌فرستد.  

 از آنجایی که در زمین بازی چینی‌ها، همیشه باید منتظر غافلگیری باشیم، چانگان بعد از گذشت سه سال، اولین فیس‌لیفت از CS75 Plus را با مدل 2022 معرفی کرده است. در این فیس‌لیفت، چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره، دستخوش تغییر شده‌اند. البته درباره جلوپنجره این خودرو، باید گفت که مشتریان در مدل 2022 برای اولین‌بار، امکان انتخاب دو جلوپنجره را دارند ولی در هر کدام، نوع موتور استفاده شده نیز فرق دارد. نسخه قدرتمندتر از چانگان CS75 پلاس 2022 که به موتور توربوشارژ 2 لیتری با قدرت تقریبی 233 اسب‌بخار به همراه گیربکس 8 دنده اتوماتیک مجهز است، با جلوپنجره Vشکل، اگزوزهای چهارتایی دایره‌ای شکل و رینگ 19 اینچی، عرضه می‌شود. حال آنکه نسخه پایه با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و قدرت تقریبی 178 اسب‌بخار و گیربکس 6 دنده اتوماتیک، دارای جلوپنجره ماتریسی، اگزوزهای ذوزنقه‌ای شکل و رینگ 18 اینچی شده است.

چانگان CS75 پلاس

چانگان CS75 پلاس 2022 در کابین نیز تغییرات خوبی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن، طراحی دوباره نمایشگر سرتاسری این خودروست که از بهم چسبانیدن دو مانیتور 12.3 اینچی، شکل گرفته. چانگان برای کنترل ساده‌تر سیستم چندرسانه‌ای این خودرو نیز از تکنولوژی کنترل اشاره‌ای (Gesture Control) بهره گرفته است؛ به این معنی که با تکان‌دادن دستان‌تان روبروی مانیتور خودرو، می‌توانید بدون لمس کردن مانیتور، کنترل برخی از ویژگی‌های آنرا در دست بگیرید. علاوه بر به‌روزرسانی این نمایشگر عریض، چانگان همچنین دکمه‌های روی غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و دریچه‌های تهویه را نیز تغییر داده است. فروش چانگان CS75 Plus مدل 2022 با قیمت تقریبی 18 تا 24 هزار دلار، هم‌اکنون شروع شده است.

 

 
منبع خبر: