پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

نسل جدید سدان فورد موندئو در چین معرفی شد

نسل جدید سدان موندئو رسماً در مرکز طراحی چینی فورد در شانگهای رونمایی شده است. این خودرو فقط برای عرضه در چین در نظر گرفته شده و متأسفانه در اروپا و در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.  

نسل تازه موندئو که از جدیدترین زبان طراحی فورد برای چین بهره می‌برد، 23 میلی‌متر عریض‌تر و 63 میلی‌متر بلندتر شده و طول آن به 4,935 میلی‌متر رسیده است. فورد هنوز مشخصات فنی این خودرو را اعلام نکرده اما احتمالاً روی پلت‌فرم مشترکی با لینکلن زفیر ساخته شده که آن‌هم فقط در چین عرضه می‌شود.

پروفیل جانبی کوپه مانند موندئو باعث شده اسپرت‌تر از قبل به نظر برسد و درعین‌حال تناسبات سه جعبه‌ای یک سدان سنتی را هم حفظ کند. طراحی قسمت جلویی خودرو با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجره بزرگ بسیار شبیه فورد ایووس به نظر می‌رسد هرچند که طراحی سپر کمی محافظه‌کارانه است. طراحی کلی بدنه موندئو هم با الهاماتی که در گلگیرها و گرافیک چراغ‌های عقب از موستانگ گرفته است، بسیار عضلانی‌تر از همه نسل‌های قبلی به نظر می‌رسد.

در پشت خودرو، شیشه عقب با شیب زیادی به یک اسپویلر یکپارچه ختم می‌شود اما پیچیدگی چراغ‌های عقب و نوشته MONDEO این نما را بسیار شلوغ کرده‌اند. روی سپر خودرو هم یک دیفیوزر ساده و سر اگزوزهای کرومی تزئینی دیده می‌شود. فورد همچنین بعداً نسخه اسپرت‌تر ST-Line را هم با سپرها و رینگ‌های متفاوت برای موندئو ارائه خواهد کرد. طراحان فورد در نسل جدید موندئو ویژگی‌های موردعلاقه خریداران چینی مثل دستگیره‌های مخفی درها، لوگوی لمسی فورد در عقب که صندوق را باز می‌کند و چراغ‌های سراسری در جلو و عقب را هم گنجانده‌اند.

هرچند همان‌طور که گفته شد فورد فعلاً در مورد مشخصات فنی موندئوی جدید حرفی نزده اما نشان Ecoboost 245 در عقب خودرو به وجود یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو در زیر کاپوت اشاره دارد که احتمالاً به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. این قوای محرکه با مدل ایووس مشترک خواهد بود. فورد از داخل موندئو هم هنوز تصویری منتشر نکرده اما انتظار می‌رود در اینجا هم شاهد همان داشبورد ایووس باشیم که این یعنی سدان جدید فورد برای چینی‌ها به یک پانل عظیم 1.1 متری شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و یک نمایشگر 27 اینچی لمسی با وضوح 4K برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC+ 2.0 مجهز می‌شود. همچنین انتظار می‌رود موندئو مثل لینکلن زفیر از قابلیت خودران سطح دو هم برخوردار باشد.

نسل جدید موندئو توسط جوینت ونچر فورد چانگان در چین تولید خواهد شد و تحویل آن به خریداران در طول سال جاری صورت خواهد گرفت. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، موندئوی جدید نه در بازار اروپا عرضه خواهد شد و نه با نام فیوژن راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

 
منبع خبر: