شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کرد.

 

واردات 70 هزار دستگاه خودرو سواری در سال 1401

بنابر گزارش‌های دریافت شده ،کمیسیون تلفیق مجلس تصمیم گرفت تا بند واردات خودرو را به بودجه 1401 اضافه کند. براساس این بند به دولت اجازه داده خواهد شد تا طی سال 1401، هفتاد هزار دستگاه خودرو به بازار ایران وارد کند.  

بند واردات خودرو در لایحه بودجه 1401 در قالب تبصره 7 عنوان شده است که مشروح تبصره به این شرح است: به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، پرسرعت و قطار شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور و ناوگان حمل و نقل به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1401 از محل ارز غیر صادراتی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه به حساب ردیف شماره پنجاه این قانون واریز نماید.

تعداد خودروهای وارداتی براساس تبصره 7 نیز مشخص شده‌اند. این تعداد خودرو شامل 50 هزار دستگاه خودروی سواری و 20 هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد 10 هزار دستگاه کامیون،تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد 10 هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهر،تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و تعداد 5 هزار دستگاه دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی اعم از نوع ساخت یا حداکثر 5 سال ساخت خواهد بود.

منبع خبر: