جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

لِتین مِنگو الکتریکی جدید با طراحی پینین فارینا معرفی شد

می‌خواهیم شما را با جدیدترین محصول الکتریکی کشور چین به نام لتین منگو آشنا کنیم. این خودروی الکتریکی و چهار درب قیمت معادل ۵۹۰۰ تا ۸۹۰۰ دلاری خواهد داشت. خانواده لتین منگو تاکنون شامل نسخه استاندارد لتین منگو، لتین منگو پرو و لتین منگو مکس بوده است. این محصولات توسط کمپانی مشهور پینین فارینا طراحی شده‌اند  

لتین منگو یک خودروی ۴ درب و ۵ نفره با شعاع حرکتی ۱۳۰، ۱۸۵ و ۳۰۰ کیلومتری است که در دل خود باتری‌های لیتیوم-آهن فسفات را جای می‌دهد. لتین به دنبال جلب نظر ۶۰۰ میلیون چینی با درآمد ماهانه کمتر از ۱۵۰ دلار خواهد بود تا بتواند حمل‌ونقل این گروه از چینی‌ها را بهبود بخشد. این شرکت بازاری با ظرفیت تخمینی ۱۰۰ میلیون دستگاهی را هدف می‌گیرد.

لتین منگو فقط در چین عرضه نخواهد شد بلکه به دیگر کشورها همچون کامبوج، کره جنوبی، پاناما، پرو و برزیل نیز صادر خواهد شد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۳۶۲۲/۱۶۰۷/۱۵۲۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۲۴۴۲ میلی‌متر است. لتین منگو خودرویی بامزه و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد و در نمای جلوی آن جلوپنجره‌ای بسته با تریم کرومی به چشم می‌خورد. در داخل کابین نیز نمایشگر ۹ اینچی با تریم نارنجی اطراف دیده می‌شوند. این خودرو همچنین از ناوبری جی‌پی‌اس، ارتباط ۵G و سیستم دستیار راننده سود می‌برد.

خودروی موردبحث از پیشرانه الکتریکی با توانایی شارژ سریع سود می‌برد. حداکثر قدرت این پیشرانه به ۴۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۲۵ نیوتون متر می‌رسد. حداکثر سرعت منگو نیز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. باتری این خودرو با ظرفیت‌های ۱۱.۵۲، ۱۷.۲۸ و ۴۴ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد و شعاع حرکتی آن‌ها به ۱۳۰، ۱۸۵ و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

کمپانی لتین سال ۲۰۰۸ در شاندونگ چین و توسط شرکتی که به تولید دوچرخه، موتورسیکلت، سه‌چرخه و… مشغول بود تأسیس شد. این شرکت قبلاً از نام انگلیسی Levdeo استفاده می‌کرد. لتین منگو هم‌اکنون چهار کارخانه تولید خودرو دارد و ۵ هزار نفر در آن مشغول بکار هستند. این شرکت بیش از ۱۰ هزار نمایندگی در سراسر دنیا دارد.

منبع خبر: