پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

حمله‌ همه جانبه چینی‌ها به بازارهای تحریمی.

 

کراس‌اوور جک JS4 در راه روسیه،

از زمان آغاز تحریم صنعت خودرو روسیه توسط شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، جای پای چینی‌ها در بازار خودرو این کشور محکم‌تر شده است. شرکت جک نیز قصد دارد تا سهمی از این کیک بزرگ داشته باشد و به همین منظور کراس‌اوور جدید خود یعنی جک JS4 را به این کشور فرستاده است.  

از زمان آغاز تحریم صنعت خودرو روسیه توسط شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، جای پای چینی‌ها در بازار خودرو این کشور محکم‌تر شده است. شرکت جک نیز قصد دارد تا سهمی از این کیک بزرگ داشته باشد و به همین منظور کراس‌اوور جدید خود یعنی جک JS4 را به این کشور فرستاده است.

جک JS4 از سال 2020 در بازار چین حضور دارد و در کشور خود با نام جک X4 شناخته می‌شود، به همین دلیل است که شباهت‌هایی میان این خودرو و جک X7 یا همان KMC K7 مشاهده می‌کنیم. این خودرو در حقیقت نسخه بازسازی شده و ارتقا یافته از جک S4 است. پس از حضور این خودرو در آمریکای جنوبی، اکنون جک JS4 به مشتریان روسی فروخته خواهد شد.

جک JS4 از نظر ابعاد و اندازه شبیه به اشکودا کاروک یا کیا سلتوس است. جک ادعا می‌کند که این کراس‌اوور براساس پلتفرمی مشترک با فولکس واگن ساخته شده است. صندوق عقب جک JS4 نیز 520 لیتر حجم دارد که در صورت تا کردن صندلی‌های عقب، حجم آن به 1050 لیتر خواهد رسید.

جک JS4 در سه تیپ پایه، میان رده و فول آپشن در روسیه فروخته خواهد شد. تیپ پایه به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 118 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور مجهز است و انتقال قدرت در آن به وسیله گیربکس شش سرعته دستی صورت خواهد گرفت. دو کیسه هوا، ABS، تهویه مطبوع، سیستم صوتی ساده (کانکتور رادیو، بلوتوث و USB)، شیشه ها و آینه های برقی، کروز کنترل، سنسورهای پارک عقب، سنسور نور و رینگ های آلیاژی 17 اینچی بخشی از تجهیزات این تیپ هستند.

 

جک JS4

 

تیپ میان رده جک JS4‌ به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک پانچ مجهز است. شش کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی، سانروف و تریم چرمی – پارچه‌ای بخشی از امکانات تیپ میان رده جک JS4 موسوم به لوکس است.

در نهایت تیپ پرچمدار جک JS4 از موتور 1.5 لیتری توربو مشترک با جک J7 و گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می‌کند. حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه 136 اسب بخار و 200 نیوتن متر است. چراغ‌های LED، تریم چرمی، صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور بخشی از تجهیزات این تیپ هستند. در صورت موفقیت جک JS4 در بازار روسیه، این شرکت کراس‌اوور بزرگتر خود یعنی جک S6 را نیز به این بازار خواهد فرستاد.

 

 

 
داغ تری
منبع خبر: