جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

معرفی شاسی بلند جدید سانگ‌یانگ تورس با ظاهری خشن و آفرودی

سانگ‌یانگ خودروی کاملاً جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند خریداران را به سمت این برند باسابقه جذب کند و اوضاع آن را بهبود بخشد. این خودرو که تورس (Torres) نام دارد، شاسی‌بلند کاملاً جدیدی است که در سبد محصولات سانگ‌یانگ بین مدل‌های کوراندو و رکستون قرار می‌گیرد.  

 این خودرو که در سبد محصولات شرکت کره‌ای بین مدل‌های کوراندو و رکستون قرار می‌گیرد، ظاهر خشنی دارد که الهاماتی از برخی آفرودرهای محبوب در آن دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در قسمت جلویی تورس جلوپنجره‌ای به سبک جیپ با شش خط عمودی دیده می‌شود که توسط چراغ‌های LED باریکی احاطه شده است. خطوط پویای روی کاپوت، ورودی‌های هوای بزرگ تزئینی و صفحه محافظ آلومینیومی مانند هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

در پروفیل جانبی تورس می‌توان گلگیرهای برجسته، رینگ‌های آلیاژی بزرگ تا ۲۰ اینچی (رینگ‌های استاندارد ۱۷ و ۱۸ اینچی هستند)، یک محفظهٔ اشیاء سفارشی مشابه لندروور دیفندر روی ستون C و پله رکاب‌های سفارشی را دید. در عقب، روی درب صندوق یک برجستگی شبیه کاور چرخ زاپاس کار شده که به شاسی‌بلندهای آفرودی قدیمی اشاره دارد. چراغ‌های LED عقب تورس نیز یادآور فورد اکسپلورر هستند و روی سپر عقب هم مثل جلو یک صفحهٔ محافظ کار شده است.

در داخل این شاسی‌بلند جدید کره‌ای شاهد کابین مدرنی با صفحه آمپر دیجیتالی باریک، نمایشگر بزرگ ۱۲.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در وسط و یک نمایشگر ۸ اینچی دیگر در پایین به سبک محصولات لندروور برای کنترل سیستم تهویه هستیم. غربیلک فرمان چهارپره و تریم فلزی در قسمت‌هایی مثل داشبورد و کنسول مرکزی که با تودوزی چرمی در تضاد است هم از دیگر ویژگی‌های داخلی تورس هستند.

این خودرو بسته به تیپ از تجهیزاتی مثل نورپردازی داخلی، شش بلندگو، چهار پورت USB، تهویهٔ صندلی‌های جلو، هفت ایربگ و تعداد زیادی سیستم‌های کمک‌راننده بهره می‌برد. به گفتهٔ سانگ‌یانگ، صندوق بار این خودرو ۷۰۳ لیتر فضا دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۶۶۲ لیتر افزایش پیدا می‌کند. این شرکت همچنین لوازم جانبی مختلف مثل جعبه‌ابزار و کول باکس را هم به‌صورت سفارشی برای تورس ارائه می‌کند.

سازندهٔ کره‌ای فعلاً مشخصات فنی شاسی‌بلند جدید خود را اعلام نکرده و صرفاً به یک پیشرانهٔ T-GDI اشاره کرده است که طبق گفته رسانه‌های کره‌ای، همان نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوی مورداستفاده در کوراندو خواهد بود. این موتور که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیون متر گشتاور دارد، صرفاً به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود تا نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال دهد اما برای کسانی که می‌خواهند توانایی‌های حرکتی تورس با ظاهر خشن آن مطابقت داشته باشد، امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت.

سانگ‌یانگ هم‌اکنون در کره جنوبی فروش تورس را با قیمتی از ۲۶.۹ میلیون وون معادل ۲۰,۹۰۰ دلار تا ۳۰.۴ میلیون وون معادل ۲۳,۶۰۰ دلار آغاز کرده است. همچنین گزارش‌هایی هم در مورد ساخت نسخهٔ الکتریکی تورس وجود دارد که قرار است در سال ۲۰۲۳ راهی بازار اروپا شود.

منبع خبر: