شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون .

 

خودروی اسپرت آریزو 5 جی تی چری با موتور تیگو 8 به بازار می‌آید.

سدان های اسپرت و کامپکت برندهای چینی معمولا توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. از قدیمی‌ترین مدل لینک اند کو 03 گرفته تا جدیدترین مدل گاک Trumpchi Empow بسیاری از برندها، دستی در عرضه مدل‌های مقرون به صرفه دارند. چری نیز به نوبه خود، آریزو 5 پلاس را به عنوان یک خودروی اقتصادی روانه بازار کرد و حالا برای نمایش بهتر هویت خود، از نسخه اسپرت و جوان‌پسند تر این ماشین رونمایی کرده است.  

خودروی جدید به نام آریزو 5 جی تی همانند سایر مدل‌های GT و اسپرت موجود در بازار، از پیشرانه قوی بهره می‌گیرد. با اینکه Arizo 5 GT بر اساس آریزو 5 پلاس ساخته شده، ولی سبک کلی آن به طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر یافته است.

 

نمای جلو آریزو 5 جی تی

 

جلوپنجره مشکی‌رنگ چری آریزو 5 GT تا حدی به خودروهای لکسوس شباهت دارد، ولی جزئیات آن بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. از طرف دیگر نمای جانبی درست مطابق با Arizo 5 Plus طراحی شده و شامل همان آینه‌های بغل، خط کمر، قاب پنجره‌ها و رکاب جانبی می‌شود. تنها تفاوت نسخه GT با پلاس، وجود رینگ‌های اسپرت 17 اینچی پنج‌پر دوبل است که با تایرهای 205/50 R17 Giti مطابقت دارند.

 

نمای پشت Arizo 5 GT

 

نمای عقب ماشین تغییرات قابل‌توجهی به خود دیده است. طراحی سپر از سبک کاملا جدیدی پیروی می‌کند و دو جفت خروجی اگزوز در هر طرف و دیفیوزر جریان هوا در وسط آن‌ها نمای جذابی را به ماشین بخشیده‌اند. چراغ‌های عقب مخصوصا در هنگام روشن بودن، بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسند و لوگوی GT به درب صندوق عقب اضافه شده است.

 

نمایی از داخل کابین

 

به عنوان مدلی که جمعیت جوان را مورد هدف قرار داده، فضای درون کابین Arizo 5 GT نیز به سبکی زیبا و مجهز به فناوری‌های متعدد طراحی شده است. کنسول مرکزی شامل نمایشگر دوگانه می‌شود که یکی از آن‌ها به عنوان سیستم اطلاعات سرگرمی عمل می‌کند و دیگری اطلاعات حیاتی ماشین را به راننده نشان می‌دهد. فرمان سه‌پر با پویایی بیشتری طراحی شده و علاوه بر دکمه‌های کنترلی متعدد، حروف انگلیسی چری (به جای لوگو) روی آن مشاهده می‌شود. اهرم برقی تعویض دنده جای خود را به یک شیفتر سبک یات داده و به طور کلی، کابین حس و حال اسپرت تری به خود گرفته است.

خودروی جدید چری همانند تیگو 8، از پیشرانه 1.6 لیتری توربوی Kunpeng استفاده می‌کند. این موتور قادر به تولید حداکثر 197 اسب بخار قدرت و حداکثر 290 نیوتن متر گشتاور است. احتمالا یک گیربکس دوال کلاچ 7 سرعته از نوع تر، وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. خودروی آریزو 5 جی تی در عرض 6.78 ثانیه از حالت سکون به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و طبق ادعای کمپانی چری، عملکرد بهتری نسبت به هوندا سیویک و ترامپچی امپاو دارد.

آریزو 5 پلاس در حال حاضر در محدوده قیمت 10 الی 14 هزار دلار به فروش می‌رسد. نسخه GT به سبب داشتن تجهیزات پیشرفته‌تر قطعا گران‌تر از نسخه پلاس است و احتمالا در رنج قیمت 13 الی 17 هزار دلار قرار می‌گیرد.

منبع خبر: