پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

قیمت و مشخصات هیوندای پالیسید ۲۰۲۳ منتشر شد.

پالیسید به عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند هیوندای، فیس‌لیفت اساسی را برای نسخه‌ی جدید تجربه می‌کند. این محصول، یکی از ارزان‌ترن مدل‌های سه‌ردیف صندلی بازار امریکا است.  

اولین مدل پالیسید، سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد تا جای‌گزین سانتافه XL شود. تولید انبوه پالیسید به عنوان شاسی‌بلند پرچمدار هیوندای با فروش رضایت‌بخش در امریکا همراه بود و سال ۲۰۲۱ توانست به تعداد ۸۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه تحویل خریدار شود. این مدل در بازار کره جنوبی هم، سالانه بیش از ۵۰ هزار دستگاه فروش دارد.

نمای پشت هیوندای پالیسید 2023

سال ۲۰۲۳، ارزان‌ترین نسخه با کد SE، آستانه قیمت ۳۶ هزار دلار خواهد داشت و ۱۴۰۰ دلار گران‌تر از مدل ۲۰۲۲ خواهد بود. پالیسید فول آپشن با نام کالیگرافی شناخته می‌شود و به قیمت ۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. تمام مدل‌های پالیسید، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دارند. نصب سیستم دو دیفرانسیل، هزار دلار به قیمت نسخه‌های مختلف این خودرو، اضافه می‌کند.

هیوندای پالیسید 2023 XRT

سال ۲۰۲۳، پالیسید XRT با قیمت ۴۱ هزار دلار به محصولات هیوندای اضافه می‌شود. این مدل با جزئیات سیاه‌رنگ در بدنه، متفاوت از دیگر نسخه‌های پالسید خواهد بود تا حس اسپرت بیشتری را منتقل کند و مشابه کیا تلوراید، مناسب افراد علاقه‌مند سفر و طبیعت‌گردی باشد. علاوه‌بر سپر و جلوپنجره و ریل باربند، رینگ‌های ۲۰ اینچ پالیسید XRT هم سیاه‌رنگ هستند. خریدار این مدل می‌تواند سیستم دو دیفرانسیل با حالت‌های رانندگی مخصوص برف و یدک‌کشی، قفل دیفرانسیل و سیستم کنترل کشش هیوندای HTRAC هم برای پالسید XRT سفارش دهد.

کابین هیوندای پالیسید 2023

برای امریکا و اروپا، پالیسید مجهز به پیشرانه‌ی ۳/۸ لیتر V6 با قدرت ۲۹۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. مدل دو دیفرانسیل پالسید، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت پالسید، ۱۰ تا ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

کیا تلوراید و هیوندای پالیسید، با قیمت و امکانات مشابه در بازار جهانی حضور دارند. این خودروها، حدود ۲ تا ۵ هزار دلار  نسبت به تویوتا هایلندر و جیپ گرند چروکی، ارزان‌تر هستند.

 
منبع خبر: