پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون .

 

ساخت خودروهای آینده هواوی با همکاری چری و جک

پس از تولید موفقیت‌آمیز آیتو Wenjie M5 با مشارکت SERES، هواوی ترغیب شد تجارت خودروهای هوشمند خود را گسترده‌تر کند. این شرکت قصد دارد ساخت خودروهای برقی را با همکاری برندهای مطرحی همچون چری، جک و آرک فاکس ادامه دهد.  

در حال حاضر خودروسازی هواوی در سه حوزه فعالیت می‌کند؛ حوزه اول مربوط به خودروهای جدیدی می‌شود که به سیستم‌عامل هارمونی مجهز هستند. حوزه دوم در ارتباط با ارائه راه‌حل‌های ماژولار نظیر Huawei HI است و در نهایت حوزه سوم به همکاری عمیق با برندهای دیگر نظیر SERES اشاره دارد.

 

چری Wujie Pro

 

ناگفته نماند که برنامه جاه‌طلبانه هواوی کاملا توجیه‌پذیر است. محصول مشترک این کمپانی با SERES، یعنی خودروی آیتو M5 توانست به موفقیت خاصی در بازار محلی دست پیدا کند. بر اساس گزارش CPCA، تعداد 5033 دستگاه خودروی آیتو M5 تنها در ماه مه به فروش رفته‌ و این خودرو توانسته در جایگاه هشتم لیست محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای جدید در بازار چین قرار گیرد.

هواوی خود را به عنوان یک خودروساز نمی‌داند. با این حال، نخست تولید آیتو M5 و سپس مدل دوم به نام آیتو M7 و حالا عرضه مدل دیگری به نام M5e و همینطور اعلام تمایل به همکاری با برندهای مطرح خودروسازی به وضوح نشان می‌دهد که شرکت چینی فعلا قصد خروج از این حوزه جذاب را ندارد.

منبع خبر: