پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون .

 

شاسی‌بلند کاملاً جدید دانگ‌فنگ هائوجی با طراحی و ویژگی‌های جذاب راهی بازار شد.

دانگ‌فنگ به‌تازگی رسماً فروش شاسی‌بلند جدید خود بنام هائوجی (Haoji) را آغاز کرده است. این یک شاسی‌بلند میان سایز کاملاً جدید است که توسط برند ایولوس (Aeolus) به بازار عرضه می‌شود.  

این برند برای اولین بار در سال 2009 توسط دانگ‌فنگ با نام فنگ‌شن تأسیس شد و بعداً به ایولوس تغییر نام داد. البته در چین این برند همچنان با همان نام فنگ‌شن شناخته می‌شود.

هائوجی از طراحی جدید و جذابی بهره می‌برد که به محصولات قبلی دانگ‌فنگ شباهتی ندارد. در جلوی خودرو از چراغ‌های دوقسمتی استفاده شده است که شامل دی‌لایت‌های افقی در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین در طرفین جلوپنجره می‌شود. داخل دی‌لایت‌ها نیز گرافیک جالب Z شکلی کار شده که نمای متمایزی دارند. در این قسمت همچنین جلوپنجره بزرگی هم جلب‌توجه می‌کند که با طرح آبشاری نمای جذاب و قدرتمندی به خودرو بخشیده است. چراغ‌های جلو و همین‌طور چراغ‌های متصل ‌به ‌هم عقب همگی LED هستند و لوگوی AEOLUS در جلو نیز چراغ‌دار است. این کراس‌اوور جدید چینی 4,720 میلی‌متر طول، 1,910 میلی‌متر عرض و 1,702 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,825 میلی‌متر است.

هائوجی در داخل نیز از طراحی کاملاً متمایزی بهره می‌برد. در اینجا شاهد ویژگی‌های خاصی مثل نمایشگرهای یکپارچه روی داشبورد با طراحی متفاوت و غربیلک فرمان D شکل جالبی هستیم که به‌راحتی توجهات را به خود جلب می‌کند. نمایشگرهای مذکور هردو 12.3 اینچی هستند که یکی لمسی بوده و برای سیستم الطلاعاتی-سرگرمی بالای کنسول میانی جای گرفته و دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی به‌صورت یکپارچه در مقابل راننده نصب شده است. این نمایشگرها برخلاف بسیاری از خودروهای جدید چینی، به شکل جالبی با داشبورد خودرو ادغام شده‌اند و طرفین آن‌ها فرمی مثلثی شکل دارد.

هائوجی به دو قوای محرکه مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی هیبریدی و دیگری بنزینی معمولی است. نسخه هیبریدی از قوای محرکه دو موتوره‌ای بنام MHD استفاده می‌کند که برای اولین بار در این خودرو معرفی شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه سیستم هیبریدی تشکیل شده است که مجموعاً 240 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. مصرف سوخت این نسخه هیبریدی نیز کمتر از 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. در این نسخه سه حالت رانندگی مختلف شامل تمام الکتریکی برای پیمایش‌های سرعت پایین، استفاده از پیشرانه بنزینی برای سرعت‌های متوسط و استفاده از هردو موتور برای سبقت‌گیری تعبیه شده است.

نسخه بنزینی هائوجی هم به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز است که 200 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دانگ‌فنگ ایولوس هائوجی با قیمتی از 126,900 یوآن معادل 19 هزار دلار تا 139,900 یوآن معادل 21 هزار دلار به فروش می‌رسد. قرار است این کراس‌اوور جدید از سه‌ماهه سوم امسال در چین عرضه شود.

منبع خبر: