جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

سدان برقی جدید هیوندای آیونیک 6 برای رقابت با تسلا معرفی شد.

هیوندای رسماً از مدل الکتریکی کاملاً جدید آیونیک 6 پرده‌برداری کرده است. این اولین سدان و دومین عضو خانواده آیونیک این شرکت محسوب می‌شود. همان‌طور که آیونیک 5 شباهت زیادی به کانسپت 45 داشت، این مدل جدید هم با طراحی سیال بی‌شباهت به کانسپت Prophecy که در مارس 2020 معرفی شد نیست. البته مثل همه کانسپت‌ها که به نسخه تولیدی تبدیل می‌شوند، در آیونیک 6 هم شاهد تعدیل ویژگی‌ها هستیم تا با الزامات ایمنی و کارایی یک خودروی روزمره مطابقت پیدا کند اما سدان الکتریکی جدید هیوندای هنوز هم بسیار به نسخه کانسپت خود شباهت دارد.  

آیونیک 6 ظاهری کوپه مانند دارد و بخش عقبی آن شبیه پورشه 911 به نظر می‌رسد؛ اما تفاوت اصلی بین این خودرو و کانسپت Prophecy در سپر جلو دیده می‌شود که از فرم ساده قبلی کاملاً فاصله گرفته است. بااین‌حال، یکی از مواردی که نسبت به نسخه کانسپت تغییری نداشته است، علاوه بر اسپویلر دُم نهنگی عقب، چراغ‌های پیکسلی است که هیوندای قصد دارد از آن‌ها در کل خانواده آیونیک استفاده کند. در عقب، چراغ سراسری که روی درب صندوق کشیده شده به همراه دو چراغ عمودی روی سپر از همین گرافیک بهره می‌برند.

داخل هیوندای آیونیک 6

آیونیک 6 در داخل بسیار شبیه آیونیک 5 است و در اینجا هم شاهد همان دو نمایشگر 12 اینچی متصل به هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. البته در اینجا تغییراتی هم نسبت به برادر هاچ‌بک صورت گرفته است مثل رو دری‌ها که فرم متفاوتی داشته و هیچ دکمه‌ای روی آن‌ها دیده نمی‌شود. این دکمه‌ها حالا روی کنسول مرکزی بلندی منتقل شده‌اند که در آیونیک 5 وجود نداشت. برای جبران فضایی که این کنسول اشغال کرده است هم هیوندای محفظه‌های اضافه‌ای برای قرار دادن اشیاء روی درها تعبیه کرده است.

علاوه بر این، لبه زیر نمایشگرها هم حالا در سراسر داشبورد کشیده شده و به نمایشگرهایی که در طرفین بجای آینه‌های جانبی تعبیه شده‌اند متصل شده است. در داخل این سدان الکتریکی کره‌ای همچنین شاهد نورپردازی 64 رنگ با ششتم دورنگ خواهیم بود که فضای دل‌انگیزی را ایجاد می‌کند. همچنین فاصله محوری این خودرو هم نسبت به آیونیک 5 افزایش پیدا کرده است تا فضای پای بیشتری برای سرنشینان فراهم شود.

هرچند هیوندای فعلاً مشخصات فنی آیونیک 6 را اعلام نکرده است ولی میدانیم که این خودرو روی پلت‌فرم E-GMP ساخته شده که با آیونیک 5 مشترک است. درنتیجه، احتمالاً این سدان الکتریکی جدید در قوای محرکه هم با برادر هاچ‌بک خود اشتراک خواهد داشت. این یعنی ممکن است قوای محرکه آیونیک 6 شامل یک نمونه تک موتور محرک عقب با 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور و یک مدل دو موتور چهارچرخ محرک با 320 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور باشد.

آیونیک 6 همچنین از همان تکنولوژی شارژ سریع 800 ولتی هیوندای هم برخوردار خواهد بود اما می‌تواند برد بیشتری داشته باشد زیرا ظریف درگ 0.21 آن به میزان قابل‌توجهی از آیونیک 5 جعبه‌ای شکل با 0.28 بهتر است. بااین‌حال، برای فهمیدن مشخصات نهایی و قطعی این سدان الکتریکی جدید کره‌ای باید منتظر رونمایی کامل آن در ماه‌های آینده بمانیم.

 
منبع خبر: