چهارشنبه, 29 فروردین 1403
منو اصلی

 

در حاشیه بازدید استاندارکرمان

 

جوابیه روابط عمومی شرکت کرمان موتور به اظهارات یک پیمانکار

پنجشنبه هفته گذشته (۱۶تیر) در جریان بازدید استاندار کرمان از برخی واحدهای صنایع خودروسازی کرمان، مدیرعامل یک شرکت تولید کارتن به همراه تعدادی از کارگران مقابل وی حضور یافته و مدعی شدند که شرکت کرمان موتور با فسخ قرارداد کاری جمع آوری ضایعات موجب بیکاری کارگران پیمانکار شده است.  

جوابیه روابط عمومی شرکت کرمان موتور نیز که روز دوشنبه در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار داده شده، به شرح زیر است:

انعقاد قرارداد با پیمانکار، با هدف ساماندهی اصولی پسماند شامل جمع‌آوری، تفکیک و دفع مناسب ضایعات شرکت کرمان موتور از یک سو و ایجاد زمینه اشتغال مناسب با حفظ اصول و شئون عده‌ای از کارگران زحمتکش در منطقه صورت گرفته بود. اما مدیریت نابسامان پیمانکار و نقض مکرر تعهدات و ورود بی‌ضابطه عوامل به داخل شرکت کرمان موتور نه تنها به تحقق اهداف مدنظر کمکی نکرد بلکه مشکلات عدیده‌ای را نیز به وجود آورده و در برخی مقاطع موجب بروز آلودگی‌های زیست محیطی و ورود سازمان های متولی ناظر به موضوع شده بود.

نظر به انباشت ضایعات مختلف در محل شرکت که زمینه بروز اختلال در فرآیند تولید این مجموعه بزرگ صنعتی که افزون بر ۶ هزار شغل ایجاد کرده است ناگزیر به خلع ید از پیمانکار شدیم و فرآیند ساماندهی ضایعات با رویکرد دیگری در دستور کار قرار گرفت تا هم شائبه انحصارگرایی از بین برود و هم روند ساماندهی ضایعات در چارچوب ساختار اصولی خود هدایت شود.

شرکت کرمان موتور اعلام می نماید ادعاهای پیمانکار در خصوص تعطیل واحد کارتن سازی برای فرافکنی از سوء مدیریت بوده و عاری از واقعیت است و فضاسازی کذب وی با تمرکز بر کلیدواژه "بیکاری کارگران" درحالی است که مردم شریف شهرستان بم و شرق استان کرمان اطلاع دارند در مجموعه شرکت های وابسته به این گروه بیش از شش هزارنفر مشغول به کار هستند و با طرح های توسعه امسال شمار اشتغال موجود نیز، بیشتر خواهد شد. توسعه فعالیت های صنعتی و حفظ اشتغال مولد همواره در اولویت برنامه های این مجموعه بوده تا در یک چرخه اصولی همراه با حفظ شئون و جایگاه کارگران زحمتکش سهم خود را در توسعه و آبادانی منطقه و رفاه اجتماعی ایفا کرده باشیم.

در پایان به اطلاع مردم شریف بم و منطقه شرق استان کرمان می رساند باوجود آنکه مجموعه صنعتی کرمان موتور مسئولیتی در قبال نیروهای به کارگمارده شده پیمانکار ندارد اما برای حفظ و صیانت از اشتغال و کیان خانواده، این آمادگی وجود دارد تا چنانچه کوچکترین مشکلی برای کارگران شریف و زحمتکش کارگاه تولید کاغذ به وجود بیاید توسط این مجموعه و طی فرآیندی کاملا قانونی، به طور کامل مرتفع و اشتغال آنان نیز حفظ شود.

 

 

منبع خبر: