جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

آیویز U6 با طراحی مدرن در چین معرفی شد

آیویز U6 (Aiways U6) جدیدترین محصول استارتاپ چینی آیویز است که برد پیمایش ۶۵۰ کیلومتر را با هر بار شارژ ثبت می کند و قرار است به زودی به بازار بزرگ چین عرضه شود.  

کمپانی های تازه وارد در چین که سرمایه گذاری های سنگینی در بخش تولید خودروهای مدرن انجام داده اند، گاهی برای فروش محصولات‌شان شرایط فروش های جالب و جذابی دارند. برای مثال، همین استارتاپ آیویز برای ثبت نام مدل جدیدش پیش پرداخت ۸۸۰ دلاری را در نظر گرفته و اعلام شده است به ۱,۶۶۶ مشتری اول ۱,۴۰۰ دلار تخفیف در قیمت کل داده می شود. علاوه بر این، شارژر به صورت رایگان به مشتریان این خودروها داده می شود و گارانتی مادام العمر برای آن ها در نظر گرفته شده است.

طراحی بدنه و کابین در آیویز U6

طراحی این کراس اوور بسیار نوآورانه است و استایل کوپه را در این خودرو می بینیم. چراغ ها تمام ال ای دی هستند و طراحی کلی گرافیک آن ها و همچنین حالت قرارگیری آن ها با آن چه در دیگر چینی های جدید می بینیم متفاوت است. برآمدگی ایجادشده روی کاپوت باعث شده است آیویز U6 عضلانی تر و قوی تر به نظر برسد و دورنگ بودن ترکیب بدنه به همراه رینگ های بزرگ، حس اسپرت بودن را بیش تر القا می کند. این خودرو در هفت رنگ عرضه می شود، اما جذاب ترین رنگ معرفی شده برای این کراس اوور همین رنگ زردی است که در تصاویر می بینید. آیویز U6 با ۴,۸۰۵ میلی متر طول، ۱,۸۸۰ میلی متر عرض، ۱,۶۴۱ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلی متری در رده کراس اوورهای متوسط برقی قرار می گیرد و با توجه به برقی بودن آن انتظار می رود فضای داخل کابین باز و راضی کننده باشد. مهم ترین المان طراحی در این خودرو آیرودینامیک بودن بدنه و ضریب درگ پایین (۰٫۲۶ cd) آن است که باعث می شود پیمایش خوبی در آن ببینیم.

درون کابین یک صفحه نمایش بزرگ لمسی ۱۴٫۶ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را نمایش می دهد . یک صفحه نمایش باریک ۸٫۲ اینچی جلوآمپر دیجیتال تشکیل می دهد. براساس اطلاعات منتشرشده مجموعه ای از ۲۷ آپشن ایمنی را در این خودرو داریم که شامل ترمز هوشمند، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار خطی، سنسور نقطه کور و… می شود. همچنین در آیویز U6 تعداد ۱۵ اسپیکر سیستم صوتی حرفه ای (Magnat) را تشکیل می دهند و در کنار آن سقف پانارومیک، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های برقی جلو، درِ صندوق برقی و… را در این خودرو می بینیم.

مشخصات فنی آیویز U6

آیویز U6

آیویز U6 در سه تریم با نام های پِلِی Play، سایبر پِلِی Cyber Play و تاپ پِلِی Top Play عرضه می شود. در تریم Play پک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی به کار رفته است و میزان پیمایش ۵۰۳ کیلومتر با هر بار شارژ برآورد می شود. در تریم سایبر پلی پک باتری ۷۲ کیلووات ساعتی را داریم و میزان پیمایش به ۵۸۰ کیلومتر می رسد و در نهایت، در تریم قدرتمند تاپ پلی پک باتری ۸۸ کیلووات ساعت است و پیمایش عالی ۶۵۰ کیلومتری را برای این تریم داریم. دقت کنید تمام پیمایش های ذکرشده براساس استاندارد NEDC محاسبه شده اند.

این کراس اوور کوپه براساس پلتفرم مخصوص آیویز با نام MAS ساخته شده است. در تمام تریم ها تک پیشرانه برقی را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۲۱۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر را دارد. براساس اطلاعات منتشرشده شتاب‌گیری آیویز U6 در کم تر از ۷ ثانیه رقم می خورد و هنوز اطلاعاتی در مورد نهایت سرعت این خودرو در دسترس نیست.

آیویز U6 چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

این کراس اوور کوپه براساس پلتفرم مخصوص آیویز با نام MAS ساخته شده است. در تمام تریم ها تک پیشرانه برقی را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۲۱۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر را دارد. براساس اطلاعات منتشرشده شتاب‌گیری آیویز U6 در کم تر از ۷ ثانیه رقم می خورد.میزان پیمایش در تریم های مختلف آیویز U6 چگونه است؟

در تریم Play پک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی به کار رفته است و میزان پیمایش ۵۰۳ کیلومتر با هر بار شارژ برآورد می شود. در تریم سایبر پلی پک باتری ۷۲ کیلووات ساعتی را داریم و میزان پیمایش به ۵۸۰ کیلومتر می رسد و در نهایت، در تریم قدرتمند تاپ پلی پک باتری ۸۸ کیلووات ساعت است و پیمایش عالی ۶۵۰ کیلومتری را برای این تریم داریم.

چه امکاناتی در آیویز U6 دیده می شود؟

براساس اطلاعات منتشرشده مجموعه ای از ۲۷ آپشن ایمنی را در این خودرو داریم که شامل ترمز هوشمند، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار خطی، سنسور نقطه کور و… می شود. همچنین در آیویز U6 تعداد ۱۵ اسپیکر سیستم صوتی حرفه ای (Magnat) را تشکیل می دهند و در کنار آن سقف پانارومیک، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های برقی جلو، درِ صندوق برقی و… را در این خودرو می بینیم.

منبع خبر: