تازه های خبر.
هنوز به طور دقیق معلوم نیست که این خودرو با نام اطلس ارائه شود یا نه، البته که بنظر میرسد جیلی از این نام فقط در بازارهای خارجی از جمله روسیه استفاده میکند. در چین کراس اوور این خودرو با نام Geely Boyue شناخته میشود و از سال ۲۰۱۵ بهفروش میرسد و اکنون رونمایی از نسل دوم مدل کاملا جدید Geely Boyue L انجام شده است. پسوند حرف L در اینجا معنایی دوگانه دارد: اولا، کراساوور جدید با کد داخلی FX11 به معنای طویل بودن آن است، یعنی به طور قابل توجهی طولانیتر از نسخه قبلی خود است و ثانیا، حرف L به نشانگر بازار برای نسل دوم تبدیل میشود، زیرا نسل اول آن همچنان در عرضه خواهد شد.
با عرضه نسل جدید، Boyue / Atlas پلت فرم را تغییر داده است: به جای معماری NL خود جیلی، اکنون از شاسی CMA با معماری مدولار فشرده استفاده میکنند که در ابتدا توسط ولوو توسعه داده شد. برای مثال، ولوو XC40، جیلی توگلا و اکثر مدلهای Lynk & Co بر روی همین شاسی قرار دارند. در بخش قیمت عقب از یک سیستم تعلیق مستقل استفاده شده است و فاصله بین دو محور ۲۷۷۷ میلی متر است. این نسخه ۱۰۷ میلی متر طولانیتر از مدل Atlas قبلی و حتی ۷۷ میلی متر بیشتر از Tugella است. خودرو عریضتر شده است، ۵۸ میلی متر در بخش جلویی و ۶۸ میلی متر در بخش عقبی و مجموعا ۱۶۱۸ میلی متر در هر دو محور.
نمای خودرو جیلی Boyue L
افزایش ابعاد خودرو جدید جیلی بیش از حد قابل توجه است: Geely Boyue L ۱۲۶ میلی متر طولانیتر (۴۶۷۰ میلی متر) و ۶۹ میلی متر عریضتر (۱۹۰۰ میلی متر) نسبت به مدل قبلی خود است. اگرچه ارتفاع ۸ میلی متر کمتر شده است: اکنون ۱۷۰۵ میلی متر است. طراحی هندسی این خودرو به سبک خودروی مفهومی Geely Vision Starburst و از عناصر مشترک در خودروهای تولیدی جدید بهره میبرد. مجموعه چراغهای جلو بسیار نازک با ضخامت فقط ۱۲۰ میلیمتر از ۱۸۲ LED تشکیل شده است. چرخهای در نسخه پایه ۱۸ اینچی هستند.
تاکنون فضای داخلی خودرو جیلی فقط در یک تیزر نمایش داده شده است. در بخش کنسول مرکزی، یک صفحه لمسی ۱۳٫۲ اینچی در اینجا نصب شده است که کنترل سیستم تهویه و سایر عملکردها در آن متمرکز شده است. سیستم رسانه دارای پوسته Geely Galaxy OS Air و ریزتراشه Qualcomm ۸۱۵۵ است، اتصال ۵G و قابلیت به روزرسانی آنلاین وجود دارد.
فضای داخلی Geely Boyue L
یک صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی به عنوان پشت آمپر قرار داده شده است و همچنین یک نمایشگر هدآپ با قابلیت واقعیت افزوده و دوربینهای جانبی وجود دارد. از دیگر تجهیزات خودرو میتوان به سیستم خودکار رانندگی سطح دوم اشاره کرد که شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار حرکت بین خطوط و سنسور تشخیص علائم ترافیکی است.
نسخههای بنزینی اولین نسخههایی هستند که وارد بازار میشوند. Geely Boyue L موتور جدید ۱٫۵ توربو چهار (۱۸۱ اسب بخار، ۲۹۰ نیوتن متر) مدل BHE15 دارد که اخیرا در شاسی بلند Geely Coolray ارتقا یافته معرفی شده است. نسخه دوم با موتور ۲ لیتری 4G20TDJ توربو (۲۱۸ اسب بخار، ۳۲۵ نیوتن متر) است که قبلا در مدل Tugella مورد استفاده قرار گرفته است. هر دو نسخه دارای یک گیربکس هفت سرعته با دو کلاچ بوده و فقط دیفرانسیل جلو هستند.
کراس اوور Geely Boyue L
نسخههای بنزینی-الکتریکی بعدا معرفی میشوند - هیبریدیهای معمولی و قابل شارژ Hi-X به یک موتور کمپرسور ۱٫۵ لیتری سه سیلندر، یک موتور الکتریکی و یک جعبه دنده سه سرعته مجهز هستند. عرضه مدل چهار چرخ محرک هنوز اعلام نشده است، اما در عرضه آنها نباید مشکلی وجود داشته باشد، زیرا سایر خودروهای روی پلتفرم CMA دارای گیربکس ۴×۴ هستند.
Geely Boyue L در پاییز آینده فروش خود را در چین آغاز خواهد کرد. محدوده قیمت تخمین زده شده برای نسخههای بنزینی از ۲۱۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ دلار است. به عنوان مثال، Geely Boyue X نسل اول در چین از ۱۷ هزار دلار قیمت دارد. برنامههای صادراتی توسط جیلی در بعدا اعلام خواهد شد.
با عرضه نسل جدید، Boyue / Atlas پلت فرم را تغییر داده است: به جای معماری NL خود جیلی، اکنون از شاسی CMA با معماری مدولار فشرده استفاده میکنند که در ابتدا توسط ولوو توسعه داده شد. برای مثال، ولوو XC40، جیلی توگلا و اکثر مدلهای Lynk & Co بر روی همین شاسی قرار دارند. در بخش قیمت عقب از یک سیستم تعلیق مستقل استفاده شده است و فاصله بین دو محور ۲۷۷۷ میلی متر است. این نسخه ۱۰۷ میلی متر طولانیتر از مدل Atlas قبلی و حتی ۷۷ میلی متر بیشتر از Tugella است. خودرو عریضتر شده است، ۵۸ میلی متر در بخش جلویی و ۶۸ میلی متر در بخش عقبی و مجموعا ۱۶۱۸ میلی متر در هر دو محور.
نمای خودرو جیلی Boyue L
افزایش ابعاد خودرو جدید جیلی بیش از حد قابل توجه است: Geely Boyue L ۱۲۶ میلی متر طولانیتر (۴۶۷۰ میلی متر) و ۶۹ میلی متر عریضتر (۱۹۰۰ میلی متر) نسبت به مدل قبلی خود است. اگرچه ارتفاع ۸ میلی متر کمتر شده است: اکنون ۱۷۰۵ میلی متر است. طراحی هندسی این خودرو به سبک خودروی مفهومی Geely Vision Starburst و از عناصر مشترک در خودروهای تولیدی جدید بهره میبرد. مجموعه چراغهای جلو بسیار نازک با ضخامت فقط ۱۲۰ میلیمتر از ۱۸۲ LED تشکیل شده است. چرخهای در نسخه پایه ۱۸ اینچی هستند.
تاکنون فضای داخلی خودرو جیلی فقط در یک تیزر نمایش داده شده است. در بخش کنسول مرکزی، یک صفحه لمسی ۱۳٫۲ اینچی در اینجا نصب شده است که کنترل سیستم تهویه و سایر عملکردها در آن متمرکز شده است. سیستم رسانه دارای پوسته Geely Galaxy OS Air و ریزتراشه Qualcomm ۸۱۵۵ است، اتصال ۵G و قابلیت به روزرسانی آنلاین وجود دارد.
فضای داخلی Geely Boyue L
یک صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی به عنوان پشت آمپر قرار داده شده است و همچنین یک نمایشگر هدآپ با قابلیت واقعیت افزوده و دوربینهای جانبی وجود دارد. از دیگر تجهیزات خودرو میتوان به سیستم خودکار رانندگی سطح دوم اشاره کرد که شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار حرکت بین خطوط و سنسور تشخیص علائم ترافیکی است.
نسخههای بنزینی اولین نسخههایی هستند که وارد بازار میشوند. Geely Boyue L موتور جدید ۱٫۵ توربو چهار (۱۸۱ اسب بخار، ۲۹۰ نیوتن متر) مدل BHE15 دارد که اخیرا در شاسی بلند Geely Coolray ارتقا یافته معرفی شده است. نسخه دوم با موتور ۲ لیتری 4G20TDJ توربو (۲۱۸ اسب بخار، ۳۲۵ نیوتن متر) است که قبلا در مدل Tugella مورد استفاده قرار گرفته است. هر دو نسخه دارای یک گیربکس هفت سرعته با دو کلاچ بوده و فقط دیفرانسیل جلو هستند.
کراس اوور Geely Boyue L
نسخههای بنزینی-الکتریکی بعدا معرفی میشوند - هیبریدیهای معمولی و قابل شارژ Hi-X به یک موتور کمپرسور ۱٫۵ لیتری سه سیلندر، یک موتور الکتریکی و یک جعبه دنده سه سرعته مجهز هستند. عرضه مدل چهار چرخ محرک هنوز اعلام نشده است، اما در عرضه آنها نباید مشکلی وجود داشته باشد، زیرا سایر خودروهای روی پلتفرم CMA دارای گیربکس ۴×۴ هستند.
Geely Boyue L در پاییز آینده فروش خود را در چین آغاز خواهد کرد. محدوده قیمت تخمین زده شده برای نسخههای بنزینی از ۲۱۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ دلار است. به عنوان مثال، Geely Boyue X نسل اول در چین از ۱۷ هزار دلار قیمت دارد. برنامههای صادراتی توسط جیلی در بعدا اعلام خواهد شد.