جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

نگاهی به کراس اوور تمام برقی سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

در سال 2019 از زمان عرضه شاسی بلند کوچک فعلی کوراندو ساخت یک مدل سانگ یانگ برقی مطرح شده بود، اما زمان از دست رفته و هیچ مدل برقی تولید نشد تا سال 2021.اگر سانگ سانگ در آن زمان به قول خود برای معرفی یک SUV کوچک برقی عمل می‌کرد، می‌توانست در بازار SUV های کوچک الکتریکی گوی سبقت را ربوده باشد، اما اکنون رقابت سختی در این سگمنت دارد. کوراندو e-Motion مدل 2022 یک SUV کوچک و پرسرعت با فضای داخلی مناسب، با برد 200 مایل و برچسب قیمتی از 31995 پوند یا 1.1 میلیارد تومانی دریافت کرده است.  

کوراندو e-Motion 2022 یک خودروی الکتریکی جدید نیست، بلکه یک خودرو برقی مشتق شده از کوراندو بنزینی و دیزلی است، شبیه به پژو 2008 که در مدل بنزینی، دیزلی و برقی خالص نیز عرضه می‌شود.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

سانگ یانگ مانند ام جی و هیوندای، شکل مدل الکتریکی را تغییر داده تا آن را از نسخه های بنزینی و دیزلی متمایز کند. بنابراین، در جلو، یک پانل صاف وجود دارد که معمولاً مشبک در آن قرار دارد. سپر عقب نیز کمی آیرودینامیک تر است و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی مخصوص با طراحی ساده زینت بخش نمای جانبی است. سانگ یانگ کوراندو e-Motion همچنین دارای مجموعه جدید از چراغ‌های جلو و عقب است و با قطعات آبی رنگ تزئین شده است.

تم آبی در فضای داخلی نیز حضور دارد. قسمت بالای داشبورد و درها به رنگ آبی کم‌رنگ است و در دریچه‌های هوا، روکش فرمان و دوخت با رنگ آبی دیده می‌شود.

کیفیت فضای داخلی کوراندو e-Motion مناسب است و این خودرو دارای یک صفحه نمایش درایور 12.3 اینچی کاملاً جدید با گرافیک فوق العاده واضح و زیبا است و حتی اگر بخواهید می توانید صفحه نمایش تلفن هوشمند خودرو را به آن منعکس کنید. صفحه نمایش الکتریکی پشت آمپر در تضاد شدید با صفحه نمایش لمسی مرکزی است و کیفیت و وضوح قابل تعریفی ندارد

فضای داخلی کوراندو e-Motion

سایز و ابعاد برگ برنده سانگ یانگ کوراندو e-Motion است. با طول 4.5 متر، به طور قابل توجهی از نظر طول بزرگتر از MG ZS EV، هیوندای کونا الکتریک و پژوE2008 است و در جلو فضای زیادی وجود دارد در حالی که مسافران به لطف وجود فضای مناسب می‌توانند پاهای خود را دراز کنند.

درها به طور گسترده باز می شوند و به لطف فضای سر زیاد، بارگیری صندلی های کودک باید راحت انجام می‌شود. صندوق بار نیز به همان اندازه چشمگیر و بزرگ است – با حجم 551 لیتر تقریباً از هر شاسی بلند الکتریکی کوچک دیگر بزرگتر است و مدل های با مشخصات متوسط دارای یک کف صندوق عقب متحرک هوشمندانه هستند که می‌تواند کابل های شارژ را مخفی کند و به عنوان یک تقسیم کننده فضا عمل کند.

نمای عقب سانگ یانگ کوراندو e-Motion

در بخش فنی یک باتری با ظرفیت 61.5 کیلووات ساعت (قابل استفاده 55.3 کیلووات ساعت) وجود دارد که از طریق یک موتور الکتریکی 188 اسب بخاری به چرخ های جلو نیرو می‌دهد. این به سانگ یانگ برد ادعایی 210 مایلی (338 کیلومتر) را می‌دهد، که در بهترین حالت در برابر رقبا یک برد متوسط محسوب می‌شود. هیوندای کونا الکتریک تا 300 مایل (483 کیلومتر) را از یک باتری 64 کیلووات ساعتی مدیریت می کند، MG بیش از 270 مایل (434 کیلومتر) و رنو مگان E-Tech Electric با اندازه مشابه دارد. می تواند 292 مایل(470 کیلومتر) را از یک باتری 60 کیلووات ساعتی طی کند.

به کمک شارژ سریع DC سانگ یانگ کوراندو e-Motion را می توان با حداکثر سرعت شارژ 100 کیلو وات شارژ کرد که بازهم در قیاس با رقبا متوسط است. به کمک شارژ سریع، شارژ 20 تا 80 درصد حدود نیم ساعت طول می‌کشد که برای اکثر خریداران به اندازه کافی مناسب است. این مقدار با استفاده از یک شارژر 50 کیلوواتی به 54 دقیقه افزایش می یابد و در حالی که شارژ یک شبه از جعبه دیواری خانه 7 کیلوواتی 11 ساعت طول می کشد.

با 188 اسب بخار سانگ یانگ کوراندو e-Motion در واقع سریعترین مدل کوراندو محسوب می‌شود، اما انتظار شتابی به سبک تسلا را نداشته باشید. سانگ یانگ زمان رسمی سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را اعلام نکرده است، اما حدس می زنیم شتاب سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022 حدود 8.5 ثانیه باشد که به اندازه کافی سریع است.

 

 

 
منبع خبر: