پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

بهترین خودروهای کره‌ای زیر ۲۰ هزار یورو برای واردات به کشور

پس از ماه‌ها بحث و گمانه‌زنی و کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام چندی پیش آیین‌نامهٔ واردات خودرو به دولت ابلاغ شد و طبق گفتهٔ سخنگوی وزارت صمت قرار است از اول مهرماه وارد مرحلهٔ اجرایی شود. یکی از مهم‌ترین بندهای آیین‌نامهٔ واردات خودرو به کشور، سقف قیمتی ۲۰ هزار یورویی است و بنابراین قصد داریم طی مطالبی به بهترین خودروهای ساخت کشورهای مختلف با این سقف قیمتی آشنا شویم.  

در اولین قسمت این مطالب سراغ خودروهای کره‌ای رفته‌ایم. البته ازآنجایی‌که در حال حاضر نرخ جهانی دلار و یورو تقریباً برابر است (۲۰ هزار یورو معادل ۱۹,۹۳۰ دلار است) در اینجا همان ۲۰ هزار دلار را ملاک قرار می‌دهیم.

کیا پیکانتو

قیمت پایه: ۱۲,۴۴۰ دلار

در حال حاضر ارزان‌ترین محصول کیا در بازار اروپا هاچ‌بک کوچک پیکانتو است که یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای واردات محسوب می‌شود. قیمت پایهٔ این خودرو در بریتانیا از ۱۰,۵۹۰ پوند معادل ۱۲,۴۴۰ دلار آغاز می‌شود. این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با تنها ۶۴ اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند. برای داشتن گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک باید حداقل ۱۲,۷۴۰ پوند معادل ۱۴,۹۷۰ دلار پرداخت کرد درحالی‌که پیشرانهٔ ۱ لیتری توربوی ۱۰۰ اسب بخاری هم با قیمت ۱۴,۲۲۰ پوند معادل ۱۶,۷۰۰ دلار ارائه می‌شود.

کیا ریو

قیمت پایه: ۱۵,۵۳۰ دلار

ریو با قیمت پایهٔ ۱۷,۵۴۵ دلار، ارزان‌ترین محصول کیا در بازار ایالات‌متحده محسوب می‌شود اما این خودرو در اروپا کمی ارزان‌تر بوده و قیمت پایهٔ آن در بریتانیا از ۱۳,۲۲۰ پوند معادل ۱۵,۵۳۰ دلار آغاز می‌شود؛ اما درحالی‌که ریو در آمریکا فقط با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۲۰ اسب بخاری و گیربکس CVT عرضه می‌شود، پیشرانهٔ پایهٔ آن در اروپا یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۴ اسب بخار قدرت است که در کنار گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قرار می‌گیرد. برای ریو در اروپا همان پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ پیکانتو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شود که حداقل ۱۶,۴۲۰ پوند معادل ۱۹,۳۰۰ دلار قیمت دارد.

کیا K3

قیمت پایه: ۱۵,۹۸۰ دلار

کیا سراتو یا فورته در برخی بازارها مثل چین با نام K3 عرضه می‌شود. نسخهٔ چینی K3 در سال ۲۰۱۹ با گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب و همین‌طور جلوپنجرهٔ متفاوت راهی بازار شد. درحالی‌که قیمت فورته در ایالات‌متحده از ۲۰,۱۸۵ دلار آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ K3 در چین ۱۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۵,۹۸۰ دلار است. پیشرانهٔ پایهٔ این خودرو در چین یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهر سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس CVT است اما موتور قوی‌تر ۱.۴ لیتری توربو با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم برای آن ارائه می‌شود.

هیوندای اکسنت

قیمت پایه: ۱۷,۷۴۰ دلار

سراغ هیوندای و ارزان‌ترین محصول آن در ایالات‌متحده یعنی سدان اکسنت برویم. قیمت این خودرو در آمریکا از ۱۷,۷۴۰ دلار آغاز می‌شود. اکسنت در این کشور مثل ریو فقط با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم فقط یک انتخاب وجود دارد که یک گیربکس CVT است. اکسنت در اروپا عرضه نمی‌شود و در عوض هیوندای مدل i20 را در این بازار دارد که قیمت آن از بیش از ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

هیوندای HB20

قیمت پایه: ۱۵,۶۶۰ دلار

HB20 خودروی ساب‌کامپکتی است که در برزیل تولید می‌شود و فقط برای بازار آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است. نسل دوم HB20 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و به‌تازگی برای مدل ۲۰۲۳ فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. این خودرو در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک ارائه و قیمت آن در برزیل از ۷۹,۲۹۰ رئال معادل ۱۵,۶۶۰ دلار آغاز می‌شود. نسخهٔ پایهٔ HB20 از یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند اما نسخهٔ توربوشارژ این موتور هم ارائه می‌شود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما ارزان‌ترین تیپ آن ۹۶,۹۹۰ رئال معادل ۱۹,۱۵۰ دلار قیمت دارد.

هیوندای لافستا

قیمت پایه: ۱۸,۳۰۰ دلار

لافستا سدان کامپکتی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و توسط جوینت ونچر پکن هیوندای تولید می‌شود. این خودرو در سبد محصولات چینی هیوندای بین الانترا و سوناتا قرار می‌گیرد. لافستا در حال حاضر در چین فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که در دو سطح قدرت ۱۹۰ و ۲۰۴ اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. هیوندای همچنین نسخهٔ الکتریکی این خودرو را هم با ۱۸۴ اسب بخار قدرت در چین ارائه می‌کند.

سانگ‌یانگ تیوولی

قیمت پایه: ۱۵,۶۰۰ دلار

پس از خودروسازان بزرگ کره جنوبی بد نیست نگاهی به ارزان‌ترین محصول سومین خودروساز این کشور یعنی سانگ‌یانگ تیوولی داشته باشیم. این کراس‌اوور کوچک کره‌ای با قیمت پایهٔ ۱۳,۲۷۰ پوند معادل ۱۵,۶۰۰ دلار در بریتانیا عرضه می‌شود. پیشرانهٔ پایهٔ تیوولی در اروپا یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است که با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود. برای این خودرو یک موتور قوی‌تر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو هم قابل انتخاب است که ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما ارزان‌ترین نسخهٔ تیوولی با این موتور ۱۹,۲۷۰ پوند معادل ۲۲,۶۴۰ دلار قیمت دارد.

منبع خبر: