جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون .

 

بی‌وای‌دی کوروت ۰۷، یک کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی با ظاهر جذاب

بی‌وای‌دی در نمایشگاه خودروی چنگدو از کراس‌اوور جدیدی با نام کوروت ۰۷ رونمایی کرده است.  

 این خودرو یک کراس‌اوور میان سایز پلاگین‌هیبریدی است که محصولی از «سری کشتی جنگی» بی‌وای‌دی محسوب می‌شود. سری کشتی جنگی مجموعه خودروهایی هستند که بالاتر از محصولات معمول بی‌وای‌دی قرار می‌گیرند و در حال حاضر، کوروت ۰۷ پرچم‌دار این خانواده محسوب می‌شود.

این خودرو که روی پلت‌فرم مدل تانگ ساخته شده است، طراحی جذاب و منحصربه‌فردی دارد. کوروت ۰۷ در جلو با جلوپنجره‌ای بیضی‌شکل با گرافیک‌های LED در طرفین از دیگر کراس‌اوورهای بازار متمایز شده است. در بالا نیز جلوپنجره‌ای کوچک‌تر به شکل مسدود با لوگوی چراغ‌دار بی‌وای‌دی در وسط دیده می‌شود که توسط چراغ‌های جلوی نسبتاً باریکی احاطه شده است. نمای عقبی کوروت ۰۷ اما در مقایسه با جلو خیلی ساده به نظر می‌رسد و تهاجمی‌ترین ویژگی آن اسپویلر دوقسمتی روی سقف است. چراغ‌های عقب باریک و سراسری هستند و زیر آن‌ها عبارت «رؤیاهای خود را بسازید» نقش بسته است.

اوورهنگ کوتاه جلو، گلگیرهای عریض، دستگیره‌های در مخفی، روکش‌های پلاستیکی بدنه و ستون‌های B و C تقریباً نامرئی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور جدید چینی هستند. رینگ‌های کوروت ۰۷ که طراحی آئرودینامیکی دارند، به‌صورت استاندارد ۲۰ اینچی هستند درحالی‌که نمونه‌های کوچک‌تر ۱۹ اینچی هم ارائه می‌شود. کراس‌اوور جدید بی‌وای‌دی ۴,۸۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۲۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۲۰ میلی‌متر است.

بی‌وای‌دی هنوز داخل کوروت ۰۷ را نشان نداده و نمونهٔ حاضر در نمایشگاه نیز شیشه‌های مشکی دارد ولی تصاویر جاسوسی قبلی کابینی با صفحه آمپر دیجیتالی مستقل و نمایشگر مرکزی بزرگ قابل چرخش را نشان داده‌اند. این خودرو در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های DM-i و DM-p به بازار عرضه می‌شود که هردو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی توربو با ۱۳۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند. مدل DM-i در جلو یک موتور الکتریکی دارد که مجموع خروجی را به ۱۹۷ اسب بخار می‌رساند درحالی‌که DM-p به دو موتور الکتریکی، یکی در جلو و دیگری در عقب مجهز است.

مجموع خروجی در این نسخه ۴۰۱ اسب بخار قدرت و ۶۵۶ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفرتاصد ۴.۷ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. کوروت ۰۷ با پکیج‌های باطری ۹.۹ یا ۱۸.۳ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود که به ترتیب برد تمام الکتریکی ۴۶ و ۷۱ کیلومتری را فراهم می‌کنند. بی‌وای‌دی کوروت ۰۷ از اواخر سه‌ماههٔ پایانی امسال در چین عرضه خواهد شد. سازندهٔ چینی قیمت این خودرو را بین ۲۲۰ تا ۲۸۰ هزار یوآن معادل ۳۲ تا ۴۱ هزار دلار اعلام کرده است.

 
منبع خبر: