سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

معرفی سوبارو رکس، کراس‌اوور کوچکی در کلاس کی کار

سوبارو از اولین کراس‌اوور خود در کلاس کی کار در ژاپن رونمایی کرده است. البته این خودرو درواقع نسخه‌ای ری‌بج شده از تویوتا رایز، دایهاتسو راکی و پرودوا آتیوا به‌حساب می‌آید هرچند که نسخهٔ سوبارو فقط با پیشرانهٔ بنزینی تنفس طبیعی ارائه می‌شود.  

سوبارو رکس درواقع کی کاری بود که در سه نسل بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۲ تولید می‌شد اما رکس جدید برخلاف مدل‌های قبلی، به یک کراس‌اوور تبدیل شده تا نظر خریداران بیشتری را جلب کند.

سوبارو رکس در ظاهر کاملاً مشابه دایهاتسو راکی است و تنها راه تشخیص آن الگوی داخلی متفاوت جلوپنجره با خطوط افقی خواهد بود. این خودرو در دو تیپ مختلف ارائه می‌شود. تیپ پایه که G نام دارد، با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی به فروش می‌رسد درحالی‌که تیپ گران‌تر Z به رینگ‌های ۱۷ اینچی و چراغ‌های جلو و مک شکن‌های LED مجهز است. لیست رنگ‌های خودرو نیز شامل هفت گزینهٔ مختلف به همراه دو طرح دورنگ می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، رکس در داخل هم کاملاً آشنا به نظر می‌رسد. این خودرو بسته به تیپ، با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۷ یا ۹ اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ارائه می‌شود. تیپ Z همچنین از تریم قرمز روی صندلی‌ها و داشبورد هم بهره می‌برد. تجهیزات اینمی رکس نیز شامل شش ایربگ و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی کمک‌راننده مثل پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌شود.

این کراس‌اوور کوچک سوبارو که بر پایهٔ پلت‌فرم DNGA تویوتا شکل گرفته است، صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT با شبیه‌سازی هفت سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این در حالی است که دایهاتسو راکی و تویوتا رایز با پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو و ۱.۲ لیتری هیبریدی هم ارائه می‌شوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن‌ها قابل سفارش است.

سوبارو رکس هم‌اکنون در ژاپن قابل سفارش است. قیمت این خودرو از ۱.۸۲ میلیون ین معادل ۱۲,۹۸۰ دلار برای تیپ G و ۲.۱۷ میلیون ین معادل ۱۵,۵۰۰ دلار برای تیپ Z آغاز می‌شود. با این قیمت، کراس‌اوور جدید سوبارو از همتایان دایهاتسو و تویوتای خود گران‌تر است زیرا قیمت آن‌ها به ترتیب از ۱.۶۷۷ میلیون ین معادل ۱۱,۹۵۰ دلار و ۱.۷۱۷ میلیون ین معادل ۱۲,۲۴۰ دلار آغاز می‌شود.

منبع خبر: