پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

عرضه اولین مدل مسکوویچ در روسیه تایید شد، جک JS4 با نامی جدید

در بهار گذشته، رنو اعلام کرد که دارایی‌های روسی خود را رها کرده است: آوتوواز تحت کنترل شرکت نامی قرار گرفت و کارخانه مسکو به مقامات شهر منتقل شد. در همان زمان، مشخص شد که برند قدیمی مسکوویچ با همکاری کاماز قصد از سرگیری تولید خودرو در کارخانه سابق رنو روسیه را دارد. در نتیجه توافق این دو شرکت تصاویری از خودروهای شرکت چینی جک منتشر شد. گفته شد که این کارخانه در ابتدا خودروهای یک شرکت خاص از یک کشور دوست را مونتاژ خواهد کرد (البته نام آن شرکت ذکر نشده بود). حالا اولین مدل این برند احیاشده که در واقع همان کراس‌اوور کامپکت جک JS4 است معرفی شد.  

جک JS4 قرار است با پیشرانه‌های بنزینی و برقی عرضه شود. نام مدل بنزینی مسکوویچ ۳ و نام مدل برقی مسکوویچ 3e خواهد بود. ابعاد این خودروها یکسان است: طول – ۴.۴ متر، عرض – ۱.۸ متر، ارتفاع – ۱.۶ متر، فاصله بین دو محور – ۲.۶ متر.

مدل بنزینی با موتورهای ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۰۹ اسب بخار و ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربو با توان ۱۳۶ اسب بخار و هردو با جعبه‌دنده شش سرعته دستی در دسترس خواهند بود.

موتور برقی مسکوویچ 3e حداکثر توان ۵۰ کیلووات (۶۹ اسب بخار) تولید می‌کند. ظرفیت باتری تعبیه‌شده در کف خودرو ۱۸۰ آمپر ساعت و محدوده پیمایش آن ۴۱۰ کیلومتر است.

هر دو کراس‌اوور به سیستم تماس اضطراری، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل تهویه، کروز کنترل، کیسه‌‌های هوای جلو و دوربین دید عقب مجهز هستند.

پیش از این اعلام شده بود که مسکوویچ قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ حداقل ۶۰۰ دستگاه از جمله حدود ۲۰۰ مدل برقی تولید کند. در سال ۲۰۲۳، قرار است حداقل ۵۰ هزار خودرو (شامل حدود ۱۰ هزار مدل برقی) و در سال ۲۰۲۴، حداقل ۱۰۰ هزار خودرو (شامل حدود ۲۰ هزار مدل برقی) تولید شود.

منبع خبر: