پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

گزارش نمایشگاه خودروی اصفهان

شانزدهمین دوره نمایشگاه خودروی اصفهان از روز سوم تا ششم آذز ماه سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در محل جدید نمایشگاه‌های بین الملی اصفهان برگزار شد.  

در این نمایشگاه شرکت‌هایی نظیر کرمان موتور، مدیران خودرو، فردا موتورز، سیبا موتور، شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا، ایران دو چرخ، دیار خودرو، بهمن موتور، بهمن دیزل، شایان دیزل، شایان یدک، آریا دیزل، پیلسان، زامیاد، آرین پارس موتور و… حاضر بودند و از ۵ خودروی جدید رونمایی کردند.

در غرفۀ کرمان موتور که بازدیدکنندگان استقبال بسیاری از آن داشتند، خودروهای جک J4، جک S3، جک S5 و KMC K7 و KMC T8 حضور داشتند، اما نکته مثبت این بود که علاوه بر این خودروها KMC J7 که به تازگی معرفی شده هم دیده می‌شد و قیمت آن ۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان اعلام شد. از همه مهم‌تر نسخۀ آفرودی فابریک KMC T8 در غرفۀ کرمان موتور بود که تفاوت قیمتی آن ۲۵۰ میلیون تومان بیش از نسخۀ معمولی بود.

کی ام سی J7

مدیران خودرو غرفۀ خود را به دو قسمت فونیکس و چری تقسیم کرده که در قسمت فونیکس، تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو به همراه آریزو ۶ اکسلنت به چشم می‌خورد. نکته‌ای عجیب در این غرفه اما نمایش فونیکس FX یا چری اومودا ۵ درون یک باکس بود و دسترسی به آن امکان نداشت. گفتنی است که این خودرو هم‌زمان با بازار جهانی به ایران عرضه شده است. در قسمت دیگری از غرفۀ مدیران خودرو نیز چری آریزو ۵ جدید، ام‌وی‌ام X22 پرو، ام‌وی‌ام  X55 پرو، تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو دیده می‌شدند.

آریزو 6 پرو

اما در غرفۀ گروه بهمن که یکی از پربازدیدکننده‌ترین غرفه‌ها بود، علاوه بر محصولات همیشگی مانند دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم، مدل جدید دیگنیتی پرستیژ هم حضور داشت. افزون بر آن، فیدلیتی پرایم جدید هم در اینجا به نمایش درآمده بود که با گیربکس دوکلاچه تر (DCT WET) و تغییر طراحی کنسول میانی معرفی شد. اما نکته خوب این است که قیمت نسخۀ جدید با معمولی هیچ تفاوتی ندارد و با همان قیمت پیشین به فروش می‌رسد.

ریسپکت

ریسپکت هم در این غرفه با دو رنگ چشم‌نواز قرمز و مشکی دیده می‌شد. در این  غرفه پیکاپ جدید گروه بهمن یعنی بهمن G9 هم که بزرگ‌ترین پیکاپ بازار ایران است، معرفی شد. این خودرو کپی‌برداری از دوج رم با ظاهری بسیار مشتری‌پسند است که به همراه کاپرا فیس لیفت به نمایش درآمده بود. در قسمتی که متعلق به ایران دوچرخ بود یک موتور چارچرخ دو دیفرانسیل دیده‌ می‌شد. در قسمت بهمن دیزل نیز ون اینرودز و کامیون امپاور BD300 وجود داشت.

کاپرا فیس لیفت

شرکت خودروسازی فردا موتورز با  سدان ۵۱۱، کراس‌اوورهای T5 و SX5 و از همه مهم‌تر مینی‌ون سوبا M4 به نمایشگاه آمده بود. این خودرو  هم هم‌زمان با ورود به بازار جهانی به ایران عرضه شده است و جالب است که پیشرانه و گیربکس و داشبورد آن تقریباً مشابه لاماری ایما است. نکتۀ جالب در مورد نام سوبا این است که سوبا در فارسی کهن به معنای فردا است و این شرکت قصد دارد از این نام برای محصولات لوکس‌تر و گران‌تر خود استفاده کند.

فردا 511

از آنجا که سایپا در این نمایشگاه به طور مستقیم حضور نداشت، یکی از شرکت های زیر مجموعۀ آن یعنی زامیاد با خوروهای کارون، پادرا پلاس، وانت نیسان و پیکاپ زاگرس که نسخه اقتصادی کلوت یا دایون V5 است به نمایشگاه آمده بود.

در غرفۀ دیار خودرو هم که در گلپایگان اصفهان در حال فعالیت است، شاسی‌بلند آفرودی بایک BJ40 که از آن بعنوان جیپ چینی یاد میشود در دو نسخه دودر پیکاپ و چهاردر معرفی شد. این خودرو نه تنها در بازار ایران و چین به فروش می رسد، بلکه در بازار کشورهای عربی هم خریدار دارد. اما دیار خودرو که پس از چند سال غیبت دوباره حاضر شده تنها با یک برند نیامده و برند زیر مجموعۀ خود یعنی تیگارد موتور را هم به نمایشگاه آورده بود. تیگارد موتور که با تنها محصولش یعنی تیگارد X35 یا بایک X3 در نمایشگاه حضور پیدا کرده توانسته برخی از مشتریان را جذب خود کند و بالاخره به بازار راه پیدا کند.

بایک BJ40 دیار خودرو

آرین دیزل که در بازار ایران با محصولات جک شناخته می‌شود این بار با کامیون کِشنده جدیدی بنام شاکموتو X5000 به نمایشگاه آمده بود. البته کامیونت جک سری N به همراه شاکموتو به این نمایشگاه راهی شده بود. جدای از تمام کشنده‌ها آریا دیزل یک دستگاه رنو سری T کارکرده به نمایشگاه آورد و کامیونت جدید خود به نام کاما را هم معرفی کرد. شرکت شایان دیزل هم که در نمایشگاه خودروی اصفهان حضور داشت دافران H7 را با خود به همراه آورده بود.

منبع خبر: