پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

احتمال ورود کرمان موتور به بازار روسیه با سدان PS۱

در کنار ایران‌خودرو و سایپا، حال خبر رسیده که گروه صنعتی کرمان موتور (KMC) نیز قصد دارد خودروهای مونتاژی خود را به روسیه صادر کند.  

 

شرکت کرمان موتور از سال ۱۳۷۳ پا به عرصه مونتاژ و تولید خودرو گذاشته و محصولات خود را تحت برند  JAC و ری برند KMC روانه بازار می‌کند. بر اساس منابع خبری، گروه صنعتی کرمان موتور در حال بررسی امکان عرضه یک محصول جذاب با برند JAC به بازار روسیه است.

در حال حاضر، برند KMC‌ شامل سه مدل می‌شود؛ سدان KMC J۷ (یا همان جک سهول A۵ پلاس)، کراس اوور KMC K۷ (یا همان جک X۷) و پیکاپ KMC T۸ (یا همان جک T۸ پرو). این شرکت در حال آماده‌سازی خودروی جدیدی به نام PS۱‌ است که در واقع همان جک J۴ بوده و تنها سبک طراحی نمای جلو و عقب آن تغییر یافته است. احتمال می‌رود PS۱ همان خودروی مدنظر ایرانی‌ها برای بازار روسیه باشد.

سدان PS۱ در زیر کاپوت از موتور بنزینی ۱.۵ لیتری JAC HFC۴GB۲,۳D استفاده می‌کند. این موتور قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور است.

کرمان موتور همچنین قصد دارد با همکاری شرکت مپنا، یک خودروهای تمام برقی را بر اساس KMC PS۱ تولید کند. این ماشین قرار است از یک موتور برقی با قدرت ۱۶۰ اسب بخار استفاده کند. نسخه‌های تولیدی PS۱ در سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌شوند.

بد نیست بدانید که طبق گزارش‌های منتشرشده در اواخر نوامبر ۲۰۲۲، ایران توانسته به توافق اولیه برای عرضه خودرو به روسیه به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند.

 

منبع خبر: