چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

بررسی مشخصات فنی و امکانات جدیدترین و لوکس‌ترین محصول جدید کرمان‌موتور

 

پرچمدار لیفان در ایران

خودروسازان اوج تکنولوژی و داشته‌هایشان را در پرچمدارانشان به نمایش می‌گذارند.مرسدس‌بنز سری S را برای تبلور اوج توانایی‌هایش انتخاب کرده است و ب‌ام‌و در سری۷ را معرفی می‌کند.  

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، لیفان که در زمره نخستین خودروسازان چینی بازار ایران قرار دارد تا کنون با عرضه 5 مدل توانسته به خوبی در بین مشتریان بازار ایران شناخته شود و با رکوردشکنی شاسی‌بلند X60 در تیراژ حتی خود را به خودروسازان بزرگ داخلی نزدیک کند.اکنون نوبت به آن رسیده تا پرچم‌دار لیفان موفقیت‌های این برند چینی را تکمیل کند و به جمع خودرو‌های نیمه لوکس اقتصادی بازار ایران بپیوندد. این پرچم‌دار 820 نام دارد و هم‌اکنون بزرگترین ، لوکس ترین و قدرت‌مند ترین سدان لیفان است که از ورودش به بازار های جهانی کمتر از 3 ماه می‌گذرد و قرار است در بازار لجستیک ایران نیز به زودی از سوی کرمان‌موتور عرضه شود.کارشناسان صنعت خودرو چین معتقدند لیفان در طراحی 820 مدل کمری تویوتا را به عنوان الگو برگزیده و همین موضوع باعث شده تا 820 تفاوت عمده‌ای با دیگر تولیدات لیفان تا به امروز داشته باشد.
820 با دو پیشرانه 1.8 لیتری مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی مشابه مدل 620 و 2.4 لیتری مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت DSI استرالیا به بازار معرفی شده است . بر اساس وعده کرمان‌موتور این خودرو قرار است در قوی‌ترین نمونه یعنی مجهز به پیشرانه 2.4 لیتری 158 اسب‌بخاری به بازار ایران عرضه شود.
طراحی ظاهری 820 به دور از اغراق ساده و منطقی و در عین حال زیبا است و در این زمینه می‌تواند رقیب سرسختی برای هموطنانی نظیر جیلی امگرند 7 و بسترن B50F (آسا) در بازار ایران باشد.این طرح بیش از هر خودروسازی به سمت طرح‌های فورد در مدل‌های اروپایی تمایل دارد و با تایر‌های 215/60R16 در نمای جانبی تکمیل می‌شود چرا که عمده خودروهای چینی از مشکل استفاده از تایرهای کوچک در برابر ابعاد بدنه بهره می‌برند اما تایر‌های پهن و 16 اینچی 820 هیچ جای بحثی باقی نمی‌گذارد.
سیستم ترمز در 820 برای هر 4 چرخ از نوع دیسکی است و علاوه بر آن به تکنولوژی های ترمز ضد قفل ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BAS نیز مجهز است . 820 همچنین در بخش آپشن‌های ایمنی ضمن بهره گیری از دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو از آپشن کیسه‌های هوای جانبی جلو و همچنین کیسه‌های هوای پرده‌ای نیز بهره می‌برد که از ملزومات تکمیل شخصیت لوکس پرچم‌دار لیفان هستند. سیستم ایموبیلایزر ، چراغ‌های LED روشنایی در روز ، چراغ‌های LED در عقب ، رادار در جلو برای حفظ فاصله و جلوگیری از برخورد ، سنسور عقب و کنترل باد تایر ها (TPMS) نیز از دیگر اپشن های ایمنی لوکس‌ترین سدان لیفان هستند.
سیستم تعلیق 820 در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب مستقل چند اتصاله است که در مقایسه با لیفان 620 در عقب تغییر  و ارتقاء یافته است تا جاذب ضربات بیش‌تر برای آرامش سرنشینان باشد.
پیشرانه 2.4 لیتری این خودرو بر پایه پیشرانه مشابهی از میتسوبیشی توسط لیفان توسعه یافته است و توانایی تولید حداکثر قدرت 158 اسب بخار و حداکثر گشتاور 221 نیوتون متر را داراست که با همراهی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت DSI استرالیا به محور جلو منتقل می‌شود تا این سدان 4.8 متری 1.5تنی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت را داشته باشد.
مصرف سوخت ترکیبی 820 ، 8.7 لیتر در 100 کیلومتر است که با اتکا به باک 63 لیتری می‌تواند برای سفر‌های طولانی مانع از توقف‌های فراوان شود و در عین حال نسبت به رقبای هموطن و هم‌کلاسش در ایران راندمان بهتری را به نمایش می‌گذارد.
وقتی صحبت از پرچم‌دار لیفان و یک خودرو مملو از امکانات به میان می‌آید قطعا بخش آپشن‌های رفاهی می تواند مورد توجه مشتریان قرار گیرد. 820 برای پاسخ به این موضوع مجموعه کاملی از آپشن‌هایی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که بیشتر در خودروهای فراتر از 100 میلیون‌تومان به چشم می‌خورند. سانروف برقی ، آینه‌های برقی و تاشو جانبی ، کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای ، مجموعه کنترل‌گرهای سیستم کروز کنترل و سیستم صوتی از روی فرمان ، روکش طرح‌دار چرم صندلی‌ها و نمایشگر تنها بخشی از امکانات پرچم‌دار لیفان در بازار ایران خواهند بود.
820 هر چند خودرویی از یک برند چینی است اما وقتی دل آن شکافته شود نام برند های مطرحی از جهان که تولید قطعات فنی‌اش را بر عهده داشته‌اند به چشم می‌خورد. برای مثال از گیربکس اتوماتیک ساخت DSI استرالیا که بگذریم به قطعات برقی بوش آلمان ، سیستم‌های دینامیکی و پایداری الکترونیکی JERT ژاپن ، کیسه‌های هوا ساخت TAKTA ژاپن ، سیستم تهویه Valeo فرانسه ، قفل مرکزی HUF آلمان و تسمه تایم و قطعات مرتبط ساخت FAVCO آمریکا خواهیم رسید.
820 تا کنون از تست های بلند مدت سختی در ایران و روسیه در دماهای مختلف ، شرایط متنوع آب و هوایی و جاده‌ای گذشته و موفق به پاس کردن آزمایش‌ها برای حضور در دو بازار استراتژیک ایران و روسیه شده است.
820 همچنین آزمایش هایی نظیر حرکت با سرعت محدود در مسیر 30.000 کیلومتری، تست عملکرد ایربگ خودرو در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، پیمودن 5430 متر با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و همچنین تست 120.000 کیلومتر در روسیه و ایران را پشت سر گذاشته است.

برای دیدن تصاویر این محصول اینجا کلیک کنید.

منبع خبر: