شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تولید خودروهایی متفاوت در شهر بم، مبتنی بر فناوری، ایمنی و کیفیت

 

قرارداد تولید خودرو شرکت‌ بی‌وای‌دی، با شرکت خودروسازی کارمانیا منعقد شد

شرکت خودروسازی کارمانیا به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ گروه صنایع خودروسازی کرمان (کرمان خودرو)، با شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD) چین که یکی از 5 خودروساز برتر این کشور و ازنظر کیفیت و فناوری یک برند تحسین‌شده در صنعت خودروسازی جهان است، همکاری خواهد کرد.  

به گزارش روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا، این دو شرکت، به‌تازگی قراردادی مبنی بر همکاری درزمینه تولید محصولات شرکت بی‌وای‌دی در ایران، امضا کرده‌اند که طی آن، شرکت خودروسازی کارمانیا، تولید، ارائه و کلیه خدمات پس از فروش محصولات شرکت بی‌وای‌دی را در ایران در اختیار خواهد داشت.

کارمانیا که از هفته‌های نخستین سال جاری، در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و در محدوده‌ای به وسعت 100 هکتار، مشغول تدارک و سازمان‌دهی ساختمان‌های کارخانه و تأسیسات موردنیاز این همکاری است، بنا دارد تا ظرف سه سال آینده، محصولات مختلفی از شرکت بی‌وای‌دی را روانه بازار کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا، در حال حاضر، بخش عمده‌ای از پیشرفته‌ترین خط تولید شرکت بی‌وای‌دی در حال آماده‌سازی و انتقال به ایران است و قسمتی از تجهیزات خط تولید نیز، در ایران ساخته خواهد شد.

بر اساس قرارداد بین این دو شرکت، مانند تمام خودروهای مشابه خارجی که در ایران مونتاژ می‌شوند، در آغاز این همکاری، قطعات اصلی خودرو به ایران وارد و در فرآیند تولید استفاده خواهند شد.

با پیشرفت قرارداد و طبق یک برنامه مدون، شرکت کارمانیا با واردات و بومی‌سازی فناوری در ایران، تا 50 درصد قطعات موردنیاز را در داخل کشور تولید خواهد کرد و به‌این‌ترتیب علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار در منطقه بم، با ارائه محصولات معتبر، باکیفیت و درخور شأن ایرانیان، به همراه خدمات پس از فروش قوی و باکیفیت، در رونق صنعت خودروسازی کشور سهم خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، شرکت بی‌وای‌دی تاکنون خودروهای باکیفیت متعددی را به بازار ارائه کرده است که از آن جمله می‌توان به خودروی هیبرید و محبوب QIN و شاسی‌بلند (SUV) موفق S6 اشاره کرد که یک خودروی شاسی‌بلند شهری (کراس اوور) است و در نخستین سال ورود خود به بازار، به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند سال چین شناخته‌شده است.

طبق آمار و گزارش‌های منتشرشده در خبرگزاری بلومبرگ، این خودرو که تنها در یک سال، به آمار فروش بیش از یکصدهزار دستگاه در جهان دست یافته، در اروپای شرقی و آمریکای جنوبی، بازار پررونقی داشته و برنامه‌هایی نیز برای ورود محصولات این شرکت به بازارهای آمریکای شمالی پیش‌بینی شده است.

S6 نخستین خودرو شاسی‌بلند چینی است که موفق به کسب پنج ستاره کامل ایمنی در آزمون‌های فنی و ایمنی C-NCAP شده است و طبق رتبه‌بندی سالانه Chinese Automobiles هم که مهم‌ترین رتبه‌بندی صنعت خودروسازی چین است، در نخستین سال ورودش به بازار و با استفاده از فناوری پیشرانه، موتور قدرتمند 2.4 لیتری، پیشرفته‌ترین سیستم گیربکس اتوماتیک جهان و ایمنی 5 ستاره، موفق به کسب عنوان SUV سال این کشور شده است.

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی که فناوری، ایمنی و کیفیت را مبنای توسعه کسب‌وکار خود می‌داند، درزمینه طراحی و تولید انواع خودروهای سواری بنزینی، هیبریدی قابل شارژ و تمام برقی و نیز اتوبوس‌های تمام برقی و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر فعالیت در صنعت خودروسازی، در صنعت الکترونیک و انرژی‌های تجدید پذیر فعالیت گسترده دارد، در این راستا، توسعه و تولید خودروهای تمام برقی و هیبرید مهم‌ترین استراتژی این شرکت در برنامه‌های هدفمند آن است.

شرکت بی‌وای‌دی در نظر دارد، مشابه قرارداد همکاری که با شرکت دایملر- بنز آلمان که منجر به تولید خودروی تمام برقی دنزا Denza شده است، فنّاوری تولید خودروی تمام برقی و هیبرید را در آینده نزدیک به شریک تجاری خود در ایران، خودروسازی کارمانیا، منتقل کند تا بتواند پاسخگوی نیاز بازار ایران به خودروهای امن باکیفیت بالا و قیمت مناسب باشد.

منبع خبر: