چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

نوابی معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت.

 

بیشترین آسیب ها به صنایع خودروسازی کرمان در دولت نهم و دهم بود

سیدمحمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از صنایع خودرو سازی کرمان مستقر در مجموعه ی صنعتی ارگ جدید بم گفت: امید به آینده ی واقعی را امروز در این مجموعه دیدم.  

وی با اشاره به سابقه بیش از دو دهه فعالیت اقتصادی مجموعه ارگ جدید اشاره کرد: وقتی جایی فعالیت عمرانی، صنعتی اتفاق می افتد که سبب اشتغال می گردد نه تنها وظیفه وزارت صنایع، بلکه وظیفه بانکها، گمرک و مقامات محلی است که حمایت کننده باشند. آنچه که بنده خبر دارم این است که مقامات محلی در این مجموعه حمایت کننده بوده اند.



نوابی با اشاره به اهتمام ویژه مدیریت عامل صنایع خودرو سازی کرمان و مجموعه ارگ جدید به استفاده از ظرفیتهای معطّل مانده از سنوات گذشته و شادابی و فعالیت این گروه صنعتی در وضعیت موجود ، بیان داشت : بیشترین آسیب ها به این مجموعه در نتیجه سیاست گذاریهای دولت نهم و دهم بوده است.
ایشان در ادامه افزودند: آنچه که کار آفرینان و تولید کنندگان در این مجموعه را رنج می دهد برخی تصمیم گیری ها است و گر نه این گروه صنعتی و تولیدی باداشتن زیر ساختهایی از قبیل راه آهن، فرودگاه و تاسیسات عظیم صنعتی  آینده روشنی برای جذب سرمایه گذاری و اشتغالزایی در منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به اشتغال ده هزار نفری در مجموعه کرمان خودرو این مقوله را کاری بسیار بزرگ اعلام کرد و افزود: امروز  بازدیدبنده از صنایع خودرو سازی کرمان امیدوار کننده و شعف آور بودچون تصور نمی کردم واحدهای جنبی قطعه سازی نیز به این صورت شکل گرفته باشد. هر چند با مذاکراتی که با مدیران این مجموعه داشتم تاکید کردند ظرفیتها و برنامه های پیش روی مجموعه ارگ جدید در راستای تولیدات بیشتر قطعات داخلی خودرو خواهد بود.



رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از ثبات به وجود آمده در بازار دولت دوازدهم خبر داد و افزود: کنترل منطقی و تعادل و حفاظت از حقوق مصرف کنندگان در دستور کار جدی دولت قرار دارد.



آقای نوابی در پایان در مورد افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر اشاره کرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت صورت می گیرد و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به طور مستقیم دخالتی در آن ندارد و فقط مرجع بررسی شکایات است. لیکن خودرو ها مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی نیستند و باید ضوابط عمومی قیمت گذاری را رعایت کنند. هر چند که بررسی های ما نشان می دهد قیمت خودرو در خود بنگاهها و کمپانی ها اضافه نشده است و این افزایش قیمت فقط در بازار به وجود آمده است.


 

منبع خبر: روابط عمومی گروه صنایع خودروسازی کرمان