شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 به طور رسمی معرفی شد

در طی چند ماه گذشته، تصاویر و اخباری در مورد هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 در وب منتشر شد و انتظار می رفت که در مدت زمان کوتاهی، این خودرو به طور رسمی از سوی کمپانی کره ای به جهان معرفی شد. حال انتظارها به پایان رسیده و تصاویر رسمی و بدون پوشش استتار از این سدان محبوب کره ای منتشر شده است.  

هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 به طور محسوسی از لبه های تیز تری در طراحی ظاهری اش بهره می برد و تا حد زیادی شبیه به دو سدان بزرگتر و مطرح جهان، یعنی تویوتا کمری و هیوندای سوناتا شده است. طبق شنیده ها، مشتری حق انتخاب تجهیزات رفاهی بیشتری برای این نسل را خواهد داشت.

 
هیوندای الانترا فیس لیفت 2019

نگاهی به تغییرات ظاهری هیوندای الانترا فیس لیفت 2019

بخش عمده تغییرات در طراحی ظاهری، به نمای جلوی خودرو خلاصه می شوند، جایی که لامپ های تیزتر و کشیده تر و طراحی کاملا منظمی را شاهد هستیم که چهره ای خشن، از نوع آسیایی به هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 بخشیده است. طراحی جلو پنجره نیز اندکی تغییر کرده و خطوط اندک منحنی به کار رفته در آن، جای خود را به خطوط کاملا منظم داده اند.

فیس لیفت ها معمولا تغییراتی جزئی را به همراه دارند و در نمای جانبی معمولا چیزی عوض نمی شود، و در مورد هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 نیز، این گفته تا حد زیادی صادق بوده و تنها شاهد تعویض رینگ ها هستیم که مشتری می تواند به دلخواه خود، سایز 16،17 یا 18 اینچی را برای خودروی خود برگزیند.

در نمای عقب خودرو، شاهد شباهت زیاد هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 با نسل فعلی هیوندای سوناتا، به خصوص در چراغ ها و درب صندوق عقب هستیم و جایگاه پلاک از روی در صندوق، به روی سپر و زیر درب منتقل شده است. اسپویلر بزرگی نیز روی درب صندوق عقب قرار داده شده که موجب بخشیدن ظاهری اسپرتی به این سدان شده است.

 

 

در زمینه ایمنی، ویژگی های ایمنی جدیدی توسط هیوندای برای این الانترا اعمال شده است که عبارتند از: سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار برخورد با مانع جلویی به همراه ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خطوط و دوربین دید عقب با سیستم هشدار ترافیک.

در نمای داخل کابین، تغییرات چندانی اعمال نشده اند و تقریبا همان داشبورد فعلی را شاهد هستیم. تنها پنل پشت فرمان بروز شده و پردازنده صفحه نمایش هشت اینچی لمسی خودرو، قوی تر شده تا در مدت زمان کوتاه تری به فرامین راننده پاسخ گو باشد. پشتیبانی از  Apple CarPlay و Android Autoاز دیگر ویژگی های این سیستم صوتی – تصویری چند منظوره جدید هستند.

 

 

اما هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 با چه پیشرانه هایی عرضه می شود؟

بازار آمریکا یکی از مهم ترین بازارهای برای این خودرو و سایر محصولات هیوندای است و انتظار می رود تا نخستین خودروهای این نسل، در پاییز امسال به آمریکایی ها فروخته شوند. پیشرانه های در نظر گرفته شده برای این خودرو عبارتند از: دو لیتری تنفس طبیعی فعلی با قدرت 149 اسب بخار، 1.4 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر با قدرت 130 اسب بخار و 1.6 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر با قدرت 204 اسب بخار.

 

 

رقبای مستقیم این خودرو در بازار جهانی و به خصوص بازار آسیا عبارتند از اشکودا اوکتاویا، تویوتا کرولا و مدل فیس لیفت هوندا سیویک که اخیرا برای بازار هند معرفی شد. پیش بینی می شود عرضه هیوندای الانترا فیس لیفت 2019 به بازار آسیا از سال آینده میلادی آغاز شود. قیمت گذاری و مشخصات بیشتر در ماه های منتهی به رونمایی از سوی هیوندای اعلام خواهد شد.

منبع خبر: