پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای i40 فیس‌لیفت با جلوپنجره و پیشرانه‌ای جدید

هیوندای i40 سدان و استیشن مدل 2019 به‌روز شده و هم‌اکنون از جلوپنجره، تجهیزات ایمنی و پیشرانه دیزلی جدیدی سود می‌برد.  


مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو در بخش جلویی رخ داده جایی که شاهد جدیدترین نسخه از جلوپنجره آبشاری هیوندای هستیم. هیوندای i40 2019 دارای رینگ‌های 18 اینچی جدید بوده البته می‌توان رینگ‌های 16 و 17 اینچی قبلی را هم سفارش داد.


دو رنگ جدید برای کابین تدارک دیده شده که شامل قرمز و ترکیب خاکستری و مشکی می‌باشد. همچنین طرح‌های مشکی و بژ متعلق به نسخه قبل از فیس لیفت هم وجود دارند. تمامی رنگ‌های کابین با تریم های چرم کامل در دسترس هستند. البته طرح‌های مشکی و بژ قبلی با تریم پارچه نیز ارائه می‌شوند.


از دیگر تغییرات کابین این خودرو می‌توان به عناصر جدید روی پانل درب‌ها اشاره کرد که با تریم رنگ و فلز روی داشبورد هماهنگ می‌باشند.


خانواده‌ی هیوندای i40 فیس لیفت از نظر ایمنی نیز ارتقا یافته است. پکیج اسمارت سنس هیوندای هم‌اکنون شامل دستیار پیشگیری از برخورد جلو نیز می‌باشد. این تکنولوژی در شرایط اضطراری به راننده هشدار داده و اگر نیاز باشد به‌صورت خودکار ترمز می‌گیرد. سیستم مورد بحث در زمانی که سرعت خودرو 10 کیلومتر در ساعت یا بالاتر باشد فعال می‌شود.


نهایتاً به مهم‌ترین تغییر i40 2019 می‌رسیم که اضافه شدن پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی جدید می‌باشد. این پیشرانه با دو خروجی در دسترس بوده و استاندارد یورو 6D Temp را پاس می‌کند. نسخه استاندارد قدرت 115 اسب بخاری و گشتاور 280 نیوتون متری داشته و با گیربکس 6 سرعته دستی همراه شده است. مصرف سوخت این پیشرانه در هر صد کیلومتر برابر با 4.3 تا 4.6 لیتر می‌باشد.


اما نسخه‌ی قوی‌تر قدرت 136 اسبی و گشتاور 320 نیوتون متری را ارائه می‌کند. این پیشرانه با گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک همراه می‌شود. مصرف سوخت نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک 4.3 تا 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. هیوندای می‌گوید این پیشرانه‌ی جدید پرفورمنس خودرو را افزایش داده و مصرف سوخت واقعی آن را کاهش می‌دهد.


اما خریدارانی که پیشرانه‌ی بنزینی می‌خواهند می‌توانند قلب آهنین 1.6 لیتری GDI با خروجی 135 اسب بخار را انتخاب کنند. این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی هماهنگ است و مصرف سوخت آن 6.2 تا 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

منبع خبر: