پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

ژنرال شش ستاره چری در پیست آزادی

 

تست درایو آریزو6 نماد پیشرفت سالانه چری در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار شد

پیست اتومبیلرانی آزادی روز جمعه میزبان تست رانندگی جدیدترین خودروی چری بود که به صورت همزمان وارد بازار ایران و جهان خواهد شد.  

چندی پیش بود که اخباری از ورود جدیدترین سدان چری به بازار ایران شنیده شد و در کارکلینیک چری، این خودرو به نمایش درآمد.
جدیدترین نسخه آریزو موسوم به آریزو6 قرار است که به صورت هم زمان در بازار ایران و جهان از سوی چری توزیع شود.

این روز ها که صنعت و بازار خودروی کشور حال و روز خوشی ندارد و بخشنامه ها و ممنوعیت های مختلف داد از نهاد فعالان این عرصه درآورده است و هر روز اخبار نا خوشایندی از ترک بازار ایران توسط برند های خارجی به گوش می رسد اما چری و شریک تجاری اش در ایران با دست پر وارد عرصه بازار شده اند و اندک امیدی را با خودروهای جدید خود در دل خریداران زنده نگه داشته اند، هر چند که قیمت های کنونی باعث نارضایتی قشر وسیعی شده است و دست بسیاری را از خرید این خودروها کوتاه کرده است.


مدیران خودرو پس از رونمایی و معرفی نسخه جدید تیگو7، این بار اقدام به برگزاری تست درایو سدان تیگو6 نموده است، آن چه در ادامه می خوانید تجربه رانندگی کوتاه با این سدان خوش ساخت چری است.

 


بر اساس پلتفرم مشترک آریزو5 و آریزو6، چیزی که تا پیش از دیدن آریزو6 انتظار دارید با آنچه مشاهد می کنید، تفاوت بسیاری دارد.به نظر نگارنده اولین نکته ای که با دیدن آریزو 6 به دهن متبادر می شود، این است که خودروسازان چینی با سرعتی بالا در حال پیشرفت در صنعت خودروسازی هستند که این پیشرفت را در طراحی ظاهری، داخل کابین و بخش فنی خودرو می توان مشاهده کرد.

هر محصول جدید نه تنها نسبت به نسخه پیشین از نظر طراحی پیشرفت بسیاری داشته است و دیگر از کپی کاری خبری نیست بلکه در بخش فنی نیز سعی شده است که نقاط ضعف نمونه های پیشین را بر طرف کند.
به طور خاص می توان نمونه ای از رفع ایرادات فنی در آریزو6 را نسبت به آریزو5 مثال زد که از نظر گیربکس و سیستم تعلیق بهبود بسیاری یافته است هر چند هنوز تاخیر در حرکت تا حدودی وجود دارد و مرتفع نشده است.

 


آریزو6 در هندلینگ و فرمان پدیری نیز در پیچ و خم های پیست آزادی موفق بود که این نکته می تواند برای رانندگان ایرانی از جذابیت های آریزو 6 باشد.
پیشرانه مورد استفاده در چری آریزو ۶ یک نمونه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو بوده که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار نیرو را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری در اختیار کاربر قرار می دهد.
در طراحی داخلی کابین آریزو6 بر خلاف خودروهای چینی دیگر از پلاستیک خشک و بی کیفیت خبری نیست و داشبورد نرم که با چرم مصنوعی پوشانده شده است، حس خوبی به راننده منتقل می کند ضمن اینکه جانمایی امکانات و ترکیب آن بر روی فرمان و داشبورد دسترسی راحتی برای کاربر فراهم می سازد.

 

از جمله امکانات رفاهی استاندارد چری آریزو ۶ می توان به سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک در عقب، سیستم رانندگی ECO، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ها TPMS، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، سیستم روشنایی روز (دی لایت)، نمایشگر ۹ اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، ۴ بلندگو و ۲ تیوتر و ۱ ساب ووفر، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سامانه ی رهیاب ماهواره‌ای و نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ اشاره کرد.

 

هر چند قیمت آریزو6 به طور رسمی اعلام نشده است و نمی توان از هم اکنون قیمت مشخصی را با توجه به شرایط صنعت خودروی کشور برای این محصول در نظر گرفت، اما بر اساس شنیده قیمتی در حدود 250 میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته است که البته برای روشن شدن قیمت قطعی، باید تا زمان عرضه رسمی این سدان خوش ساخت صبر کنیم.



مدیران خودرو پس از رونمایی و معرفی نسخه جدید تیگو7، این بار اقدام به برگزاری تست درایو سدان تیگو6 نموده است، آن چه در ادامه می خوانید تجربه رانندگی کوتاه با این سدان خوش ساخت چری است.

 



بر اساس پلتفرم مشترک آریزو5 و آریزو6، چیزی که تا پیش از دیدن آریزو6 انتظار دارید با آنچه مشاهد می کنید، تفاوت بسیاری دارد.به نظر نگارنده اولین نکته ای که با دیدن آریزو 6 به دهن متبادر می شود، این است که خودروسازان چینی با سرعتی بالا در حال پیشرفت در صنعت خودروسازی هستند که این پیشرفت را در طراحی ظاهری، داخل کابین و بخش فنی خودرو می توان مشاهده کرد.

هر محصول جدید نه تنها نسبت به نسخه پیشین از نظر طراحی پیشرفت بسیاری داشته است و دیگر از کپی کاری خبری نیست بلکه در بخش فنی نیز سعی شده است که نقاط ضعف نمونه های پیشین را بر طرف کند.

به طور خاص می توان نمونه ای از رفع ایرادات فنی در آریزو6 را نسبت به آریزو5 مثال زد که از نظر گیربکس و سیستم تعلیق بهبود بسیاری یافته است هر چند هنوز تاخیر در حرکت تا حدودی وجود دارد و مرتفع نشده است.

 



آریزو6 در هندلینگ و فرمان پدیری نیز در پیچ و خم های پیست آزادی موفق بود که این نکته می تواند برای رانندگان ایرانی از جذابیت های آریزو 6 باشد.

پیشرانه مورد استفاده در چری آریزو ۶ یک نمونه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو بوده که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار نیرو را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری در اختیار کاربر قرار می دهد.

در طراحی داخلی کابین آریزو6 بر خلاف خودروهای چینی دیگر از پلاستیک خشک و بی کیفیت خبری نیست و داشبورد نرم که با چرم مصنوعی پوشانده شده است، حس خوبی به راننده منتقل می کند ضمن اینکه جانمایی امکانات و ترکیب آن بر روی فرمان و داشبورد دسترسی راحتی برای کاربر فراهم می سازد.

 



از جمله امکانات رفاهی استاندارد چری آریزو ۶ می توان به سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک در عقب، سیستم رانندگی ECO، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ها TPMS، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، سیستم روشنایی روز (دی لایت)، نمایشگر ۹ اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، ۴ بلندگو و ۲ تیوتر و ۱ ساب ووفر، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سامانه ی رهیاب ماهواره‌ای و نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ اشاره کرد.

 



هر چند قیمت آریزو6 به طور رسمی اعلام نشده است و نمی توان از هم اکنون قیمت مشخصی را با توجه به شرایط صنعت خودروی کشور برای این محصول در نظر گرفت، اما بر اساس شنیده قیمتی در حدود 250 میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته است که البته برای روشن شدن قیمت قطعی، باید تا زمان عرضه رسمی این سدان خوش ساخت صبر کنیم.

منبع خبر: