پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

سال جهش تولید زمان برنامه‌ریزی برای بم ۱۴۰۰ است

فرماندار بم گفت: ما در سال جهش تولید در حال برنامه‌ریزی برای بم ۱۴۰۰ هستیم و قصد داریم طبق سیاست‌های مشخص شده، بمی متفاوت در تمام حوزه ها داشته باشیم و سهم خودمان را در تمام بخش های اقتصادی به دست آوریم و بدانیم در آینده چه جایگاهی قرار خواهیم گرفت.  

هادی شهسوارپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطرح شدن واژه تولید طی ۱۰ سال گذشته از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانگر دغدغه معظم له در بحث توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.  
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده و اکنون که مدیریت کشور درگیر رفع و گذر از بحران پیش رو و همچنین مدیریت ویروس کرونا است، انتخاب این شعار اصلی مهم است که در واقع معنی بسیار مهمی در آن نهفته شده است.

وی بیان کرد: سال قبل که به نام رونق تولید نام گذاری شده بود علی رغم  تحریم های ناجوانمردانه ای که به صورت یکطرفه از سوی دولت آمریکا بر ایران تحمیل شده اما اتفاقات بسیارخوبی در شهرستان بم رقم خورد.

فرماندار بم اظهار داشت: با توجه به جایگاه صنعتی این شهرستان، صنعت خودروسازی رشد قابل توجهی داشته و به بزرگترین بخش خصوصی تولید خودرو تبدیل شده که حدود ۲۳ هزار دستگاه خودرو تولید داشت و انتظار می رفت طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال هزار و ۴۰۰ تولید را به ۵۰۰ هزار خودرو برسانند و سرمایه گذاری را افزایش دهند که مشکلات عدیده ای برای صنعت ما به دلیل وجود تحریم ها ایجاد شد.

 شهسوارپور تصریح کرد: علی رغم تهدیدهای بسیار زیادی که منطقه را تهدید می کرد اما پایان سال برای ما بسیارخوب رقم خورد زیرا توانستیم با همکاری و کمک دولت خصوصا وزارت کشور، وزیر صمت، بانک مرکزی، استاندار کرمان ،نماینده بم در مجلس از بیکارشدن کارگران مجموعه ارگ جدید جلوگیری و از یک بحران بزرگ رد شده و به سمت مثبتی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جهش تولید با برنامه ریزی توسط مجموعه های تولیدی، بخشی از توان از دست رفته را بدست آورده و با انرژی بیشتر تولید کارخانجات را آغاز کنیم.

فرماندار بم ادامه داد: در سال جهش تولید با توجه به ظرفیت های موجود در بم چه در بخش کشاورزی، صنعتی ،گردشگری و حوزه توریسم تقریبا زیرساخت ها و زیربنای آن برای جهش آماده شده است.

وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین تولید کننده خرمای مضافتی با کیفیت عالی هستیم که در بحث بسته بندی ،صادرات و تولید زمینه های لازم در زمینه تحقق این امر صورت گرفته و طی ۲ سال گذشته رقم قابل توجهی صادرات داشته ایم.

فرماندار بم اظهار داشت: دهکده تخصصی خرما زیربنای تمام تحولات است و برنامه ریزی لازم برای عملیاتی شدن این مرحله انجام شده تا بتوانیم در بخش کشاورزی جهش مناسبی در بحث کیفیت صادرات داشته باشیم.

شهسوارپور یکی از بزرگترین ظرفیت های شهرستان را گردشگری دانست و بیان کرد: شهرستان بم با وجود چهار اثر ثبت جهانی ،ارگ قدیم بزرگترین بنای خشتی جهان ، کویر زیبا با جاذبه های خیره کننده اش در حاشیه بم، قنوات و باغات و نخیلات این باغ شهر چشم انداز بسیار زیبایی برای شهر بم رقم زده و آن را به ایران و دنیا معرفی کرده است.

وی اظهارداشت: یکی از سیاست های بم هزار و ۴۰۰ ظرفیت های معدنی آن است که از جمله این ظرفیت ها می توان به معدن ابارق که به صورت خام فروشی در حال فعالیت است و مجموعه تولید شمش و روی آن که در فاز اول با اشتغالزایی بالغ بر ۷۰۰ نفر کلنگ آن در دهه فجر زده شد که کارهای عمرانی آن به زودی شروع خواهد شد و تولید گلخانه های هیدروپونیک می توان اشاره کرد.
شهسوارپور گفت: با توجه به سال جهش تولید در راستای استفاده از ظرفیت شعار امسال در نظر داریم ستادی در این خصوص با حضور دستگاه های اقتصادی راه اندازی و با تنظیم برنامه های مربوطه در پیشبرد اهدافمان گام های مثبتی برداریم.

 ۴۳ واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید وجود دارد که ۶ کارخانه خودروسازی فعال و نیمه فعال از عمده ترین این واحدها به شمار می رود.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

منبع خبر: