شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

مشخصات قطعی نسخه جدید جک S5 توسط کرمان موتور اعلام شد

ساعاتی پیش شرکت کرمان موتور با انتشار ویدئویی، از جایگزینی موتور نسخه جدید جک S5 نسبت به قبل خبر داد. البته قبل از پرداختن به بحث تغییرات پیشرانه، ابتدا به سایر تغییرات جک S5 نیوفیس می پردازیم.  

 شرکت کرمان موتور با انتشار ویدئویی، از جایگزینی موتور نسخه جدید جک S5 نسبت به قبل خبر داد. 

همانطور

همانطور که پیش بینی می‌شد، شرکت کرمان موتور در نسخه جدید S5، سیستم کروزکنترل را بالاخره اضافه کرد. هم‌چنین تغییر دیگری که حس می‌شود، رنگ تریم داخلی جک S5 فیس لیفت بوده که این‌بار و در نسخه جدید، برخی جزئیات روکش صندلی، دربها و… به رنگ قهوه‌ای در آمده است.

اما بهتر است بدانید، با اینکه شرکت کرمان موتور در تبلیغات نسخه جدید از افزوده شدن چراغ روز یا همان دی لایت خبر می‌دهد، اما از اواسط امسال جک اس5 های تولیدی نیز در قاب مه‌شکن خود، پذیرای چراغ روز بوده است. بدین صورت که مکان مه‌شکن ها به دو تکه تقسیم شده و قسمتی چراغ مه‌شکن بوده و قسمتی نیز چراغ روز است که در زیر می‌توانید تصویر آن را مشاهده کنید.اما جدا از تغییرات دیگری مانند سپر جلو، به بحث تغییرات پیشرانه این خودرو بپردازیم. اما همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم، شرکت کرمان موتور بالاخره پس از انواع حاشیه ایجاد شده در روزهای اخیر، با انتشار ویدئویی از تغییر و جایگزینی موتور 1.5 لیتری توربو GDI بجای 2 لیتری توربوشارژ خبر داد. در این ویدئو که تست درگ میان دو نسخه جدید و قبلی S5 انجام شده، نتیجه اینگونه نشان داده شده که گویا نسخه جدید، با فاصله بسیار نسخه قبلی جک S5 را شکست می‌دهد. البته تولید نسخه 1.5 لیتری توربو GDI جک S5 نیز برای شرکت کرمان موتور، از جهاتی بهتر است، زیرا دیگر حقوق ورودی کمتری نسبت به نسخه قبلی به گمرک پرداخت خواهد کرد.

اما قرار است تا این بار، جک S5 به پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، متصل شود. این پیشرانه جک S5 فیس لیفت، با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، توانایی تولید 174 اسب‌بخار، قدرت و 251 نیوتن‌متر، گشتاور را دارد. این پیشرانه با کد HFC4GC1.6D شناخته می‌شود و همانطور که در جملات فوق نیز بیان شد، از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) پشتیبانی می‌کند. همچنین براساس منابع چینی، مصرف سوخت این پیشرانه نیز 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

بطور کلی امکانات خودرو جک S5 که قرار است تا به بازار ایران عرضه شود، به شرح ذیل است:
• سیستم‌های ABS، EBD، ESP، HAC، BA و TCS
• سانروف
• دوربین دید عقب، به همراه سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو
• صندلی برقی راننده به همراه حافظه صندلی
• گرمکن صندلی‌های ردیف اول
• آینه تاشو برقی
• سامانه HDC
• تهویه مطبوع دوکاناله
• اتولایت و دی‌لایت
• چهار کیسه هوا
• و…

 

احتمالا شرکت کرمان موتور با انتشار تصاویر و ویدئوهای مختلف، قصد دارد تا بزودی شرایط فروش نسخه جدید جک S5 را ارائه دهد. پس فعلا باید صبر کرد و دید که ایا کرمان موتور جک S5 جدید را با همین تغییرات عرضه خواهد کرد یا خیر؟! اما این احتمال نیز وجود دارد که در آینده نزدیک، غربلیک فرمان این خودرو نیز تغییر خواهد کرد. همچنین باتوجه به انتشار ویدئو تست درگ دو نسخه جک S5، شما مخاطبان پایگاه خبری چرخان را به مشاهده این ویدئو دعوت می‌کنیم.

 

منبع خبر: