پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید کیا کادنزا

سدان فول سایز کیا کادنزا در برخی از بازارها مثل بازار داخلی کره جنوبی با نام K7 عرضه می‌شود و حالا کیا اولین تصاویر رسمی از جایگزین این خودرو را منتشر کرده و نام آن‌را به K8 تغییر داده است.  

K8 که اولین محصول کیا با لوگوی جدید این شرکت محسوب می‌شود، طراحی کاملاً متمایزی دارد که تحول بزرگی را نسبت به K7 / کادنزا نشان می‌دهد آن‌هم درحالی‌که کادنزا هم‌اکنون سدان چندان سالخورده‌ای محسوب نمی‌شود و کمتر از پنج سال از عرضه آن به بازار می‌گذرد. یکی از ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این خودرو جلوپنجره بدون قاب آن است که الگوی داخلی الماس مانندی دارد و در طرفین آن نیز روی سپر قسمت‌هایی با همین شکل برای جای دادن دی‌لایت‌ها طراحی شده است.

در عقب خودرو نیز طراحان از چراغ‌های سراسری استفاده کرده و قسمت‌های Y شکل روی گلگیرهای عقب را با یک نوار چراغ‌دار به هم متصل کرده‌اند. در گوشه پایینی چراغ‌های عقب هم یک قطعه کرومی تزئینی تعبیه شده که پس از چرخ‌های عقب در قسمت پایینی درها ادامه میابد و نهایتاً در جلو تا نزدیکی جلوپنجره به پایان می‌رسد. مثل نسل جدید سورنتو، روی ستون‌های C درست بالای درب باک سوخت نیز یک قطعه فلزی تزئینی جای گرفته است. کیا با K8 قصد دارد جایگاه کادنزا را در بازار ارتقاء داده و آن‌را به خودرویی لوکس‌تر تبدیل کند. به همین دلیل، این سدان جدید از سلف خود بزرگ‌تر شده است.

تصمیم کیا برای جایگزینی کادنزا با خودرویی بزرگ‌تر و لوکس‌تر اما این سؤال را مطرح می‌کند که آیا سدان بزرگ‌تر K900 همچنان آینده‌ای در سبد محصولات این شرکت خواهد داشت آن‌هم با توجه به اینکه فروش چندان خوبی نداشته است؟ علاوه بر این، در گروه هیوندای-کیا برند لوکس جنسیس هم وجود دارد که باید از همپوشانی با محصولات آن جلوگیری شود. درهرحال، این فعلاً پیش‌نمایشی از کیا K8 است و هنوز تصاویر داخل و همین‌طور مشخصات فنی آن منتشر نشده است. قرار است فروش این خودرو اواخر سال جاری آغاز شود ولی هم‌اکنون میدانیم که در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.

منبع خبر: