جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبارگوناگون

 

احتمال عرضه فورد کوگا توسط دیار خودرو قوت گرفت!

درست یک سال پیش بود که خبری مبنی بر حضور یک دستگاه خودروی زرد رنگ که به برند و لوگو دیار خودرو مزین شده بود، منتشر شد. این خودرو که یک ون کوچک بشمار میآید، در اصل همان فورد تورنئو کانکت بود که تغییراتی در بخش ظاهری آن، بوجود آمده بود.  

گویا به تازگی چند دستگاه خودروی مشابه و براساس خودرو فورد کوگا مدل 2017 برای انجام تست و اخذ برخی مجوزهای لازم، به ایران ارسال شده که گویای احتمال آغاز مونتاژ این خودرو، در آینده ای نزدیک است.مشابه اقدامات انجام شده برروی محصول فورد تورنئو کانکت، برروی کوگا نیز انجام شده است. این‌طور که معلوم است، نمای جلو کوگا احتمالا ایرانیزه، دقیقا با نمای جلوی تورنئو کانکت ایرانیزه یکسان بوده و در نمای عقب نیز، الگوی طراحی چراغ های اصلی، درب و… تفاوت کرده است. البته تغییرات بسیار جزئی نیز در نمای جانبی خودرو اتفاق افتاده که آن‌قدر چشم‌گیر نیست. در بحث طراحی و جزئیات کابین و داشبورد نیز تغییری نکرده و با همان نسخه اصلی یکسان است.باتوجه به اخبار واصله، گویا نسخه آزمایشی این خودرو، بزودی و احتمالا در خیابان‌های کشور و بخصوص تهران، مشاهده خواهد شد. هنوز بطور رسمی از جزئیات روند آزمایش و برنامه های قطعی این خودرو و همچنین شرکت دیار خودرو، خبری به رسانه ها اعلام نشده است.

درباره قوای فنی و امکانات کوگا ایرانیزه نیز هنوز هیچ چیز معلوم نیست. این خودرو در بازارهای جهانی به چهار نوع موتور 1.5 و 2 لیتری توربوشارژ بنزینی و 1.5 و 2 لیتری توربو دیزل مجهز است. هم‌چنین از امکانات این خودرو می‌توان به سقف پانورامیک، صندلی برقی سرنشینان جلو، سامانه AWD، تریم چرمی، کروزکنترل، اتوترانک، گرمکن غربلیک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و… اشاره کرد.

منبع خبر: