پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

با حضور استاندار کرمان، جمعی از مقامات دولتی و مدیران بخش خصوصی:

 

خط تولید کارخانه کرمان باتری ارگ افتتاح شد

خط تولید کارخانه کرمان باتری ارگ به عنوان نخستین تولید کننده باتری در استان کرمان با ظرفیت تولید سالانه 200هزار عدد باتری خودرو با حجم سرمایه گذاری 35 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم برای 60نفر روز چهارشنبه با حضور استاندار کرمان، مدیرکل جذب و سرمایه گذاری و حوزه استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان و سایر مسئولان در شهرک صنعتی به بهره برداری رسید  

شرکت کرمان باتری ارگ، از شرکت های زیر مجموعه صنایع خودروسازی کرمان در سال 1397 با هدف تولید باتری های استارت استاپ خودروهای تولیدی کرمان خودرو و همچنین بازار داخلی و کشورهای منطقه فعالیت خود را شروع نمود. این مجموعه تولیدی در زمینی به مساحت 16هزار متر مربع در شهر کرمان واقع شده است. استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های تمام اتوماتیک باعث شده تا کیفیت باتری های تولیدی در طراز باتری های مرغوب دنیا باشد. شرکت کرمان باتری ارگ متعهد است تا با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و همچنین استفاده از بهترین مواد اولیه، کیفیت را تضمین نماید.

به گزارش روابط عمومی صنایع خودروسازی کرمان، مدیرعامل شرکت کرمان باتری ارگ در آیین افتتاح رسمی کارخانه با بیان اینکه آمده ایم تا تغییر ایجاد کنیم، گفت: ما معتقدیم می توانیم با تفکر جدید و بهره برداری از نیروهای متخصص جوان، تحولی نو در صنعت باتری کشور ایجاد کنیم.

سید عباس نوبختی افزود: خط مشی شرکت کرمان باتری ارگ توسعه نیروی انسانی، بهبود مستمر و ارتقاء محصولات تولیدی است. وی افزود: امروز سر بر آستان پیشرفت نهاده و در سال جهش تولید شاهد افتتاح این کارخانه هستیم و این حرکت عظیم، نتیجه تلاش عاشقانه کلیه همکاران در صنایع خودروسازی کرمان است.

نوبختی تصریح کرد: شرکت کرمان باتری ارگ، به همت کارکنان پر تلاش و خدمتگزار و مدیران تحصیل کرده کم توقع  و دلسوز خود میرود تا در آینده ای نزدیک بر تارک صنعت باتری کشور به عنوان نامی ماندگار درخشیده و الگویی باشد برای جوانان نسل حاضر و آینده، تا بتواند گام های بلندی در راستای پیشبرد ایران و توسعه پایدار و همه جانبه بردارد.

وی در خصوص روند تأسیس و راه اندازی شرکت و کارخانه کرمان باتری ارگ گفت: این شرکت در سال 1397 با هدف تولید باتری های استارت استاپ خودروهای تولیدی مجموعه کرمان خودرو و همچنین بازار داخلی و کشورهای منطقه فعالیت خود را شروع نمود.

مدیرعامل شرکت کرمان باتری ارگ تصریح کرد:پس از دریافت مصوبه بانک صنعت و معدن در اواخر سال 1398 ماشین آلات این مجموعه از کشور چین خریداری و به دست پرتوان متخصصان داخلی راه اندازی شد. وی افزود: در مهرماه 1399 عملیات ساختمانی و تأسیسات کارخانه به اتمام رسید و در آذرماه کلیه خطوط تولید فعال و تست اولیه آن ها انجام شد و در دی ماه تست  باتری نولیدیت انجام و برند باتری Power Cell معرفی و محصول نهایی به بازار عرضه شد.

نوبختی با بیان اینکه تولید در دی ماه به صورت آزمایشی انجام شد، ادامه داد: در بهمن ماه و هفته اول اسفند امسال تعداد 4500 باتری تولید شد که از این میزان 2000عدد به کرمان موتور و 2500عدد دیگر به نمایندگی ها در شهرهای مختلف تحویل داده شد.

مدیرعامل شرکت کرمان باتری ارگ گفت: حجم سرمایه گذاری این مجموعه 35میلیارد تومان است که 20میلیارد تومان در بخش ماشین آلات، 10میلیارد تومان در یخش ساختمان و تأسیسات و 5میلیارد تومان در اموراجرایی هزینه شده است. وی افزود: از 35میلیارد تومان سرمایه گذاری 12میلیارد تومان از طریق منابع بانکی، (10 میلیارداعتبار بانک صنعت و معدن، یک میلیارد اعتباراز بانک توسعه و تعاون و یک میلیارد اعتباراز بانک رفاه) دریافت و 23میلیارد تومان باقیمانده از طریق سهامداران (گروه صنعتی کرمان خودرو ،شرکت کرمان موتور،شرکت آرمان الکتریک و شرکت کرمان باتری ارگ) تأمین و پروژه پیاده سازی شده است.

نوبختی ادامه داد: از دستاوردهای راه اندازی این کارخانه، در حال حاضر اشتغال 60نفر به طور مستقیم در شرکت کرمان باتری است که حدود 80درصد آنان در کرمان و 20 درصد نیز در تهران شاغل هستند. وی گفت: با راه اندازی این خط تولید شرکت های خودرو ساز و تامین کنندگان گروه از خریدباتری از سایر کارخانجات خارجی و داخلی بی نیاز شدند و توانایی داریم با این میزان از تولید، باتری های گروه و سایر مصرف کنندگان را تأمین کنیم و به گواه سازمان صمت استان کرمان ما اولین تولید کننده باتری در سطح استان هستیم.

مدیرعامل شرکت کرمان باتری ارگ تصریح کرد: همه نیروهای شاغل به جز تعداد محدودی نیروهای بومی هستند. وی اضافه کرد: تمام پرسنل، اپراتور و تکنسین هایی که در خط تولید فعالیت می کنند آموزش های لازم را گذرانده اند و هیچیک از آنان قبلاً متخصص در حوزه باتری نبودند و ما دانش اینکاررا شخصا در سطح استان و این شرکت ایجاد کردیم. نوبختی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تولید و اشتغال بوده، هست و خواهد بود، گفت: ما به دنبال توسعه نیروی انسانی و بهبود مستمر و ارتقاء محصولات تولیدی هستیم.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز در آیین افتتاح کارخانه کرمان باتری ارگ افزود: بخشی از لوازم و تجهیزات کارخانه کرمان باتری بومی سازی شده که واقفید مهمترین بخش کار در اینگونه صنایع دانش و فناوری و مهندسی معکوس است. وی اظهار داشت: کشورهای پیشرفته نیز تأکید بر فراگیری دانش و فناوری دارند .در حال حاضر صنعت خودروسازی ایران به حدی از رشد رسیده و ایرانی ها توان تولید قطعه و خودرو را دارند اما در برخی مواقع چون نقل و انتقال کالا و دانش راحت شده ،ممکن است واردات بخشی از صنایع از نظر اقتصادی مزیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر جا دولت سیطره بر صنعتی می اندازد، آنجا ابتدای خرابی کار است زیرا دولت باید کار حاکمیتی و نظارتی  انجام دهد وی با بیان اینکه فعالیت تولیدی دولت موجب رانت و فساد می شود گفت: در هر کجا از کشور که به بخش خصوصی اجازه فعالیت دادیم آن بخش رشد کرده و خود را به دنیا اثبات کرده است. وی عنوان کرد: یک صنعت خودروسازی دهه پنجاهی را نگه داشته ایم و تولید خودروی با کیفیت هم می خواهیم. برای بالا بردن کیفیت و مزیت صادرات خودرو باید زمینه کار برای بخش خصوصی با تسهیلگری و حمایت دولت محقق شود.

زینی وند گفت: ما هیچگاه از دانش روز عقب نمی مانیم . بخش خصوصی با تکیه بر دانش و نیروی انسانی کارآمد در آینده صنعت خودرو کشور را در متحول و در دنیا مطرح خواهد کرد. وی افزود:  اگر در ایران مقررات زائد و پیچیده دولتی مانع کار مردم نشود، کشور بصورت تصاعدی تغییر مثبت می کند.

وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی کرمان تا کنون پنج هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده گفت: بیکاری موجب افسردگی خانواده‌ها و جامعه می شود و گسترش کار مجموعه خودروسازی کرمان راه اشتغالزایی را باز می کند لذا باید بخشی از بازار پر اشتهای کشور را در اختیاراین صنعت قرار دهیم که در ارگ جدید بم مشغول فعالیتهای خودرویی و قطعه سازی است.

زینی وند ادامه داد: جامعه ای که شغل و درآمد پایدار نداشته باشد عزت هم ندارد در این دولت اقدامات مناسبی در مشاغل خرد صورت گرفت که موجب ماندگاری جمعیت و متوقف شدن مهاجرت از روستاها شد. این ابتدای اقتدار و رفاه  اجتماعی و توسعه استان محسوب می شود. در پایان مراسم استاندار و مسئولین ارشداستان از خط تولید کارخانه کرمان باتری ارگ بازدید و از نزدیک در جریان روندتولید باتری قرار گرفتند.

منبع خبر: روابط عمومی صنایع خودروسازی کرمان