جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اولین خودروی کاملاً برقی کیا با 577 اسب بخار

 

کیا EV6 رسماً معرفی شد؛

بعد از معرفی اولیه طی هفته های گذشته، امروز کیا رسما از جدیدترین محصول خود همراه با جزییات فنی و همراه با نگاهی آینده نگر رونمایی کرد و با تمرکز بر روی وسایل نقلیه کاملا الکتریکی، قرار است تحولی در محصولات قابل عرضه خود ایجاد کند.  

 پیش از این کیا براساس ماشین های استاندارد خود اقدام به عرضه نسخه های الکتریکی آنان کرده باشد، اما این محصول اولین ساخته شرکت خودروسازی کیا خواهد بود که از همان ابتدا به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی توسعه پیدا کرده و اکنون به طور رسمی و همراه با مشخصات فنی معرفی شده است.

جدیدترین ساخته کیا با نام EV6 معرفی شده و همانطور که از نام آن پیداست، یک خودروی کاملا الکتریکی خواهد که براساس پلتفرم E-GMP، مشترک با هیوندای و خودروی کراس اوور Ioniq 5 توسعه پیدا کرده است.

طراحی EV6 از طبیعت الهام گرفته شده و همچنین از فاکتورهای دوست دار محیط زیست برای شکل گیری آن استفاده شده است. الهام از طبیعت به خوبی در ظاهر خودرو و طراحی داخل کابین دیده می شود و در کنار الگوبرداری ها، از پلاستیک های بازیافتی برای ساخت برخی قسمت های خودرو استفاده شده تا همه جوره در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد.

کیا EV6

برای کیا EV6 می توانیم ظاهری شیک و جذاب را شاهد باشیم و ترکیب الگوهای اسپرت در یک خودروی الکتریکی دوست دار محیط زیست، باعث جذابیت دوچندان آن شده است. به طور مثال پس زمینه تاریک چراغ های جلو، رکاب کنار درب ها و یا حتی سقف شیب دار خودرو باعث شده تا این خودروی الکتریکی دوست دار محیط زیست همچون یک خودروی جنگنده و تهاجمی به نظر برسد.

داخل کابین در عین حالی که یک طراحی مینیمالیستی دارد، کاملا پیشرفته و جذاب طراحی شده است و بجای شلوغ کاری کنسول مرکزی، اکثر کلیدها و کنترل کننده ها به صفحه نمایشگر بالای داشبورد و یا غربیلک فرمان منتقل شده است و تنها شاهد کلیدهای انگشت شماری بر روی کنسول مرکزی هستیم. در پشت غربیلک فرمان کیا EV6 هم شاهد صفحه نمایشگری کاملا دیجیتال و با فناوری های نوین صنعت خودروسازی هستیم.

کیا EV6 GT

این خودرو در مدل های مختلفی به مشتریان عرضه می شود که شامل دو گزینه تک محور محرک و چهارچرخ محرک، نسخه استاندارد و دوربرد با ظرفیت باتری 58 کیلووات ساعت و 77.4 کیلووات ساعت و همچنین شامل دو نسخه GT و GT Line خواهد شد.

بیشترین محدوده حرکتی برای نسخه تک محور محرک با مجموعه باتری های 77.4 کیلووات ساعتی خواهد بود که می تواند محدوده حرکت 510 کیلومتری با یکبار شارژ کامل باتری ها داشته باشد. این نسخه مجهز به یک موتور الکتریکی 229 اسب بخاری متصل به محور عقب خواهد بود.

در نسخه چهارچرخ محرک می توانید سیستم محرک 325 اسب بخاری داشته باشید که به لطف این میزان خروجی قدرت، حداقل شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه بدست آمده است. اما سریع ترین عملکرد برای مدل GT خواهد بود که انرژی دریافت شده از مجموعه باتری های 77.4 کیلووات ساعتی را تبدیل به قدرت 577 اسب بخاری کرده و می تواند شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 260 کیلومتر برساعتی داشته باشد.

کیا EV6

برای نسخه پایه EV6، مجموعه باتری های 58 کیلووات ساعتی ارائه خواهد شد که نسخه تک محور محرک آن می تواند خروجی قدرت 168 اسب بخاری و یا نسخه چهارچرخ محرک آن می تواند خروجی قدرت 232 اسب بخاری تولید کند.

موضوع مهم دیگر در رابطه با خودروهای الکتریکی، مدت زمان انتظار برای شارژ مجدد باتری های آنان خواهد بود که در خودروی کیا EV6 به لطف استفاده از شارژرهای بسیار سریع 400 ولتی یا 800 ولتی (بسته به ظرفیت باتری)، می توان میزان شارژ باتری های اتومبیل را طی مدت زمان 18 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد افزایش داد.

کیا EV6 GT
منبع خبر: