چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

لینک اند کو ۰۹، شاسی‌بلندی هیبریدی با کالبدی سوئدی

برند لینک اند کوی متعلق به جیلی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ از جدیدترین شاسی‌بلند خود با نام ۰۹ رونمایی کرد. این خودرو بر پایه همان پلتفرم ولوو XC90 بنا شده است. لینک اند کو مشخصات کامل محصول خود را اعلام نکرده اما گفته که ۰۹ دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی می‌باشد  

خودروی موردبحث از نظر طراحی دارای چراغ‌های جلوی با ارتفاع بالا، جلوپنجره کم ارتفاع و سایر مشخصه‌های خاص محصولات لینک اند کو است. خط کمر با ارتفاع بالا و طراحی دو جعبه‌ای خشن نیز از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

خودروی موردبحث قرار است در روزهای آتی به‌صورت کامل معرفی شد بنابراین هنوز جزئیات زیادی از آن در دست نیست. البته باید گفت ولوو XC90 T8 AWD ریشارژ قدرت کل ۳۸۶ اسب بخاری خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو و سوپرشارژردار و پیشرانه‌ای الکتریکی به دست می‌آورد. باتری ۱۱.۶ کیلووات ساعتی این قدبلند سوئدی نیز در تونل گیربکس نصب شده است.

۰۹ بزرگ‌ترین شاسی‌بلند لینک اند کو می‌باشد. تمامی محصولات این کمپانی از ۰۱ گرفته تا ۰۹ بر پایه شاسی محصولات ولوو تولید شده‌اند. هر دوی این شرکت‌ها در تملک جیلی قرار دارند.

جیلی و ولوو در ماه فوریه اعلام کردند که قوای محرکه خود را در اختیار برندهای گوناگون تحت تملک این شرکت چینی قرار خواهند داد. این شرکت تازه‌نفس اقدام به تولید پیشرانه‌های درون‌سوز، گیربکس‌ها و نسل بعدی سیستم هیبریدی خواهد کرد.

لینک اند کو در کارخانه میشان این شرکت در چین تولید خواهد شد. این خودرو قرار است اندکی پس از معرفی در نمایشگاه شانگهای روانه خط تولید شود.

 
منبع خبر: