جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

فیس‌لیفت هیوندای پالیسید و سوناتا در سال ۲۰۲۲

با عرضه پالیسید کالی گرافی، هیوندای به خودروسازی نزدیک به قلمروی لوکس سازان در بازار شاسی بلندها تبدیل شده است. این خودرو یک قدبلند شیک هفت‌نفره است که به‌صورت سفارشی از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و به پیشرانه‌های قدرتمندی مجهز است. پالیسید هنوز هم محصول نسبتاً جدیدی محسوب شده اما قرار است سال آینده فیس لیفت شود.  

پالیسید تازه‌نفس در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و با سدان سوناتا فیس لیفت همراه خواهد شد. هنوز نمی‌توان گفت کدام‌یک از این دو خودرو زودتر پدیدار خواهند شد و شاید هم هر دو به‌صورت هم‌زمان روانه بازار شوند. موضوع جالب اینکه عرضه پالیسید و سوناتا فیس لیفت با نسل‌های جدید ix35 و گرنجور یا آزرا هم‌زمان خواهد شد هرچند احتمالاً این مدل‌ها مختص بازار کره جنوبی خواهند بود.

نقشه راه هیوندای که به تازگی منتشر شده تائید کننده عرضه الانترا N در سال جاری میلادی می‌باشد. ما قبلاً تست‌های این خودرو در نوربرگ رینگ را دیده‌ایم و حتی احتمال ارائه آن در اروپا وجود دارد. این خودرو در اسناد هیوندای با نام آوانته N پدیدار شده که نام دیگر الانترا در بازار کره و سنگاپور می‌باشد.

اما در بخش دیگری از نقشه راه هیوندای به خودروی میسترا الکتریکی برمی‌خوریم که آن‌هم قرار است اواخر امسال عرضه شود اما باید گفت این خودرو فقط مختص بازار چین است. سال آینده یک خودروی الکتریکی دیگر هم برای بازار چین معرفی خواهد شد و پس از آن نیز نسخه پلاگین هیبریدی گرنجور جدید پدیدار می‌شود. باید گفت هیوندای گرنجور دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود و سوناتا در حال حاضر بزرگ‌ترین و گران‌ترین سدان کره‌ای‌ها در آمریکا می‌باشد.

هیوندای سال پیش دو محصول قدبلند خود را نونوار کرد. سانتافه یک دگرگونی عظیم را تجربه کرد و از گیربکس دوکلاچه و تریم لوکس کالی گرافی سود برد. یک ماه بعد از آن نیز کُنا فیس لیفت شد هرچند تغییر محسوسی در بخش فنی این خودرو رخ نداد.

 
منبع خبر: