پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

به منظور تأکید بیشتر بر روی خودروهای الکتریکی،

 

حذف نیمی از پیشرانه‌های درون‌سوز هیوندای

گروه هیوندای موتور بی‌سروصدا آماده ورود به عصر خودروهای الکتریکی می‌شود. بر پایه گزارش جدید رویترز به نقل از منابع ناشناس، مدیران ارشد این خودروساز برنامه‌ای مهم برای حذف نیمی از پیشرانه‌های درون‌سوز را در ماه مارس تائید کرده‌اند. فعلاً چارچوب زمانی عملی شدن این موضوع مشخص نشده هرچند هیوندای ظاهراً استراتژی الکتریکی خود را ظرف ۶ ماه آینده نهایی خواهد کرد.  

این حرکت برای آزادسازی منابع تحقیق و توسعه برای پیشرانه‌های الکتریکی، باتری‌ها و سلول‌های سوخت طراحی شده است. رویترز از هیوندای درباره برنامه‌های خود پرسیده و کره‌ای‌ها گفته‌اند این برنامه برای شتاب بخشیدن به توسعه خودروهای الکتریکی و سلول سوختی در نظر گرفته شده است. گروه هیوندای موتور که شامل هیوندای، کیا و جنسیس است امید به فروش ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ دارد و به همین خاطر باید سبد متنوعی از خودروهای الکتریکی را داشته باشد. این گروه امیدوار است تا سال ۲۰۴۰ به شرکتی تمام الکتریکی بدل شود.

هیوندای آیونیک الکتریک

هیوندای اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ مبلغ ۷.۴ میلیارد را در تأسیسات آمریکای خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری شامل ارتقای تأسیسات برای تولید خودروهای الکتریکی در سال آینده است. این مبلغ همچنین برای توسعه زیرساخت‌های هیدروژن بکار خواهد رفت. برنامه‌های حذف پیشرانه‌های درون‌سوز هیوندای قبلاً در چین نیز عملیاتی شده و تا سال ۲۰۲۵ تعداد آن‌ها را از ۲۱ به ۱۴ پیشرانه کاهش خواهد داد. هیوندای همچنین هر سال خودروی الکتریکی جدیدی را معرفی خواهد نمود.

هیوندای آیونیک الکتریک

گروه هیوندای موتور همچنین گفته که به آرامی سبد محصولات الکتریکی خود در آمریکا، اروپا و چین را گسترش خواهد داد. برند هیوندای در آمریکا نقشه راهی را در نظر گرفته که شامل تولید ۱۰ خودروی دوستدار محیط‌زیست ازجمله مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی است. تصمیمات گروه هیوندای پیش از این نیز در صنعت خودرو دیده شده‌اند. گروه فولکس‌واگن شامل آئودی توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز جدید را متوقف کرده و بجای آن روز به‌روزرسانی نمونه‌های کنونی تمرکز دارد.

 منبع
 
منبع خبر: