جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

خطری جدی برای رقبا!

 

معرفی نسل چهارم جیلی امگرند:

کمپانی چینی جیلی، که مهم ترین و قوی ترین کمپانی چین محسوب می شود، به تازگی از نسل چهارم جیلی امگرند پرده برداشته است که این سدان با مشخصاتی جدید و جذاب، برای فروش بسیار بالا در بازارهای هدف می آید.  

کمپانی چینی جیلی، که مهم ترین و قوی ترین کمپانی چین محسوب می شود، به تازگی از نسل چهارم جیلی امگرند پرده برداشته است که این سدان با مشخصاتی جدید و جذاب، برای فروش بسیار بالا در بازارهای هدف می آید.

جیلی امگرند سدان کامپکت کمپانی جیلی است که در سال های اخیر در بازار ایران هم حضور داشته است. کمپانی جیلی طی سال های گذشته با سرمایه گذاری های متعدد توانسته است انتقال تکنولوژی را به خوبی انجام دهد. تبلور این انتقال تکنولوژی را می توان در محصولات جدید جیلی، Lynk & Co و نشان جدید زیکر دید. حالا کمپانی تصمیم به تغییر نسل در امگرند گرفته و امروز نسل چهارم جیلی امگرند را رونمایی کرده است. سدانی که پیش تر هم تصاویرش منتشر شده بود، اما حالا اطلاعات تکمیلی و رسمی را از این خودرو داریم.

طراحی بدنه نسل چهارم جیلی امگرند

جیلی امگرند از ابتدای حضورش در خط تولید کمپانی به عنوان سدان کامپکت و اقتصادی این نشان شناخته می شد. پس در طراحی این خودرو هم باید دقت داشته باشیم که با خودرویی اقتصادی طرف هستیم. با این وجود، زبان جدید طراحی های کمپانی را در نسل چهارم امگرند می بینیم. جلوپنجره در نمای جلو طرح کلی سپر جنگی را دارد و در زمینه آن خطوط عمودی کرومی رنگ را می بینیم. چراغ ها در امتداد جلوپنجره و به صورت برجسته و کشیده طراحی شده اند و ورودی های هوا در پایین سپر مشکی رنگ هستند. گرچه در طراحی کلی این خودرو شباهت هایی را می توان به خودروهای اروپایی دید، اما جیلی عنوان کرده مهندسی ساخت این خودرو آخرین سطح مهندسی های جیلی است و از این نظر، با خودرویی مدرن طرف هستیم که براساس ادعای کمپانی ضریب درگ ۰٫۲۷ را دارد و عملکرد خوب آیرودینامیک بدنه باعث می شود مصرف سوخت کم تری را هم در این خودرو ببینیم.

از نمای کنار که به نسل چهارم جیلی امگرند نگاه می کنیم، سادگی بیش تری در طراحی دیده می شود. از طراحی کناری این خودرو می توان حدس زد که امگرند یک سدان اقتصادی با طراحی نسبتاً ساده است. البته خطی از چراغ جلو تا چراغ عقب از کنار روی بدنه امتداد پیدا می کند و حاشیه زیرین پنجره ها را نواری کرومی پوشانده است، اما به جز این دو، نکته دیگری را در طراحی نمای کناری نسل چهارم جیلی امگرند نمی بینیم. در قسمت عقب، طراحی محبوب چراغ های متصل را می بینیم و نام جیلی زیر چراغ نوشته شده است. در قسمت زیرین سپر دیفیوزر مشکی رنگ و چراغ مه شکن را داریم و با برجسته شدن سپر عقب در امتدادهای مختلف سعی شده است لایه بندی در طراحی حفظ شود، اما در کل، طراحی نمای جلو در این خودرو بسیار راضی کننده تر از طراحی کناری و عقب انجام گرفته است.

طراحی داخلی و امکانات نسل چهارم جیلی امگرند

طراحی داخلی در نسل چهارم جیلی امگرند برگرفته از همان سبکی است که در کانسپت های جیلی در سال های قبل دیده بودیم. در داخل این خودرو سطح بالایی از کیفیت متریال را نسبت به دیگر خودروهای هم‌رده می بینیم و البته سعی شده المان های اسپرت بودن را هم در کابین داشته باشیم. دو صفحه نمایش جلوآمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهند و طراحی داشبورد و دریچه های سیستم تهویه نسبت به نسل قبل باز طراحی داشته اند. در مجموع، می توان گفت طراحی داخلی نسل چهارم جیلی امگرند نمره بهتری را نسبت به طراحی بدنه و همچنین رقبا می گیرد که البته این نوع طراحی خوب را در دیگر محصولات جیلی مثل کراس اوور جدید این نشان هم دیده بودیم.

در مورد آپشن های این خودرو و براساس مدل های جدید جیلی می توان حدس زد که نسل چهارم جیلی امگرند به امکانات و آپشن هایی مثل ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، کروزکنترل و… مجهز باشد.

مشخصات فنی و رقبا

براساس اطلاعات منتشرشده این خودرو در نسخه پایه به پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز می شود که نهایت قدرت ۱۱۴ اسب بخار را دارد. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک جعبه دنده CVT هماهنگ می شود که البته ممکن است در آینده پیشرانه قوی تر توربوشارژ با جعبه دنده دوکلاچه برای این سدان کامپکت معرفی شود. نسل چهارم جیلی امگرند در بازار چین رقبایی مثل ام جی ۵ و چانگان یی دانگ روبه‌روی خود می بینید و اگر قیمت گذاری برای این خودرو به منوال نسل پیشین و با افزایش حداقلی قیمت انجام شود باید بگوییم بدون تردید این خودرو به راحتی رقبا را با قیمت مناسب تر و کیفیت بهتر کنار می زند.

نسل چهارم جیلی امگرند چه مشخصات فنی‌ای دارد؟ براساس اطلاعات منتشرشده این خودرو در نسخه پایه به پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز می شود که نهایت قدرت ۱۱۴ اسب بخار را دارد. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک جعبه دنده CVT هماهنگ می شود                      .                                            رقبای نسل چهارم جیلی امگرند چه خودروهایی هستند؟نسل چهارم جیلی امگرند در بازار چین رقبایی مثل ام جی ۵ و چانگان یی دانگ روبه‌روی خود می بینید و اگر قیمت گذاری برای این خودرو به منوال نسل پیشین و با افزایش حداقلی قیمت انجام شود باید بگوییم بدون تردید این خودرو به راحتی رقبا را با قیمت مناسب تر و کیفیت بهتر کنار می زند.                                                                                                                                                                                                     چه آپشن ها و امکاناتی را در نسل چهارم جیلی امگرند می بینیم؟براساس مدل های جدید جیلی می توان حدس زد که نسل چهارم جیلی امگرند به امکانات و آپشن هایی مثل ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، کروزکنترل و… مجهز باشد.

منبع خبر: