پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

آنچه باید بدانید.

 

تفاوت تیغه برف ‌پاک ‌کن ژله‌ای با معمولی ؛ کدام بهتر است؟

برای رانندگی بهتر باید دید مناسب داشت. تمیز بودن شیشه اتومبیل یکی از مواردی است که موجب می‌شود تا دید راننده نسبت به محیط و اطراف بهتر شود. به همین دلیل هم راننده‌ها همیشه قبل از حرکت شیشه اتومبیل را به خوبی تمیز می‌کنند. اما گاهی شرایط نامناسب جوی یا سایر موارد باعث می شود که شیشه جلویی اتومبیل کثیف شود و به این ترتیب دید راننده کمتر خواهد شد. در چنین مواردی استفاده از برف پاک‌کن یک راه بسیار راحت و کارآمد است. برف پاکن‌ها در مدل‌های مختلفی مانند ژله‌ای و معمولی تولید می‌شوند که تفاوت تیغه برف ‌پاک ‌کن ژله‌ای با معمولی در نحوه عمل‌کرد آن تأثیر می‌گذارد.  

تفاوت تیغه برف ‌پاک ‌کن ژله‌ای با معمولی ؛ معرفی انواع آن

تیغه برف پاکن‌ها را به ۳ صورت می‌سازند. از این ۳ مدل به طور عموم نوع ساده آن را به طور فابریک بر روی اتومبیل‌ها قرار می‌دهند و ۲ نوع دیگر را رانندگان می‌توانند از بازار تهیه کنند.

۱. برف پاک کن فلزی

نام دیگر این نوع تیغه برف پاک کن ساده است که به طور عموم به شکل فابریک بر روی اتومبیل‌ها قرار داده می‌شود. جنس بدنه این نوع برف پاکن‌ها از فلز بوده و یک تیغه از جنس پلاستیک فشرده دارند.

۲. تیغه برف پاک کن ترکیبی

نام دیگر این تیغه برف پاک کن هیبریدی است. بدنه محکم و تیغه بسیار خوب از ویژگی‌های مثبت این برف پاکن است. این نوع برف پاک کن یکی از جدیدترین برف پاکن‌های روز دنیا است که می‌تواند به بهترین شکل ممکن شیشه اتومبیل را تمیز کند. این وسیله در هنگام کار کردن و کشیده شدن بر روی شیشه هیچ صدایی نمی‌دهد و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. یکی از انواع تیغه برف پاک کن که هیچ آسیبی را به شیشه‌های ماشین نمی‌رساند همین نوع است به همین دلیل هم قیمت آن از مدل‌های دیگر بالاتر است.

بهترین تیغه برف ‌پاک ‌کن از لحاظ طول عمر بعد از نوع ژله‌ای همین مدل ترکیبی است که با داشتن قدرت بالای پاک کنندگی باعث شده تا برای آب و هوای سرد و برفی بسیار مناسب باشد. این وسیله به خوبی می‌تواند برف و یخ را از روی شیشه پاک کند. نام دیگر این برف پاک کن استخوانی یا برف گیردار است.

۳. برف پاک کن ژله ای

بهترین تیغه برف ‌پاک ‌کن از لحاظ طول عمر همین نوع ژله‌ای است که از جنس پلاستیک سیلیکونی ساخته می‌شود و به دلیل تکنولوژی جدیدی که در ساخت آن به کار رفته است توانایی پاک کنندگی بالایی دارد. کارایی بالا و و تکنولوژی جدیدی که در ساخت این نوع برف پاکن به کار رفته است باعث شده تا قیمت آن ها کمی بالا رود و راه‌های نگه‌داری از تیغه برف پاک کن ژله‌ای کمی با نوع معمولی متفاوت‌تر باشد. این نوع برف پاکن‌ها به نام فلت یا تخت هم شناخته می‌شود.

راه‌های نگه‌داری از تیغه برف پاک کن

یک تفاوت تیغه برف پاک کن ژله ای با معمولی این است که نحوه نگهداری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. هرچند که یک سری از مراقبت‌ها هستند که باید برای انواع تیغه برف پاک کن به کار ببرید تا بتوانید از آن‌ها نگهداری کنید.

۱. خودرو را در سایه قرار دهید

یکی از راه‌های نگه‌داری از تیغه برف پاک کن پارک کردن اتومبیل در سایه است. به این شکل آفتاب به برف پاکن نمی‌خورد و باعث فرسودگی آن نمی‌شود.

۲. در زمان یخ زدگی شیشه آن را با برف پاکن تمیز نکنید

بعضی از روزهای زمستان و به خصوص صبح‌ها شیشه اتومبیل یخ زده است و شما نباید آن را با تیغه برف پاک کن ماشین تمیز کنید.

۳. فاصله دادن برف پاکن از شیشه در روزهای زمستانی

در روزهای زمستانی وقتی که ماشین را پارک می‌کنید بهتر است که برف پاکن را از شیشه فاصله دهید تا دچار یخ زدگی نشود.

۴. برف پاکن را به صورت خشک استفاده نکنید

زمانی که شیشه ماشین خشک است از برف پاک کن استفاده نکنید. خشک بودن شیشه باعث می‌شود برف پاکن در هنگام کار دچار آسیب شود.

۵. تیغه برف پاک کن را تمیز نگه دارید

تمیز بودن تیغه برف پاکن باعث می‌شود که از فرسایس و آسیب دیدن آن جلوگیری شود. به همین دلیل به صورت دوره‌ای آن را تمیز کنید.

بهترین تیغه برف ‌پاک ‌کن از لحاظ طول عمر

تیغه برف پاکن هیبریدی و ژله‌ای از نظر طول عمر عمل‌کرد خوبی دارند اما اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را به عنوان بهترین تیغه برف ‌پاک ‌کن از لحاظ طول عمر معرفی کنیم باید از نوع ژله‌ای را نام برد. در اینجا می‌توان یک تفاوت تیغه برف پاک کن ژله ای با معمولی را مشاهده کرد که طول عمر آ‌ن‌ها است.

تیغه برف پاکن هیبریدی

سخن آخر

با توجه به نوع نیازی که دارید می‌توانید اقدام به خرید برف پاکن کن شیشه اتومبیل کنید. در این مقاله تفاوت تیغه برف پاک کن ژله ای با معمولی عنوان شد و شما می‌تواند با مطالعه آن گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبع خبر: