شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناناگون

 

رونمایی از جیلی ویژن استاربرست کانسپت.

جیلی با معرفی کانسپت ویژن استاربرست، نقشه راه و زبان طراحی آینده خود را به نمایش گذاشته است. این خودرو با طراحی خیره‌کننده خود، فاصله اساسی با مدل‌های فعلی جیلی دارد.  

ویژن استاربرست، با الهام از پدیده‌های ستاره‌ای که سحابی‌های درخشان و عناصر باشکوه با هم ادغام می‌شوند و در نهایت ستاره‌های جدید شکل می‌گیرند، فلسفه طراحی جدید جیلی را شرح می‌دهد. طراحی این کانسپت با چراغ‌های LED عمودی و افقی پیوسته به شکل یک نوار باریک و یک جلوپنجره سهموی مشبک تا حد زیادی به مدل‌های جدید کادیلاک شباهت دارد. با این وجود این طراحی کاملاً جذب‌کننده و مدرن به نظر می‌رسد.

در نمای جانبی، گلگیرهای خاص و منحصربه‌فرد که جلوه‌های نوری متفاوتی نیز ایجاد می‌کنند جلب توجه می‌کنند. فرم پیچیده چرخ‌ها، خطوط متنوع روی بدنه، برجستگی‌های عضلانی گلگیرها، سقف با شیب ملایم و دستگیره‌های پنهان هم از عناصر طراحی اصلی در این نما محسوب می‌شوند. باز شدن درب‌ها به صورت خودکشی و به شکل معکوسِ هم باحالت قیچی صورت گرفته و حذف ستون وسط هم باعث بهبود وضعیت ورود به کابین می‌شود. هرچند چنین طرحی که بسیار در خودروهای کانسپت تکرار شده، در عمل به مدل‌های تولیدی راه نمی‌یابد.

قسمت انتهایی خودرو هم تحت تأثیر چراغ‌های بومرنگ مانند LED است که با یک نوار باریک به هم متصل می‌شوند و هماهنگی خوبی با نمای جلو دارند. فرم فست‌بک و زاویه شیشه عقب و همچنین جزئیاتی چون چراغ ترمز سوم عمودی و دیفیوزر زیر سپر، نمایی اسپرت به این کانسپت بخشیده‌اند.

با ورود به کابین، مجموعه‌ای از تکنولوژی با ابزارهای دیجیتالی شما را دربر خواهد گرفت. تأکید اصلی بر مینیمالیستی بودن این فضا در عین ایجاد محیطی لوکس با نورپردازی و استفاده از تزئینات خاص بوده است. یک فرمان دو پره جالب و یک نمایشگر تبلت مانند برای سیستم اطلاعات و سرگرمی اجزای چشمگیر داخلی هستند. البته تحت تأثیر بودن طراحی خودرو از طراحی اسکاندیناوی ولوو، انکارناپذیر است. چهار صندلی انفرادی، کنسول مرکزی شناور، استفاده از نورپردازی برای انتقال برخی اطلاعات به راننده و ترکیب رنگی کابین از دیگر نکات ویژن استاربرست محسوب می‌شوند.

اطلاعاتی درباره قوای محرکه یا ویژگی‌های فنی این خودرو اعلام نشده و البته به علت کانسپت بودن آن، چندان مهم هم نیست. خبر بد اینکه این کانسپت راهی به خط تولید نخواهد یافت و البته جیلی از این زبان طراحی در محصولات آینده خود بهره خواهد گرفت.

 

 

منبع خبر: