پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

پوست‌اندازی کامل بدون تغییر پیشرانه

 

خودروهای چینی نسل جدید جیلی امگرند،

جیلی امگرند سدان کامپکتی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی و به بازار عرضه شد. این خودرو که در دو نسخه سدان و هاچ‌بک تولید می‌شد، در کشورمان هم به‌صورت وارداتی عرضه شد و جزء خودروهای چینی باکیفیت به‌حساب می‌آمد. حال به‌تازگی جیلی رسماً نسل چهارم امگرند را معرفی کرده است.  

دو نسل قبلی این خودرو درواقع فیس‌لیفت‌هایی کلی از همان نسل اول بودند اما جیلی در نسل چهارم امگرند، بالاخره این خودرو را کاملاً از نو طراحی کرده و از پلت‌فرم جدیدی در آن استفاده کرده است.

نسل جدید امگرند در بیرون با الهام از سدان جدید جیلی پری‌فیس و همین‌طور کراس‌اوور زینگیوئه L طراحی شده است؛ بنابراین، در جلوی امگرند جدید جلوپنجره آبشاری مشهور جیلی دیده می‌شود که در طرفین با چراغ‌های LED باریکی احاطه شده است. در پروفیل جانبی خودرو، یک خط شخصیت برجسته به چشم می‌خورد که از بالای دستگیره درها عبور کرده و چراغ‌های جلو و عقب را به هم متصل می‌کند. در عقب خودرو نیز یکی دیگر از عناصر طراحی جدید محصولات جیلی یعنی چراغ‌های افقی باریک کار شده که توسط یک قطعه تزئینی مشکی‌رنگ با نوشته GEELY و همین‌طور یک نوار باریک LED به هم متصل شده‌اند.

علاوه بر بازطراحی کامل بیرون خودرو، ابعاد آن‌هم تغییر کرده است و حالا ۴,۶۳۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. این یعنی امگرند جدید ۶ میلی‌متر کشیده‌تر، ۳۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از نسل قبلی شده اما فاصله محوری آن هیچ تفاوتی نداشته و مثل گذشته ۲,۶۵۰ میلی‌متر است. این در حالی است که نسل جدید امگرند روی پلت‌فرم جدید BMA ساخته شده است.

امگرند در داخل نیز مثل بیرون از طراحی کاملاً جدید و البته ساده و ارگونومیک برخوردار است. در اینجا بیش از همه یک نمایشگر لمسی بزرگ در بالای داشبورد جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که غربیلک فرمان و کنسول میانی هم طراحی جدیدی دارند. در همین حال، به‌منظور ایجاد نمایی ساده‌تر مثل کابین پری‌فیس، در داخل امگرند جدید از تعداد دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی کاسته شده است.

هرچند نسل جدید امگرند در همه قسمت‌ها نونوار شده است اما پیشرانه آن تغییری نکرده و همچنان از همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی استفاده می‌کند. البته قدرت این موتور حالا به ۱۱۴ اسب بخار افزایش پیدا کرده که پیشرفتی جزئی را نسبت به ۱۰۹ اسب بخار نسل قبلی نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که از نسل سوم امگرند نسخه هاچ‌بک از خانواده آن حذف شده، این نسل چهارم هم صرفاً به‌صورت سدان تولید خواهد شد. انتظار می‌رود نسل جدید جیلی امگرند اواخر سال جاری برای فروش در بازار چین عرضه شود.

 

منبع خبر: