جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

دلایلی که خریداران را مجاب به خرید جک S3 می‌کند .

 

با 500 میلیون‌تومان جک S3 بخرید.

یکی از شاسی‌بلندهایی که می‌توان تا 500میلیون‌تومان خریداری کرد، خودرو جک S3 است.تجربه موفق جک S5، شرکت کرمان‌موتور را بر آن داشت تا برادر کوچک‌تر این خودرو به‌نام S3 را این بار برای بازار ایران تدارک ببیند.  

این روزها بازارهای خودرویی سراسر دنیا به‌سرعت در حال تغییر هستند و دیگر خبری از سلطه سدان‌ها بر بازار نیست و کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها با سرعت سرسام‌آوری درحال تصاحب بازارهای خودرویی و همچنین قلب‌ خریداران هستند. از همین رو یکی از شاسی‌بلندهایی که می‌توان تا 500میلیون‌تومان خریداری کرد، خودرو جک S3 است.
تجربه موفق جک S5، شرکت کرمان‌موتور را بر آن داشت تا برادر کوچک‌تر این خودرو به‌نام S3 را این بار برای بازار ایران تدارک ببیند. نخستین‌بار شرایط فروش این مدل تیرماه 13۹۶ به‌قیمت پایه حدودا ۷۲ میلیون‌تومان اعلام شد و اکنون که تقریبا چهار سال از آن زمان می‌گذرد، قیمت این خودرو به 500میلیون‌تومان رسیده است.
جک S3 یک کراس‌اوور کوچک است که از یک موتور ۱.۶لیتری چهار سیلندر خطی با ۱۰۷ اسب‌بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتون‌متر گشتاور (که به‌کمک یک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو خودرو ارسال می‌شود) بهره می‌برد. باک این خودرو که استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد، ۴۵ لیتری است و طبق اعلام کرمان‌موتور، به‌ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی ۵.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.
حال با داشتن اطلاعات کلی درمورد این خودرو، می‌توان با آوردن پنج دلیل منطقی به‌خریداران خودروهای کراس‌اوور صفر کیلومتر گفت که خرید جک S3 بسیار منطقی بوده و می‌توان به‌آن اعتماد کرد.

طراحی قابل قبول
جک S3 مانند برادر بزرگ‌تر خود، از طراحی خوب و زیبایی برخوردار است. نکته جالب‌توجه درمورد خانواده شاسی‌بلندهای جک این است که همانند مدل‌های چری، به‌نظر می‌رسد شرکت جک‌موتورز هم از یک زبان طراحی واحد برای محصولات خود استفاده می‌کند و همین، یک نکته مثبت برای این کمپانی به‌حساب می‌آید. دربخش جلویی این خودرو، به‌جرات می‌توان گفت کار طراحان کمپانی بسیار خوب بوده است. کاپوت شیبدار و کوتاه این خودرو که در کناره‌ها حالتی عضلانی دارد، در کنار چراغ‌های جلو زیبا و جلوپنجره بسیار بزرگ که تقریبا بخش اعظمی از رخ خودرو را به‌خود اختصاص داده، ظاهر S3 را بسیار خشن و تهاجمی کرده که البته از نظر برخی نیز این طراحی نامناسب و عجیب است.

گیربکس نرم و خوب
این خودرو به‌یک گیربکس CVT مجهز شده است و معمولا در میان مردم این گیربکس‌ها اعتبار چندانی ندارند. اما از آنجایی که گیربکس این خودرو از نسل جدید گیربکس‌های جک S3 است، تعویض دنده‌ها در این خودرو بسیار نرم و روان بوده و علاوه‌بر راحتی راننده، استفاده از این جعبه‌دنده مصرف سوخت خودرو را نیز بسیار کاهش داده است. هنگام رانندگی، گیربکس عملکردی کاملا هوشمندانه دارد و به‌خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد. البته به‌صورت پیش‌فرض این گیربکس روی حالت اکونومی کار می‌کند تا مصرف سوخت خودرو در کم‌ترین حد ممکن باشد. اما علاوه‌بر این‌که این جعبه‌دنده حالت اسپرت و قابلیت تیپ ترونیک نیز دارد، راننده درصورتی که بخواهد می‌تواند حداکثر راندمان شتاب‌گیری را از این موتور و گیربکس بگیرد.

فرمان برقی نرم
جک S3 از سیستم فرمان برقی EPS با قابلیت تنظیم ارتفاع بهره می‌برد. به‌لطف همین سیستم، این خودرو فرمان بسیار نرمی دارد و این موضوع رانندگی با آن را بسیار لذت‌بخش‌تر کرده است. فرمان‌پذیری بالای جک S3 در شهرهای شلوغی مانند تهران، این خودرو را به‌گزینه‌ای ایده‌آل برای ترددهای شهری تبدیل می‌کند.

سیستم تعلیق بسیار خوب
این خودرو درمحور جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در عقب، از سیستم تعلیق میل‌پیچشی نیمه‌مستقل بهره می‌برد. سیستم تعلیق جک S3 بسیار نرم است و قطعا با نخستین سواری با این خودرو، این موضوع شما را متعجب خواهد کرد. هنگام عبور از روی دست‌اندازها و سرعت‌گیرها خیلی بهتر متوجه نرمی سواری این خودرو خواهید شد؛ موضوعی که در یک کراس‌اوور به‌هیچ‌وجه انتظار نمی‌رود و باید مهندسان جک‌موتورز را برای ارائه تجربه سواری نرم سدان‌مانند در یک کراس‌اوور تحسین کرد.
خودرویی ایمن با تجهیزات خوب
کسی نیست که بتواند منکر پیشرفت‌های روزافزون کمپانی‌های خودروسازی چینی، مخصوصا در بخش کیفیت طراحی و مهندسی شود. خودروهایی که سال‌ها پیش کسی به‌دنبالشان نمی‌رفت، در مدل‌های جدید عملکرد خوبی در بخش ایمنی دارند.
جک S3 هم یکی از همین خودروهاست، خودرویی که در تست ایمنی موسسه CNCAP درسال ۲۰۱۵ توانسته پنج ستاره ایمنی را کسب کند. این خودرو در بخش تصادف شاخ به‌شاخ ۸۷ درصد، در تصادف شاخ به‌شاخ با جسمی با ارتفاع کم ۷۶ درصد، در بخش تصادف از کناره‌ها با جسم درحال حرکت ۱۰۰ درصد و در تست شلاق هم به‌خوبی توانسته نمره کامل ۱۰۰ درصدی را کسب کند. جک‌موتورز ادعا کرده که ۴۶ درصد بدنه S3 از جنس فولاد پیشرفته مقاوم و ۳۳ درصد از بدنه این خودرو، از فولاد گالوانیزه ساخته شده که درمقایسه با رقبای مستقیم این خودرو، اتفاق جدیدی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به‌ایربگ راننده و سرنشین جلو، تکنولوژی جلوگیری از حرکت رو به‌عقب خودرو در شیب HSA، ترمز ضدقفل ABS، سیستم کمکی ترمز BA، توزیع متعادل الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS و ترمزهای جلو و عقب دیسکی اشاره کرد. همچنین این خودرو از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بهره می‌برد که در بسیاری از رقبای اصلی این خودرو خبری از آن نیست.

قیمت روز بازار و نمایندگی
قیمت جک S3 اتومات مدل 1399 در حال حاضر در بازار آزاد حدود 455 میلیون‌تومان، جک S3 اتومات مدل 1400 در بازار آزاد حدود 475 میلیون‌تومان و قیمت نمایندگی جک S3 اتومات با مدل 1400 حدود 509 میلیون‌تومان است.

منبع خبر: