April 27, 2024 - Saturday
main menu
اخبار گوناگون.
 سیستم فوق‌هوشمند ARDIS، قلب تپنده آفرود LUCANO 7
از زمان معرفی LUCANO7، اولین مدل آفرود برندLUCANO ، این خودرو توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. علت اصلی این توجه از پس این واقعیت نهفته است که LUCANO7 گزینه‌ای ایده‌آل برای رانندگی خارج از جاده (آفرود) است.
More ...
 

رانندگی هوشمند با تجهیزات ساخت چین.
 فناوری خودران بی وای دی؛
بی وای دی تا چند هفته دیگر از تکنولوژی رانندگی هوشمند جدیدی رونمایی خواهد کرد.
More ...
 

اخبار گوناگون.
 اختراع باتری جدید خودروهای برقی با زمان شارژ ۵ دقیقه!
دانشمندان دانشگاه کرنل یک باتری جدید برای خودروهای برقی اختراع کرده‌اند که در عرض ۵ دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود.
More ...
 

اخبار گوناگون.
 رویای ساخت خودرو با کمترین تخریب محیط‌زیست
علی زراندوز عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در سرمقاله روز " سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ " روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «لزوم استفاده از مواد بازیافتی در صنعت خودرو کشور » پرداخت.او در این باره میگوید:
More ...
 

گام بلند چینی‌ها در تولید نسل جدید باتری خودروهای برقی.
 «ZEEKR» از نسل بعدی باتری‌های LFP رونمایی کرد .
ZEEKR، مبتکر پیشرو در حمل‌ونقل الکتریکی از یک فناوری باتری متحول‌کننده رونمایی کرده که آماده تعریف مجدد چشم‌انداز خودروهای الکتریکی است.
More ...
 

تازه های خبر.
 چگونه هوش مصنوعی باعث تغییر در صنعت خودرو می شود؟
در حال حاضر، ممکن است شما به روزهایی که ماشین‌های پرنده واقعیت شده باشند فکر کنید، اما زمان های بوده که خیال پردازی سواری در یک خودروی خودران را داشتید که اکنون به واقعیت نزدیک شده است. هوش مصنوعی (و شرکت‌های مانند Tesla و Waymo) این مفهوم شگفت‌انگیز را به واقعیت تبدیل می‌کنند. با این حال، پتانسیل هوش مصنوعی در صنعت خودروسازی تنها با خودروهای خودران شروع یا پایان نمی‌یابد. این در مورد ویژگی‌های زیادی است که راحتی‌هایی را برای همگان فراهم می‌کنند. در ادامه قصد بررسی چگونه تغییر صنعت خودرو به کمک هوش مصنوعی را داریم.
More ...
 

تازه های خبر.
 اولین خودرو با موتور آمونیاکی رونمایی شد
شرکت خودروسازی چینی گک (GAC) از اولین موتور اتومبیل آمونیاکی جهان رونمایی کرد.
More ...
 

تازه های خبر.
 هواپیمای برقی عمودپرواز و چهارسرنشین آرچر میدنایت آماده تولید شد
شش ماه پس از معرفی نسخه تولیدی تاکسی هوایی عمودپرواز و برقی، شرکت آرچر اولین نسخه کاربردی هواپیمای میدنایت را به نمایش گذاشت. این وسیله نقلیه جدید می‌تواند ۴ نفر را در مسافت‌های ۱۶۰ کیلومتری جابجا کند.
More ...
 

تحسین شده برای رقابت با تسلا
 بررسی فنی هیوندای آیونیک ۶ برقی
ظاهرا تلاش هیوندای برای تولید خودروهای برقی مدرن، نتایج بسیار خوبی داشته و آیونیک ۶ موفق به جلب توجه کارشناسان شده است.طی هفته‌های اخیر، رسانه‌های مختلف جهان اقدام به انجام تست و بررسی روی هیوندای آیونیک ۶ کردند. اغلب افرادی که پشت فرمان این خودرو نشته‌اند؛ نکات مثبت آیونیک ۶ را تایید کردند. وب‌سایت موتوروان (Motor1) نیز امتیاز بسیار خوب ۸/۸ از ۱۰ به این سدان برقی داده و امتیاز خبرگزاری CarAndDriver هم ۹ از ۱۰ (بالاتر از تسلا مدل ۳ و پول‌استار ۲) است.
More ...
 

چند نوع ایستگاه شارژ خودروهای برقی داریم؟
 افتتاح ایستگاه شارژ مپنا در بابلسر و تهران؛
گروه مپنا و مرکز کسب‌وکار برقی‌سازی این شرکت به عنوان تنها مجموعه پیشرو در زمینه توسعه زیرساخت استفاده از خودروهای الکتریکی در کشور شناخته می‌شوند. در بهمن ماه گروه مپنا توانست دو ایستگاه جدید به ناوگان نوپای شارژرهای خود اضافه کند.
More ...
 

حاصل همکاری بازوی هوانوردی جیلی و شرکت تاکسی هوایی آلمانی
 خودروی پرنده جیلی AE200 X01 هم پرواز کرد
خودرو پرنده جیلی AE200 X01 نخستین پرواز موفقیت آمیز خود را انجام داد. تا پیش از این خودروهای پرنده موضوعی تخیلی و آینده نگرانه به نظر می رسید. اما خودروسازان چینی شامل ایکس پنگ و جیلی تمام تلاش خود را می کنند تا خودروهای پرنده را به واقعیت تبدیل کنند. با توجه به پرواز موفقیت آمیز جیلی AE200 X01 حال توسعه این خودروی پرنده وارد فاز جدیدی می شود.
More ...
 

آنچه باید بدانید.
 آشنایی با تکنولوژی e-Power هیبرید شرکت نیسان ژاپن
تکنولوژی e-Power هیبرید نیسان در چند وقت اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است. در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به طرز کار این سیستم پس با ما همراه باشید.
More ...
 

اخبار گوناگون.
 فناوری جالب خودروهای آلمانی برای کاهش آلودگی هوا +
خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای مجهز به پیشرانه های احتراقی ار نظر انتشار دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه ای گزینه هایی سبزتر محسوب می شوند. با این وجود، انرژی الکتریکی برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی همواره از منابع سبز و پاک تامین نمی شود.
More ...
 

اخبار گوناگون
 تجسم طراحی مدل‌های آینده چری در خودرو Gene
خودروی Gene نمودی از مدل‌های آینده چری در سال ۲۰۲۵ است. خودروی کانسپت چری جین بازتابی از توسعه طراحی در سه سال آتی را به نمایش می‌گذارد. این سبک از طراحی به تولید انبوه خواهد رسید.
More ...
 

خبرگوناگون .
 خودرویی که هوا را تمیز می‌کند
دانشجویان دانشگاه تکنولوژی آیندهوون در هلند ماشین الکتریکی ساخته‌اند که نه‌تنها آلودگی برای محیط زیست ندارد، بلکه هنگام حرکت دی‌اکسید کربن را جذب کرده و هوا را تصفیه می‌کند.
More ...
 

اخبار گوناگون.
 HiPhi Z: فناورانه ترین خودروی چین کمی شبیه پورشه است!
استارت آپ Human Horizons، این روزها مورد توجه رسانه های خودرویی قرار دارد. این کمپانی چینی در زمینه تولید خودرو فعالیت دارد و دومین محصول خود با نام HiPhi Z electric GT را معرفی کرده است.
More ...
 

اکونومیست تحلیل کرد.
 خودروسازی جهان در مسیر تسلایی شدن؟
گر می‌خواهید بدانید فناوری و «تکیه بر توانمندی خود در صنایع» چگونه در حال تغییر اقتصاد جهان است، صنعت خودرو یکی از بهترین حوزه‌هاست.
More ...
 

کاهش خودکار سرعت خودرو با یک فناوری جدید
 دیگر نیازی به ترمز کردن نیست!
شرکت خودروسازی "فورد" برای بهبود ایمنی افراد در حال آزمایش یک فناوری جدید است که به طور خودکار سرعت وسایل نقلیه را هنگام ورود به مناطقی تعیین شده کاهش می‌دهد.
More ...
 

 باتری‌های فوق سریع چینی، خودروها را در ۶ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ می‌کنند
دانشمندان چینی با بازنگری در اجزای باتری خودروهای برقی، دست به اختراعی نو زده‌اند که آن را «باتری‌های فوق سریع» می‌نامند. این فناوری امکان شارژ ۶۰ درصد ظرفیت باتری را در کمتر از ۶ دقیقه به کاربر می‌دهد.
More ...
 

 هیوندای پوشش خورشیدی محفظه بار را در وانت سانتاکروز تست می‌کند
برخی از کمپانی‌ها در حال نصب پانل‌های خورشیدی روی خودروهای خود هستند و جدیدترین شرکت نیز هیوندای است.
More ...
 

محصولی جالب برای تحقیق در اعماق دریا
 معرفی زیردریایی خودران Seasam،
در سال ۲۰۱۶ اخبار مربوط به یک زیردریایی (پهباد آبی) iBubble منتشر شد. این زیردریایی حالا برادری بزرگ‌تر و کاربردی‌تر دارد که با نام Seasam شناخته می‌شود. Seasam که توسط شرکت فرانسوی ناتیلو پلاس ساخته می‌شود اولین بار در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد.
More ...
 

ادعای جدید ایلان ماسک:
 خودران تسلا در سال ۲۰۲۲ ایمن‌تر از انسان خواهد بود!
علیرغم انتشار ویدئوهای متعدد از عدم توانایی سیستم خودران کامل FSD تسلا در شناسایی موانع، عبور از چراغ‌قرمز و آغاز بررسی مقامات رسمی آمریکا درباره تلفات مرتبط با این سیستم، ایلان ماسک مدعی شده است این تکنولوژی به زودی ایمن‌تر از انسان خواهد بود.
More ...
 

اخبار گوناگون
 ضروری‌ترین تکنولوژی‌های خودرویی عصر حاضر
تکامل جامعه امروزی به نقطه‌ای رسیده که اکثر افراد وابستگی اساسی به خودروهای خود پیدا کرده‌اند؛ اما خودروها در واقع یکی از مرگبارترین حالت‌های حمل‌ونقل هستند هرچند به حدی پیش پا افتاده شده‌اند که توجه چندانی به آسیب‌های آن نمی‌شود. بیش از ۱.۳۵ میلیون نفر هر ساله جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند. برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید باید بدانید این رقم به معنی مرگ حدود ۳۷۰۰ نفر در هر روز است. خوشبختانه صنعت خودروی جهانی بهبودهای قابل‌توجهی از نظر ایمنی خودروها داشته است. تاکنون تکنولوژی‌های ایمنی مهمی معرفی شده و در این مقاله می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین و ضروری‌ترین تکنولوژی‌هایی که جان انسان‌ها را حفظ می‌کنند آشنا کنیم پس با ما همراه باشید
More ...
 

تازه های خبر
 برترین‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۲
شرکت‌های فناوری امسال نیز مانند سال‌های گذشته از برترین محصولات خود در نمایشگاه الکترونیک مصرفی CES لاس‌ وگاس رونمایی کردند.
More ...
 

 کانسپت‌های جالب هیوندای موبیس در نمایشگاه CES 2022
هیوندای موبیس هفتمین تأمین‌کننده بزرگ قطعات خودرویی در دنیا بوده و قبلاً هم کانسپت های جالبی را در نمایشگاه CES معرفی کرده است. این شرکت امسال هم دست پر وارد میدان شده و کانسپت های جدید M ویژن پاپ و M ویژن ۲ گو را به CES 2022 آورده است.
More ...
 

در راستای ساخت خودرو براساس انرژی های نو شکل گرفته است؛
 مسیر چری با 4 پلت فرم، 5 ساب سیستم و 7 هسته اصلی تکنولوژی
پس از 20 سال کاوش در راستای ساخت خودرو بر اساس انرژی های نو، چری مسیر خود را با چهار پلت فرم، پنج ساب سیستم و هفت هسته اصلی تکنولوژی ادامه می دهد.
More ...
 

فناوری‌های جدید جایگزین سیستم ترمز هیدرولیکی می‌شوند
 برقی‌سازی پیشرانه خودروها چه تغییری در سیستم ترمز ایجاد می‌کند؟
برقی شدن پیشرانه خودروها بر سیستم ترمز آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد و دراین صورت بسیاری از مفاهیم و تجربیات معتبر قبلی دراین بخش به‌مرور اعتبار خود را از دست خواهد داد.
More ...
 

فرآیند هوشمند شدن خودروها .
 خودروهایی که هر روز باهوش‌تر از دیروز می‌شوند!
قدرت‌نمایی محصولات دیجیتال غول‌های فناوری در تمام امور رسوخ کرده؛ این نفوذ تا حدی است که درحقیقت خودروهای امروزی بیشتر شبیه یک وسیله جانبی برای تلفن‌های هوشمند هستند. رشد شرکت‌های فعال در زمینه خودرو و الکترونیک به تدریج تولید سامانه‌هایی با نمایشگرهای لمسی و قابلیت صحبت و نوشتن از طریق داشبورد خودرو را افزایش می‌دهد.
More ...
 

تازه های خودرویی.
 هیوندای خودروی پرنده هیوندای تا قبل از سال ۲۰۳۰ پرواز خواهد کرد
هیوندای انتظار دارد تاکسی‌های پرنده شهری قبل از سال ۲۰۳۰ پرواز کنند و در همین راستا با تشکیل شرکت جدید سوپرنال، به دنبال تبدیل کانسپت S-A1 به خودروی پرنده عمودپرواز واقعی است.
More ...
 

رخدادهای علمی
 شارژدهی ۱۰ برابر سریع‌تردر خودرو های برقی بافناوری جدید باتری،
فناوری جدید باتری لیتیوم یون با ساختار کریستالی باز و منظم ​در آند با استفاده از ماده‌ای به نام نیکل نیوبات، ​شارژدهی ۱۰ برابر سریع‌تر را در خودروی برقی امکان‌پذیر می‌کند.
More ...
 

 
« 1 2 3 4 ... 5 7 » Page: