April 27, 2024 - Saturday
main menu
آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم برگزار گردید.
 میزبانی بم از رویداد ملی چوگان، نماد صلح‌طلبی ایرانیان
آیین ملی چوگان ایران، هفتم و هشتم دی ماه به میزبانی و حمایت شرکت کرمان موتور و ارگ جدید بم برگزار گردید و چهار تیم برتر کشور از استان‌های تهران، اصفهان و کرمان به مناسبت برگزاری این آیین در شهرستان بم با یکدیگر به رقابت پرداختند.
More ...
 

اخبار گوناگون.
 بزرگداشت هفته کار و کارگر در ارگ جدید
جشن با شکوه شرکت کرمان موتور به مناسبت تجلیل از کارگران شایسته
More ...
 

وَمَآ أَدْرَاکَ مَا لَیلَةُ الْقَدْرِ
 فلسفه و فضیلت شبهای قدر.
شب‏های قدر، اوج پر گشودن در فضای نیایش و بندگی، و نهایت شکوفایی رحمت الهی بر بندگان است. شب قدر، ساعت پذیرایی از مهمانانِ بزم حضور است. در شب قدر، رو به آینه محاسبه می‏ نشینیم و چهره جان را بی ‏غبار می‏ بینیم و با باران اشک، دل را در سحر رحمت و مغفرت، شست‏ و شو می‏ دهیم. شب قدر، شب گشودنِ سفره دل و ریختن اشک نیاز و فصل گریستن در آستان آفریدگار بخشاینده است. شب قدر باید تقدیر خویش را رقم بزنی و خویشتنِ جدید را با قلم توبه و جوهر اشک ترسیم کنی. قدر، باران رحمتی است که در جویبارِ هر فرد و هر جمع، به اندازه او جاری می‏ شود. شخصیت افراد به گونه ‏ای شکل گرفته که بعضی از آنان، توان پذیرش جریان رودی بیکران از رحمت و برکتِ قدر را دارند و برخی دیگر، این زمینه را ندارند. حقیقت شب قدر، از نوع حقایق قرآنی است. شب قدر شب احیای خویش است با دم مسیحایی دعا و شبی است که برای آنکه تقدیر خویش را رقم بزنی و خویشتن جدید خود را با قلم توبه و جوهر اشک ترسیم کنی.
More ...
 

به میزبانی شرکت کرمان موتور برگزار شد.
 همایش کویرنوردی کارگران سراسر کشور.
کویر و تپه های شنی ریگان از نقاط بکر جنوب شرق استان کرمان همه ساله میزبان گردشگران، کویر نوردان و طرفداران محیط زیست است. به همین مناسبت و باهدف آشنایی کارگران شاغل در کارخانجات کشور برنامه ورزشی، تفریحی کویرنوردی در این طبیعت نام آشنا برگزار گردید.
More ...
 

 پویش ورزش و کار در کرمان موتور
سلامتی بزرگترین ثروت آدمی است و بهترین راه سالم زیستن ورزش کردن است.
More ...
 

پویش مردمی در ارگ جدید.
 دورهمی پای سفره مهربانی کرمان موتور.
ششمین بازارچه خیریه غذا با هدف حمایت از نیازمندان و محرومین در کارخانه کرمان موتور به مدت سه شب برگزار شد
More ...
 

مروری بر وقایع عاشورا و حماسه حسینی.
 سلام بر محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر.
محرم یا محرم‌الحرام نخستین ماه از ماه‌های دوازده گانه قمری و از ماه‌های حرام است. در این ماه، امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) و یاران خود برای زنده نگه داشتن دین اسلام و به پا داشتن نماز جان خود را فدا کردند. شیعیان در این ماه با برگزاری مراسم‌های روضه و عزاداری، اقدامات امام حسین (ع) و یاران با وفای خود را ارزشمند و زنده نگه می‌دارند.
More ...
 

خبرگوناگون
 همکاری باشگاه مشتریان کرمان موتور و بیمه سامان برای صدور بیمه پیمایشی
خودروهای اعضای باشگاه مشتریان کرمان موتور در همکاری با بیمه سامان، بر مبنای تشخیص و میزان تردد بیمه گذار، بیمه بدنه می شود.
More ...
 

اطلاعیه حزب کارگزاران سازندگی ایران به مناسبت.
 سالگرد ارتحال امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام پانزدهم خرداد
امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مرجع عالیقدرتشیع، رهبر موفقی بود که با بسیج ملت ایران توانست انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و نظام جمهوری اسلامی ایران را مستقر کند.
More ...
 

پاداشی برای یکماه روزه داری.
 عید سعید فطر و آداب آن.
عید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌داری ماه رمضان و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.
More ...
 

رمضان ماه خداست.
 آثار و برکات روزه داری در ماه مبارک رمضان.
رمضان نهمین ماه در تقویم اسلامی است. ماهی که مسلمانان سراسر جهان آن را ماه روزه داری در اصطلاحِ صوم، نماز، مراقبه و حضور در جمع مومنان می‌دانند.[۱] مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر محمد نازل شده‌است. در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند. هر سال ماه رمضان از رویت هلال ماه آغاز و تا رویت هلال ماه دیگر به مدت بیست و نه تا سی روز ادامه دارد.[۲] روزه گرفتن از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب برای کلیه بزرگسالان مسلمان که بیمار، مسافر، سالخورده نیستند واجب است.به وعده غذایی که پیش از روزه در هنگام سحر میخورند سحری و به وعده‌ای که در هنگام غروب آفتاب روزه خود را با آن می‌گشایند؛ اِفطار گفته می‌شود.[۳]
More ...
 

کلامی برای شناخت بهتر امام زمان (عج) به مناسبت میلادخجسته اش
 یا صاحب الزمان ادرکنی.
ای یوسف فاطمه! ای یار سفر کرده! هزاران هزار دیده در فراق تو یعقوب وار خون میگریند و فقط با تماشای قامت تو بینا می‌شوند.ما درکنار دروازه ی دل هایمان، شاخه گل های‌ ارادت بـه دست گرفته و هر آدینه منتظریم کـه چونان رسول اعظم«ص» کـه از مکه بـه مدینة النبی هجرت کرد، از مکه طلوع کنی و بـه مدینة المهدی دل ها پا گذاری.
More ...
 

ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید / از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد
 ویژه نامه ماه شعبان.
رجب، آغاز سلوک است و شعبان نیمه راه و رمضان پایانه سیر. از این پس، شب های ما در جویبار نورِ ماهی تن می شوید که اشارت ها به دور پیاله شوق دارد. با «سجّاد» و «حسین» و «عبّاس» آغاز می شود، به آسمان موعود سر می کشد و دست در دست رمضان می گذارد. شگفتا از ماه خورشید وشبی که آسمان ها در خود پروریده است. شگفتا از این روز فرخنده که به استقبال سجده و شهادت و جوانمردی می رود و هنوز این سه را بدرود نگفته است که در آغوش وعده یزدان می غلتد. این چه ماه دلربایی است که هر گاه آسمان بخت امّت احمدی را می نوازد، زمین، ولادتگاه سجّاد، حسین، عباس و موعود علیهم السلام می شود؟
More ...
 

 افتخاری غرورآفرین
کرمان موتور قهرمان مسابقات طناب کشی کارگران کشورشد.
More ...
 

بربال قلم.
 دمید فجر که خورشید باز می گردد.
ده روز پرحادثه ولی مبارک،ده روز پر اضطراب، ولی سرشار از امید،ده روز تاریخ ساز و انقلاب افرین و بهاراور و شکوفه گستر، (دهه فجر). میقات ده روزه یاران امام راحل بود، که پیش پای امدنش فرشی از بشریت گستردند و (مهراباد) تا (بهشت زهرا) را از حضور خویش اکندند؛ و این روزهای حماسه افرین، کلید گشاینده درهای پیروزی به روی ملت عزیز ما بود و ارمغانش:استقلال، ازادی و جمهوری اسلامی!
More ...
 

 پیام تسلیت مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان به مناسبت در گذشت بنیانگذار گروه صنعتی ماموت
در پی درگذشت زنده یاد بهروز فردوس کارآفرین برجسته و بنیانگذار گروه صنعتی ماموت، مهندس محمدرضا شه بخش مدیرعامل گروه صنعتی کرمان خودرو با ارسال پیامی این ضایعه را تسلیت گفت، متن پیام به شرح ذیل است:
More ...
 

فراخوان آموزش.
 اطلاعیه موسسه آموزشی کیش.
موسسه آموزشی علوم و فنون کیش وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش با راه اندازی دوره های غیرحضوری (آنلاین) از پرسنل شاغل و خانواده های آنان برای آموزش زبانهای (انگلیسی، ترکی استانبولی، آلمانی، فرانسه، روسی و چینی) با ارائه تخفیف ویژه ثبت نام بعمل می آورد.
More ...
 

31 شهریورتبلورحماسه و غرورملی.
 هفته دفاع مقدس گرامی باد.
آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.
More ...
 

اَلسّلامُ عَلی الحُسَین وَ عَلی علی اِبن الحُسَین وَ عَلی اَولاد الحُسَین وَ عَلی اَصحاب الحُسَین
 خیمه دل بوی محرم گرفت.
محرم که از راه می‌رسد دلهای شکسته از نو داغدار می‌شود. محرم که می‌آید، حکایتی تکرار می‌شود که دلهای عاشق از خود بی خود می‌شوند؛ محرم که می‌شود جان‌های بیقرار با احساسی شگفت در خود می‌شکنند و اشک‌ها، این یاوران همیشگی لحظه‌های غبارآلود، آماده می‌شوند تا ببارند؛ محرم که می‌آید گویی بر مذاق اهل ولایت، روزگار تغییر حال می‌یابد، انگار دستان بریده‌ای از علقمه صدایشان می‌کند و به همه می‌فهماند میکده اهلِ معرفت، دوباره به سقایت آمده است، عاشقان بیایند و به خون وضو گیرند. حکایت محرم، حکایت خون است، حکایت خورشید است بر خشک چوب نیزه‌ها.... و هر آن کس را که با نام حسین(ع) در درونش حزنی نیست، لاجرم محروم از عشق است. واقعه کربلا برای مردم ما و برای تمام آزاد اندیشان و آزادگان جهان، داستان مقابله حق با باطل، مبارزه عدل با ستم و پیروزی خون بر شمشیر است و عاشورا حماسه مکرر تاریخ انسان و تمام روزها عاشورا و تمام ماه ها محرم و تمام سرزمین‌ها کربلا است.
More ...
 

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.
 چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران تسلیت باد.
سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 24 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم ، تقوا و جهاد پـاى بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی پس از عمری مجاهدت و خدمت صادقانه به مظلومین و محرومین جهان به ملکوت اعلی پیوست.
More ...
 

یوم اللّه خاطره آفرین
 خرمشهر را خدا آزاد کرد.
ساعت دو بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361، پس از 24 روز رزم بی امان، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پرافتخار اللّه اکبر، بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد. خرمشهر، این شهر مقاوم که پس از 35 روز پایداری و مقاومت، در چهارم آبان ماه 1359، به اشغال دشمن درآمده بود، پس از 578 روز (نوزده ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت
More ...
 

بگذار دنیا تو را درک کند.
 روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است.
بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی "روابط عمومی و ارتباطات" صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است.
More ...
 

آشنایی با عید سعید فطر
 عید فطر آمد که ساقی عاشقان را جام داد/ عاشقان تشنه را از جام وحدت کام داد
عید فطر یکى از 2 عید بزرگ اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بی‌شمارى گفته شده است. مسلمانان روزه‏‌دار که ماه رمضان را به روزه گذرانده و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده‌‏اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏‌طلبند.
More ...
 

چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن شب قدر که آن تازه براتم دادند
 بوی سجاده خونین علی می آید
شب قَدر یا لَیلَةُ القَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یک‌ساله انسان‌هاست. قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن می‌گوید.
More ...
 

نکات اخلاقی
 فضیلت ماه مبارک رمضان
«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته‌شده و به معنای سوزانیدن می‌باشد. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می‌شود، به این ماه مبارک رمضان گفته‌اندو تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)
More ...
 

آلبوم موسیقیایی نوروز 1400
 سال نو سلام با صدای کاوه یوسف زاده منتشر شد.
آلبوم " سال نو سلام" عنوان یکی از تازه ترین آلبوم های موسیقیایی است که طی روزهای گذشته به آهنگسازی صادق چراغی و آواز کاوه یوسف زاده در قالب یک اثر نوروزی منتشر شد.
More ...
 

در توصیف ماه شعبان
 شعبان شد و پیک عشق از راه آمد / عطر نفس بقیه الله آمد
در فضیلت بعضی از اوقات بر بعضی دیگر، هیچ تردیدی نیست. تمامیِ ماه مبارک رمضان، لیلـة القدر، شب مبعث پیامبر(ص)، عید سعید غدیر و...در شمار این ایّام مبارک است. امّا گذشته از شرافت ذاتیِ بعضی از ایّام، اهمیّت حاصل از بعضی از وقایع خاص نیز به شرافت آن ایّام می افزاید
More ...
 

 بهار آمد بهار آمد بهار خوش عذار آمد
پیام نوروزی مهندس شه بخش مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان
More ...
 

علی ای فراتر از عشق زمین
 میلاد مولای متقیان و فرخنده روز پدر مبارک
ساقه های نیلوفری از پایه های عرش بالا رفته و سریر ولایت را به عطر وجود خود آراسته اند تا اول امام شیعیان بیاید.
More ...
 

 جهان کارگاه خلاقیت ماست.
پنجم اسفندماه روز بزرگداشت مهندس گرامی باد.
More ...
 

 
« 1 2 3 4 » Page: