April 26, 2024 - Friday
main menu
مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 با باندهای کوچک ، نمی‌شود کشور را اداره کرد.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در آستانه سال ۱۴۰۳ مهمان نوروزی «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین بود، مروری بر حضور تشکل متبوعش در انتخابات زد و نوع حضور را نتیجه یک تصمیم مبنایی و اساسی دانست. حسین مرعشی قائل به اختلاف بین اصلاح طلبان در انتخابات ۱۱ اسفند نیست و تاکید بر دوگانگی در این جریان دارد. او به خبرآنلاین می گوید؛ «شاید اصلاح طلبانی که در ۱۴۰۲ موضع عدم مشارکت داشتند در ۱۴۰۴ نظرشان تغییر کند» با مرعشی از رأی نیاوردن برخی چهره ها چون باهنر حرف زدیم، از خالص سازها، از تشتت در جریان اصولگرا، از آراء باطله و ... مشروح گپ و گفت خبرگزاری خبرآنلاین با حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران را در ادامه بخوانید:
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 اقوام جایگزین احزاب شدند
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با ارائه تحلیلی از نتایج انتخابات و نیز آنچه نظام سیاسی در پیش گرفت تا مشارکت طایفه‌ای را جایگزین مشارکت سیاسی کند به خبرنگار سازندگی گفت: «انتخابات این دوره مجلس کاملاً متفاوت بود و هیچ برنده‌ای تا این لحظه نداشته است، یعنی نظام جمهوری اسلامی با همه تاکیداتی که مقام معظم رهبری به‌ خصوص در دو ماه اخیر به صورت مکرر درباره اهمیت مجلس در صحبت‌هایشان داشتند، دستاوردی مناسب با چنین سرمایه‌گذاری‌ای نداشته است».
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 با دلی خونین وارد انتخابات شدیم
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: امروز ما با دلی پرخون به انتخابات وارد می‌شویم. کسی تصور نکند که شادمانیم زیرا حتی یک کرسی را برای کشور و مردم مفید می‌دانیم. امروز یکی از نقطه‌های امیدمان، تبریز با حضور آقایان پزشکیان، پرنیان و بنی‌هاشمی است.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران
 از جمهوری اسلامی به سمت حکومت اسلامی میل کرده‌ایم.
برنامه شیوه که هر هفته از شبکه چهارم صداوسیما پخش می‌شود، این بار مناظره‌ای را با حضور سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران و پرویز امینی، پژوهشگر با موضوع «نهاد انتخابات» برگزار کرد.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 ایران دیگر طاقت اشتباه ندارد.
سیدحسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران اعلام کرد: کشور دیگر فرصت و طاقت تکرار اشتباهات را ندارد و فرصت کمی برای کمک به کشور داریم.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 آشفتگی و ندانم‌کاری بر قوای اجرایی و تقنینی کشور حاکم است
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه حال ایران اصلا خوب نیست، گفت: تا زمانی که این آشفتگی و ندانم‌کاری و جهل بر سیستم‌های اجرایی و تقنینی حاکم باشد، کشور در مسیر درست نمی‌افتد.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی.
 ابتدا رفع آپارتاید
اتفاقات بعد از شکستن هیمنه اسرائیل توسط حماس باعث تغییرات ماهیتی خاورمیانه در عرصه بین‌المللی شد.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 مدیران جهادی با ناترازی بودجه چه خواهد کرد/
مدیران جهادی با ناترازی بودجه چه خواهد کرد،نسخه آنان برای کسری بودجه چیست؟،جامعه ایران انتظار دارد که دولت و مجلس هر چه زودتر شعار و شعارزدگی را کنار بگذارندما که بیرون گود ایستاده و به عنوان منتقد، نظاره‌گر وضعیت کشور هستیم وظیفه خود می‌دانیم که به مجلس و دولت هشدار دهیم که اقتصاد کشور در آستانه ثبت یک تکانه شدید است و این احتمال می‌رود که با تداوم سیاست‌های غلط گرفتار وضعیتی شود که در پنج دهه گذشته با تمام فرازوفرودهای سیاسی و اقتصادی نشده است.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 در سیاست برای کسانی احترام قائلم که کار تشکیلاتی می‌کنند
دبیرکل کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید حزب متبوع او هر چند اهل مشارکت هستند و تنها راه اصلاح امور کشور را صندوق رای می‌داند اما تصمیم ناگهانی مجلس برای قانون جدید انتخابات و پیش‌ثبت نام‌ها، برنامه‌های این حزب را برای انتخابات به هم زده است. وی در این مصاحبه یک بار دیگر بر نقش مهم نهادهای واسط تاکید می‌کند و یادآور می‌شود: برای کسانی در سیاست احترام قائلم که بپذیرند به جای کار فردی، کار تشکیلاتی بکنند
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 تکلیف این انتخابات از اول روشن بود
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد. این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که حتی برخی از نمایندگان مجلس کنونی ردصلاحیت شده‌اند؛ این ردصلاحیت‌ها نشان می‌دهد که مجلس یکدست هم کامیاب نبوده است. با اینکه بعد از وقایع سال ۱۴۰۱ انتظار می‌رفت دولت و نهادهای رسمی نرمش بیشتری در انتخابات مجلس نشان بدهند، نه‌تنها این امر رخ نداد، بلکه شاهد فضای بسته‌تری از سوی برگزارکنندگان انتخابات هستیم. برخوردهایی که ما را وادار می‌کند به گذشته برگردیم تا ببینیم این عملکرد از چه ناشی می‌شود. به همین دلیل با حسین مرعشی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران و عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است
با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ برای تعیین ترکیب مجلس دوازدهم، تصمیم و راهبرد اصلاح‌طلبان در این دور از انتخابات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. رویه رد و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای جریان اصلاحات در دو انتخابات پیشین- انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم- این چشم‌انداز را ایجاد کرده که فرصت حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان مهیا نیست از طرف دیگر برخی این موضوع را رویه‌ای برای حذف سیاسی اصلاح‌طلبان می‌دانند.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 ردپای خالص‌سازی در اتاق بازرگانی؟
دولت با دخالت غیرقانونی در اتاق بازرگانی، به سمت تضعیف بخش خصوصی گام برمی‌دارد.
More ...
 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی.
 چرا توسعه کشور در اولویت نیست؟
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران به عنوان آخرین سخنران کنگره پنجم حرب کارگزاران سازندگی ایران ،چرا توسعه کشور در اولویت نیست؟
More ...
 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران.
 مرعشی اشکالات ساختاری قانون اساسی راتشریح کرد:
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با شرکت در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» تاکید کرد که اصلاح‌طلبی مقابل و در برابر انقلابی‌گری است.
More ...
 

مرعشی:دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 آینده ایران مستلزم بازنگری وسیعی است.
حسین مرعشی دبیرکل حزبی که معتقد است با تشکیل آن شوک سنگینی در فضای سیاسی ایران به وجود آمد، می‌گوید امروز سیاست‌ورزی در ایران، تقریبا به زمین سخت خورده است.او بر این باور است که اگر خود مردم در صحنه نباشند و سیاست را مدیریت و کنترل نکنند و به سیاستمداران شلاق نزنند، زندگی‌شان درست نمی‌شود. او با وجود اعلام ناامیدی از سیاسیون ایران می‌گوید «به مردم امید دارم که صحنه را تغییر دهند.» مشروح گفت‌وگوباحسین مرعشی را می‌خوانید:
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 در جبهه اصلاحات خبری در مورد انتخابات مجلس دوازدهم نیست
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید که فعلا در جبهه اصلاحات خبری در مورد انتخابات مجلس دوازدهم نیست.
More ...
 

مرعشی تشریح کرد:
 تعارضات قانون اساسی
سیدحسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران به آسیب‌شناسی استراتژی حاکمیت یک‌دست پرداخته و با تاکید بر اینکه این تئوری در عمل شکست خورده و باعث تضعیف جمهوریت نظام شده است به اشکالات موجود در قانون اساسی نیز پرداخته است.
More ...
 

مرعشی پیشنهاد کرد:
 فراخوان نخبگان
تدوین نقشه راهی در راستای تکوین جریان اصلاحات در معادلات قدرت، نیاز عاجلی به مشارکت شخصیت‌های ملی در داخل و خارج از کشور که سهمی از مطالبات آنان را نیز در دل خود سهیم کند، دارد.مرعشی در تبیین این راهبرد از در انداختن طرحی نو از اصلاحات در راستای یک استراتژی جدید پرده برداشته است.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 نماینده مجلس باید غیرقابل خرید باشد.
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در یک گفت‌وگوی مجازی با موضوع ویژگی‌های نماینده مجلس که از سوی گروهی موسوم به «گفتمان نیروهای ولایی» کرمان برگزار شده شرکت کرد و به سوالات مطرح شده از جمله جزئیات فعالیت موسسه خیریه مولى‌الموحدین، حوادث سال ۱۴۰۱ و ۸۸، دوستی سران اصلاح گ‌طلب و اصولگرا و استاندار شدن با رانت نسبت خانوادگی با مرحوم آیت‌الله هاشمی پاسخ داد.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 از ۱۲ فروردین ۵۸ بدین‌سو جمهوری اسلامی بیشتر به حکومت اسلامی متمایل شده است
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: امروز فاصله قابل لمس و معنا داری میان جمهوری اسلامی مدنظر امام با آنچه وجود دارد، ایجاد شده است و می بینیم که عده ای به حکومت اسلامی تمایل پیدا کرده اند. به نظرم روحانیون نهادهای تاثیرگذاری نظیر خبرگان قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها، با یک اشتباه از راهبرد جامع امام برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی فاصله گرفته اند و متاسفانه از ۱۲ فروردین ۵۸ بدین سو، هر قدر که پیش رفتیم، جمهوری اسلامی بیشتر به سمت حکومت اسلامی متمایل شده است.
More ...
 

حسین مرعشی. دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 از کمک به تقویت گفتمان عقلانیت دریغ نخواهیم کرد.
حزب کارگزاران از تشکیل شورای میانه‌روها استقبال می‌کند و از هر کمکی که به تقویت گفتمان عقلانیت منجر شود، دریغ نخواهد کرد». این را دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در حاشیه مراسم ترحیم رضا یوسفیان در جمع خبرنگاران گفت.
More ...
 

راه‌حل مرعشی برای عبور از بحران:
 تکیه بر اکثریت به جای اقلیت .
در مسیر گفت‌وگوهای تحلیلی خود این‌بار روبه‌روی سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران و یکی از فعالان سیاسی میانه‌روی کشور نشسته است تا درباره رخدادهای اخیر و چشم‌انداز پس از آن صحبت کند. مرعشی که روز و روزگاری در شمایل رییس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی انجام وظیفه می‌کرده است، انگار بخشی از خصلت‌های ایشان را نیز در خود نهادینه کرده است. او خطاب به جوانان از آنان می‌خواهد تا مطالباتی را طرح کنند که امکان تحقق داشته باشد و از رفتارهای رادیکال بپرهیزند، چراکه معتقد است نظام این توانایی را دارد که در عرصه میدانی از خود محافظت کند، مرعشی قدرت واقعی جوانان را در عرصه کنشگری‌های سیاسی (انتخابات)، مدنی (تشکل‌ها) و... می‌داند که باید از آنها بهره برده شود.
More ...
 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی.
 ناکارآمدی دموکراسی را از بین می‌برد.
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در نشست فصلی دبیران و روسای حزب از راه‌حل پیشنهادی خود برای خروج از وضع موجودکشور گفت و افزود که «تنها راه، اصلاحات است؛ نه اصلاحاتی که اصلاح‌طلبان بیایند، بلکه اصلاحاتی که موجب شود .کشور در مسیر بهبودی و مناسب‌تری بیفتد که یکی از این مسیرها در سیاست می‌تواند متنوع کردن هیات حاکمه باشد.»
More ...
 

سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران
 رقابت اقتصادی به جای رقابت تسلیحاتی
با انتشار اخباری مبنی بر قوت گرفتن احتمال احیای توافق برجام، برخی از نمایندگان مجلس و بعضا چهره‌های سیاسی کماکان بر مواضعی از قبیل رد‌کل مذاکرات و یا مشروط کردن آن به تصویب در مجلس تاکید دارند.
More ...
 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 تا سیاست‌های انتخاباتی نظام را دریافت نکنیم، وارد انتخابات نمی‌شویم
حسین مرعشی نائب رئیس جبهه اصلات ایران و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در بخش اول گفت‌وگوی مشروحی که اخیرا با این خبرگزاری داشت، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره وضعیت کشور، عملکرد دولت آیت الله رئیسی، دولت حسن روحانی، دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی و دولت اصلاحات پرداخت. نائب رئیس جبهه اصلاحات ایران در بخش دوم و آخر این گفت وگو که در ادامه آمده؛ معتقد است اداره کردن کشور با تورم 40 درصدی توسط حسن روحانی با وجود فشار حداکثری اقدام "بزرگی" است! مرعشی همچنان از برجام دفاع می‌کند و تلاش حسن روحانی برای به ثمر نشستن برجام را یک اقدام ملی همچون ملی شدن صنعت نفت توسط مصدق می‌داند اما در عین حال می‌گوید که غدبازی‌های روحانی مثل مصدق کار دست کشور داد.
More ...
 

مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی.
 جمهوری اسلامی نیازمند بازگشت به خود است.
گفتگوی صمیمانه با حسین مرعشی فعال سیاسی اصلاح طلب با تجربه خدمت در عرصه های مختلف اجرایی
More ...
 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی
 بعید است که دولت رئیسی به پایان برسد.
هم به دولت انتقاد دارد که مذاکرات احیای برجام را دیر آغاز کرده است، هم از اصلاح طلبان و برخی اعتدالیون گلایه دارد چرا از عبدالناصر همتی در انتخابات 1400 حمایت نکردند.
More ...
 

سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران
 فتنه اسرائیلی
اگرچه قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران حاوی نکاتی در مختصات امروز است، با این وجود به نظر می‌رسد مروری به پرونده هسته‌ای ایران می‌تواند برای بهبود این مختصات کشور و برون رفت از وضعیت فعلی، دارای نکاتی باشد.
More ...
 

سیدحسین مرعشی،
 تعیین تکلیف با دنیا
در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شده است که مجلس یازدهم با ارائه طرحی به دنبال احیاء وزارت بازرگانی است. برخی با اشاره به مخالفت جدی مجلس یازدهم با اصرار دولت آقای روحانی برای تشکیل وزارت بازرگانی این رفتارهای مجلس را نشان از تفاوت رویه و سیاسی‌کاری در قبال دو دولت مختلف خوانده و تاکید کرده‌اند که این موضوع موجب وهن مجلس است.
More ...
 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران
 خیانت به گنج ایرانی ؟
اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری تعدادی از نمایندگان مجلس، طرحی تحت عنوان «طرح استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها» را برای طی مراحل قانونی به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کردند.
More ...
 

 
« 1 2 3 4 ... 5 6 » Page: