
ترمزها مهمترین اجزای سیستم ایمنی خودرو هستند و نقش محافظت از سرنشینان را در خودرو برعهده دارند. در لنتهای ترمز بهکاررفته در برخی خودروها از فناوری NRS بهره گرفته شده است و این فناوری موجب بالا رفتن قدرت و توان ترمز، کاستن و کاهش لرزش و همچنین استفاده بهینه از مواد موجود در این قطعه میشود.
،ترمزها مهمترین اجزای سیستم ایمنی خودرو هستند و نقش محافظت از سرنشینان را در خودرو برعهده دارند. در لنتهای ترمز بهکاررفته در برخی خودروها از فناوری NRS بهره گرفته شده است و این فناوری موجب بالا رفتن قدرت و توان ترمز، کاستن و کاهش لرزش و همچنین استفاده بهینه از مواد موجود در این قطعه میشود. ایمنی، دوام و قدرت بیشتر ویژگیهایی است که در لنتهای ترمز NRS نهفته است.
لنتهای ترمز برخوردار از تکنولوژی NRS برای بهرهوری در خودروهای الکتریکی یا هیبریدی مانند تسلا 3 طراحی شده که علاوهبر ترمز اصطکاکی از ترمز احیاکننده نیز استفاده میکنند. تسلا 3 و دیگر خودروهایی که دارای سیستمهای پیشرفته کمکراننده (ADAS) هستند، کیفیت بالاتری را در قطعات از جمله ترمز میطلبند و زنگزدگی و خوردگی در این نوع وسایل نقلیه بیش از سایر مدلها مورد توجه قرار میگیرد.
موضوع دیگری که توجه بسیاری از طرفداران محیطزیست و تولیدکنندگان لنتهای ترمز را بهخود جلب کرده، حجم آلایندگی این لنتها و ورود آنها بهمحیطزیست است. با این حال بهرغم افزایش نگرانیهای زیستمحیطی، پدهای سنتی هنوز از موادی بهره میبرند که قابل بازیافت نیستند. براساس آمارهای ارائهشده در سالهای اخیر، در آمریکای شمالی روزانه بیش از دو میلیون تن زباله ناشی از قطعات لنتهای ترمز وارد طبیعت میشوند.
همچنین بیش از سهمیلیون پوند رنگ حاوی مواد سمی مس، آهن و سرب و مواد شیمیایی سمی و زباله از لنتهای ترمز تولید میشوند که تقریبا برابر با ظرفیت حدود 70 دستگاه کامیون و تریلر است. NRS اما مدعی است که لنتهای ترمز جدیدی که براساس این فناوری تولید میشوند، از فولاد گالوانیزه ساخته شده و درطراحی آن محیطزیست نیز در نظر گرفته شده است. بنابراین میتوان امید داشت با استفاده از این فناوری در لنتهای ترمز، در آیندهای نهچندان دور، حجم لنتهای واردشده بهمحیطزیست کاهش یابد.