جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

جی‌دی پاور پاسخ می‌دهد.

 

تکنولوژی محصولات کدام خودروسازان بهتر است؟

جی‌دی پاور در جدیدترین مطالعه و نظرسنجی خود این بار سراغ تکنولوژی‌هایی رفته که در خودروهای مدرن امروزی ارائه می‌شوند.  

 بررسی این تکنولوژی‌ها و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نتیجهٔ بسیار جالبی داشته است زیرا نشان می‌دهد که خیلی از تکنولوژی‌های خودروهای امروزی بلااستفاده می‌مانند. البته وجود بسیاری از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده در خودروها کاملاً منطقی است اما ویژگی‌های خاصی در خودروهای جدید وجود دارد که فقط قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد و به تجربهٔ مالکیت کمک چندانی نخواهد کرد.

مطالعهٔ جی‌دی پاور نشان داده است که به‌طور متوسط کمتر از نیمی از خریداران در طول سه ماه نخست مالکیت از بیش از یک‌سوم همهٔ تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ خودروی خود استفاده می‌کنند. ازجملهٔ ویژگی‌هایی که کمترین استفاده را داشته می‌توان به تکنولوژی بازارهای دیجیتال در داخل خودرو و همین‌طور تکنولوژی ارتباط بین راننده و سرنشینان اشاره کرد. یکی از مدیران اجرایی جی‌دی پاور دراین‌باره می‌گوید:

قیمت خودروهای نو به بالاترین حد خود رسیده که این تا حدی به خاطر افزایش سطح تکنولوژی است. خوب است که خریداران برای پول خود ارزش قائل شوند زیرا برخی ویژگی‌ها برای بسیاری از خریداران هدر دادن پول خواهد بود

درهرحال، مطالعهٔ ۲۰۲۱ جی‌دی پاور در زمینهٔ تجربهٔ تکنولوژی، جنسیس را به‌عنوان بهترین برند لوکس و همین‌طور بهترین خودروساز در بین همهٔ شرکت‌های بازار معرفی کرده است. این برند کره‌ای با ۶۳۴ امتیاز در صدر لیست قرار گرفته و پس‌ازآن کادیلاک با ۵۵۱، ولوو با ۵۵۰، ب‌ام‌و با ۵۴۵ و مرسدس بنز با ۵۲۳ امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در همین حال، هیوندای با ۵۱۹ امتیاز، بهترین رتبه را در بین برندهای غیر لوکس دارد و پس‌ازآن کیا با ۵۱۰، نیسان با ۵۰۲، سوبارو با ۴۹۹ و جی‌ام‌سی با ۴۹۸ امتیاز قرار گرفته‌اند.

نکتهٔ مهم اما اینکه تسلا با کسب ۶۶۸ امتیاز، درواقع از همهٔ خودروسازان بالاتر قرار می‌گیرد اما این برند الکتریکی به‌طور رسمی در این مطالعه جای نگرفته زیرا تسلا اجازهٔ نظرسنجی از مالکان خودروهای خود را در برخی ایالت‌ها نمی‌دهد. مطالعهٔ تجربهٔ تکنولوژی جی‌دی پاور بر اساس نظرسنجی از بیش از ۱۱۰ هزار مالک خودروهای جدید مدل ۲۰۲۱ انجام گرفته است. از این افراد پس از ۹۰ روز مالکیت خودروی جدید خود از فوریه تا جولای امسال نظرسنجی شده است.

 

 

منبع خبر: