جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

دیگه چه خبر.

 

پرواز موفقیت ‌آمیز تاکسی‌ های پرنده ولوکوپتر در کره جنوبی .

اهداف جاه‌طلبانه ولوکوپتر در زمینه تاکسی‌های پرنده وارد مرحله جدیدی شده و این شرکت هوایی اولین پرواز گروهی تاکسی‌های پرنده‌اش را در کره جنوبی انجام داده است.  

این اولین باری است که شاهد نمایش گروهی هواپیمای eVTOL در کشور کره جنوبی هستیم. این هواپیما قرار است طی چند سال آینده در سرویس‌های تاکسی هوایی انجام‌وظیفه کند.

پیش از این نیز تست‌های فشرده‌ای در کشورهای آلمان، سنگاپور و آمریکا صورت گرفته است. همچنین از زمان شروع پروژه در سال ۲۰۱۳ پروازهای تکی متنوعی توسط ولوکوپتر انجام شده اما جدیدترین تست‌های انجام شده در کره جنوبی وارد مرحله جدیدی شده و حضور افراد در داخل هواپیما نکته مهم آن بوده است.

عملیات پرواز در فرودگاه بین‌المللی گیمپو در سئول انجام شده و ولوکوپتر ۲X توانسته به ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین رسیده و فاصله حدود ۳ کیلومتری را طی کند و به حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت برسد. این پرواز ۵ دقیقه‌ای بخشی از رویداد برگزار شده توسط وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های کره جنوبی بوده است. این مراسم با نام “بازگشایی آسمان شهری” برگزار شده و کره‌ای‌ها می‌خواهند خود را پیشروی صنعت تاکسی‌های پرنده معرفی کنند.

مدیرعامل ولوکوپتر می‌گوید:

با نقشه راه جامع وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های کره جنوبی درباره حمل‌ونقل هوایی و شهری، این کشور جایگاه بسیار خوبی در دست‌یابی به اهداف تجاری تا سال ۲۰۲۵ دارد. ما به انجام اولین پرواز گروهی عمومی در این کشور بسیار افتخار می‌کنیم و این امر یک‌بار دیگر ثابت می‌کند آینده تاکسی‌های پرنده در دستان ماست. به عنوان پیشروی صنعت حمل‌ونقل هوایی و شهری، ما به دنبال همکاری نزدیک با شرکا و دوستان در دولت و بخش‌های خصوصی هستیم تا این نوع حمل‌ونقل را در کره جنوبی به واقعیت بدل کنیم.

ولوکوپتر سال ۲۰۱۸ دفتری در سنگاپور تأسیس کرد و یک سال بعد نیز تست‌های عمومی تاکسی‌های پرنده‌اش را شروع نمود. قرار است پروازهای دیگر نیز در فرودگاه اینچئون کره جنوبی صورت گیرد.

 

 

منبع خبر: